حاشیه های نمایشگاه شانگهای

دوشنبه ، 13 ارديبهشت 1389 ، 14:03


جریان کند حرکت بازدیدکنندگان در صف های طولانی و در گرمای طاقت فرسا شانگهای اولین چیزی بود که به چشم می خورد. این شرایط درست فردای روزی  بود که برگزار کنندگان نمایشگاه اعلام کردند که استقبال بیش از دو برابر میزانی بوده است که انتظار داشته اند.

 

به گزارش بانکی دات آی آر ، سازمان دهندگان امر همچنان با آمار شرکت کنندگان در این برنامه در کشاکش هستند و همه این مسایل به دلیل استقبال گسترده مردم از ورود چین به عنوان قدرت جدید در صنعت نوین می باشد. جدیدترین ارقامی که از تعداد بازدید کنندگان  تا پایان دوره شش ماهه این نمایشگاه جهانی تخمین زده می شود چیزی در حدود 70 میلیون می باشد که این بیشترین و حداکثر میزانی است که انتظار می رفت.

دمای بالا، گذرگاه های تنگ ، انتظار طولانی  برای ورود به غرفه های متعدد از مشکلات اساسی مسئولین است. روز شنبه که نمایشگاه افتتاح شده است ، با وجود فروش 350000 بلیط که برای یک روز فروخته شده است، تنها 200000 نفر شرکت کرده اند.

اتفاقات روز شنبه تا شب در حالی ادامه پیدا کرد که مسئولین با صف طولانی مردمی که مایل بودند از نمایشگاه بازدید کنند تا پاسی از شب مواجه بودند. غرفه های اروپایی که بخش های سرگرمی و تفریحی نیز داشتند با بیشترین جمعیت استقبال کننده مواجه بودند.

رئیس هماهنگی نمایشگاه عنوان می کند، "گاهی با خشم مردم و گاهی باخستگی مامورین امنیت مواجه بودیم  ولی در مجموع مشکل عمده ای وجود نداشت". او می افزاید، " ما می بایست سیاست ها  و رویه های جدیدی را برای تغییرات احتمالی هوا اتخاذ کنیم".

چین به تنهایی 28.6 میلیارد یوهان معادل تقریبا 4.2 میلیارد دلار برای این نمایشگاه هزینه کرده است و میلیارد ها هم صرف گسترش حمل ونقل  عمومی در شهر برای حدود 20 میلیون نفر شده است.

این رویداد مستلزم تامین امنیت گسترده ای بوده هر چند که اقدامات پیشگیرانه در این زمینه در مقایسه با المییک پکن کمتر به نظر می رسد.
سالن چین با سقف عظیم قرمز رنگی که القاء کننده قدرت و عظمت آن است  به چشم می خورد و سالن هلند به نظر با جایگاه کشتی مانند پلاستیکی بی ابهت ترین به نظر می رسد.

بسیاری از غرفه های نمایشگاه از تکنولوژی های زیست  محیطی بهره برده اند: ژاپن  پوششی بنفش رنگ را با سلول های خورشیدی جاسازی کرده است و برزیل نیز با نوارهایی از چوب های بازیافت شده کار خود را تزیین کرده است . خیلی ها دارای سقف های باغ مانند می باشند و این در حالی است که در خلاف آن یعنی جایگاه قدم برداشتن عابرین ، پوشیده از آسفالت و بتن می باشد.

غرفه آیسلند معمولی ترین غرفه به نظر می رسد و این به دلیل بحران اقتصادی کشورش بوده است. این کشور با سرمایه ای معادل 2 میلیون دلار شرکت کرده است و تنها بخش خصوصی به جای دولتی در آن حاضر می باشند.

بخش آمریکا نیز که با عدم سرمایه گذاری بخش دولتی -به علت بروز بحران اقتصادی- مواجه بود در نهایت موفق شد با رابطه بازی ! و تلاشهای هیلاری کلینتون در این نمایشگاه حاضر شود

نمایشگاه اکسپو یا نمایشگاه شانگهای ؟ مسئله این است !

گزارش تصویری / افتتاح نمایشگاه شانگهای 2010


با حضور درتالار گفتگوی بانکی در مباحث و مسائل اقتصادی کشور شرکت کنید

510 عضو در حال تبادل نظر در این انجمن هستند

خبرهای منتخب بانکی دات آی آر :

 

فناوری / خودروهای پرنده سال 2011 به بازار می آیند + گزارش تصویری

نخستین مسجد ساخته شده توسط یک خانم + گزارش تصویری

پیشنهاد 40 میلیون دلاری دوبی بحران زده به ویکتوریا بکهام

گزارش تصویری / عمارت های مسئولین و عمارتهای مردم!

امضای خنده دار مشتری بانک مانع وام گرفتنش شد+تصویر

تصویر/مخابرات:قبض خود را در بانک تجارت پرداخت نکنید

گردشگری / هنر شگرف معماری در سرتاسر ایران(1)

نمایشگاه "رویاها به واقعیت تبدیل می شوند" در چین

گزارش تصویری / خانه ی شهرام جزایری امریکایی !

بزرگترین و حیرت انگیزترین کلیسای جهان + عکس

گزارش تصویری / مسافران سرگردان اروپایی

عابر بانک، جان دختر بچه را گرفت + عکس

هنر مدرن در ایستگاه های مترو / قسمت دوم

گزارش تصویری / قاچاق در مرز غربی کشور

اقتصاد غزه به روایت تصاویر / قسمت دوم

جشن آب در اوکراین + عکسهای جالب

اصلاح الگوی مصرف با "انرژی سبز"

 

► نحوه ثبت‌نام براي يارانه نقدي
فناوری / دوچرخه های بدون رکاب به بازار می آیند ◄

مطالب مرتبط
بنر