سیستم بانکی وبانک هایی که روی دستمان مانده اند!

يكشنبه ، 12 ارديبهشت 1389 ، 08:32

 

در خبر ها آمده است این هفته کمیسیون فرعی شورای پول و اعتباردر خصوص اساسنامه پیشنهادی بانک‌های جدید تصمیم‌گیری مي‌کند.بر این اساس انتظار مي‌رود هفته آینده شاهد تصویب اساسنامه چند بانک جدید براي ورود به بازار پولی کشور باشیم.

به گزارش بانکی دات آی آر طی چند سال اخیر شاهد بودیم که بانک های  متعددی در کشور فعال شده اند که این امر به عقیده برخی موجب رونق ا قتصاد کشور وهمچنین رقابت بانک ها در جهت ارائه خدمات بهتر بانکی خواهد شد.اماآیا چنین امری صحت دارد؟

در خصوص اینکه ایجاد فضای رقابتی در بهبود و توسعه خدمات بانکی اثر گذار است هیچ شکی نیست امابانک های جدید طی ماه های اخیر برای بانک های دولتی و بانک های تازه خصوصی شده مشکلاتی را ایجاد کرده است که صد البته تنها ناشی از ایجادفضای رقابتی نیست بلکه دلیل عمده آن ایجاد شعب متعدد وفاقد کارشناسی در زمان مدیریت دولتی آن است. بسیاری از مدیران پیشین با هدف ارائه گزارش عملکرد پر بار و با هدف اعلام افتتاح شعب جدید مبادرت به تاسیس شعبی کرده اند که هیچ توجیه اقتصادی ندارند.

و به عبارت ساده روی دستشان مانده و توجیه اقتصادی ندارند . در این شرایط بانک ها دو راه حل بیشتر ندارند یا این که به زیان دهی این شعب را تحمل کنند و یا اینکه  شعب مازاد خود را تعطیل کنند.و البته زیان های اقتصادی واجتماعی فراوانی که به خصوص برای کارمندان شاغل در آن شعب را به بار خواهد آورد را به جان بخرند.

تصاویر زیر یکی از شعب تعطیل شده بانک تجارت را نشان می دهد که به دلیل مکان یابی نامناسب و مجاورت با چندین بانک دیگر تعطیل شده است.

 

 

 

► 10 اشتباه بزرگ در هنگام تاسیس شرکت تجاری-2
درآمد سه میلیونی یک خانواده متکدی! ◄

مطالب مرتبط
بنر