طنز/ اندر مصائب کار در شرکت های دولتی

شنبه ، 1 خرداد 1389 ، 08:15

 

کارمندنمونه شدن بسیار دشوار است مخصوصا زمانی که در یک شرکت بزرگ و معتبر دولتی مشغول کار هستید . هر روز باید ساعت 6 صبح از خواب بیدار شوید و تا ساعت 7:30 کارت خود رابزنید.

-تبصره در عصر اطلاعات روابط عمومی مهمترین شرط موفقیت است در این صورت همیشه دوستانی خواهید داشت که پیش از ورود شما کارتتان را زده باشند.

تازه آنوقت دشواری ها آغاز می شود تاساعت 8:30  هنوز خواب آلود هستید و کار کردنتان نمی آید به همین دلیل گوشی تلفن رو روی زمین قرار می دهید تا دائما اشغال باشد . احتمالا رئیستان به این همت و کار شما احسنت خواهد گفت چراکه  از همان اول صبح مشغول پاسخگویی به ارباب رجوع هستید و تلفن دفترتان دائما اشغال خواهد بود.(البته از آنجایی که مدیر محترم زود تر از 10 پیدایش نمی شود زیاد به این موضوع دل نبندید)

 

 

 

به گزارش بانکی دات آی آر هر انسانی نیازمند تغذیه سالم و کافی است از این رو شما هم حق دارید از نعمت یک صبحانه کامل بهره مند شوید بنابر این و به ناچاراز ساعت8:30 تا 9:30 حق شماست که صبحانه بخورید .اگر هم کسی باشما کار داشت فراموش نکنید که اصل تغذیه و اهمیت صبحانه را به دقت برایش شرح دهید چرا که یک وظیفه اساسی کارمند نمونه تنویر افکار عمومی است.

بعد از صرف صبحانه بهترین زمان برای انجام امور روزمره اداری است گوشی تلفن را از روی میز بردارید و به منشی رئیس زنگ بزنید به این ترتیب از جدید ترین اخبار شرکت مطلع خواهید شد . این امر از ضروریات کارمندی است چراکه به این ترتیب می توانید استراتژی های روزمره فعالیت خود را تعیین کنید.

تبصره- در صورتی که رئیستان روز گذشته درگیری لفظی شدیدی با همسر محترمشان داشته مقابل چشمانش ظاهر نشوید چرا که احتمالا از تفقدات ایشان نصیب خواهید برد و روزتان خراب خواهد شد بدین ترتیب تمرکزتان برای انجام امور خطیر روزانه را از دست خواهید داد.

صحبت با خانوم منشی تا ساعت 10 طول خواهد کشید چرا؟ خوب توضیح اتفاقات یک روز مهم کاری کمتر از نیم ساعت محال است البته بعضا یک ساعت هم طول خواهد کشید.

یکی از اصول مدیریتی استفاده بهینه از امکانات ومنابع است شما هم به عنوان یک کارمند نمونه که سودای ریاست دارید از این اصل پیروی کنید و  اجازه ندهیدروزنامه های که با هزینه های گزاف توسط شرکت مشترک شدید هدر برود به همین دلیل تا زمان صرف ناهار که از واجبات زندگی بشر است می توانید روزنامه مطالعه کنید حقیقتا یک کارمند به روز و مطلع از مسائل مهم جهانی و منطقه ای در پیشبرد اهداف والای یک مجموعه دولتی بسیار اثر بخش خواهد بود.

زمان صرف ناهار در کنار همکاران و تلاشگران عرصه سازندگی فرارسیده بنابر این چاره ای نخواهد بود و برای به جا آوردن رسم ادب باید به سالن غذاخوری بروید حتما فراموش نکنید رسم پیش کسوتی را به جا آورید و برای صرف ناهار منتظر باشید اول همکاران پیشکسوت شما پیش قدم شوند بدین ترتیب هم رسم ادب را بجا آورده اید و هم به شکم پارگی و بی تحملی متهم نخواهید شد.

صرف ناهار یکی دوساعتی وقت خواهد گرفت مسلما مدیران مجموعه توقع ندارند که شما با صرف با عجله غذا معده نازنینتان را مجروح کرده و هزینه های در مان آن را بردوش مجموعه بگذاریدبنابر این لزوم صرف با آرامش غذا را درک خواهند کرد .

تبصره- توجه داشته باشید برای رعایت آداب معاشرت هنگام صرف غذا حتما با همکارانتان گفتگو و تعامل داشته باشید و برای اینکه صمیمیتتان فزونی یابد و تیم ورکینگتان تسریع شود حتما غیبت همکاران غایب را فراموش نکنید. افشا گری در خصوص مسائل خصوصی و خانوادگی سایرین از توصیه شده ترین امور می باشد.

بالاخره زمان شروع مجدد کار پس از صرف غذا فرا می رسد و شما باید مجددا به سنگر تلاش و کوشش باز گردید توصیه بنده به عنوان متخصص کار در مجموعه های دولتی آنست که این زمان بهترین موقع برای انجام امور معوقی مثل سوهان کشیدن ناخن ,کوتاه کردن سبیل,دوختن سوراخ جوراب ها و اموری از این قبیل است از آنجایی که امور معوقه تمامی ندارد مسلما تا پایان وقت اداری مشغول خواهید بود .

بدین ترتیب یک روز دشوار دیگر به پایان می رسد و شما که بدون شک عاشق کار و خدمت به مردم هستید نا چارید محیط کار را ترک کرده و برای شروع یک روز دیگر اندکی استراحت کنید.

 

► پدر خودپرداز بانکها درگذشت+تصویر
افتتاح موزه لندن / گزارش تصویری ◄

مطالب مرتبط
بنر