گام اول میلیاردر شدن

يكشنبه ، 2 خرداد 1389 ، 14:34

 

رونالد اون پرلمان متولد يك ژانویه سال 1943، یک سرمایه‌گذار آمریکایی است که ثروت خود را از راه خریدن شرکت‌هایی که با مشکل مواجه هستند و فروش مجدد آن‌ها پس از سودآور کردن این شرکت‌ها، به دست آورده است.

پرلمان در شرکت‌هایی چون خواربارفروشی، لوازم آرایشی، خودروسازی، عکاسی، تلویزیون، سرگرمی، ایمنی، جواهرات، بانک و کتاب‌های مصور سرمایه‌گذاری کرده است. رونالد پرلمان با ثروت 10 میلیارد دلار، در حال حاضر سی‌و‌پنجمین فرد ثروتمند جهان است.

به گزارش بانکی به نقل از دنیای اقتصاد رونالد پرلمان در شهر گرینزبورو در شمال ایالت کالیفرنیا متولد شده است. والدین او ریموند و روث پرلمان بودند. ریموند نیز در نوع خود یک فعال اقتصادی بود. رونالد به همراه برادر و پدرش شرکت آمریکایی تولید کاغذ را اداره می‌کردند. ریموند در نهایت این شرکت را رها کرد و یک شرکت تولید‌کننده فولاد ساختمانی به نام بلمونت آیرون ورکز را خرید.

 

 

رونالد پرلمان به لطف حضور پدر، پایه‌های کسب و کار را آموخت. زمانی که رونالد کوچک تنها یازده سال سن داشت، اغلب در جلسات هیات‌مدیره شرکت پدر شرکت می‌کرد. ریموند یک معلم سختگیر بود و از رونالد به خاطر کوچک‌ترین اشتباهاتش به شدت انتقاد می‌کرد.

به گزارش رونالد پرلمان به دانشگاه ‌هاورفورد رفته و در سال 1964 با مدرک كارشناسي فارغ‌التحصیل شد. او سپس به مدرسه تجارت وارتون در دانشگاه پنسیلوانیا رفت تا به این شکل راه پدر را در کسب و کار ادامه دهد. وی در سال 1966 با مدرک MBA از این دانشگاه فارغ‌التحصیل شد.

اولین معامله بزرگ پرلمان در سال 1961 در زمانی که دانشجوی سال اول در دانشگاه پنسیلوانیا بود، انجام گرفت. رونالد به همراه پدر یک شرکت تولید نوشیدنی را به قیمت 800000 دلار خریده و سه سال بعد آن را با سود یک میلیون دلار به فروش رساندند. در طول زمانی که پرلمان در بلمونت آیرون ورکز (که بعدا به صنایع بلمونت تغییر نام داد) بود به پدرش در معاملات زیاد دیگری کمک می‌کرد که باعث شد به میلیون‌ها دلار در این فرآیند کسب کند.

استراتژی کلی آن‌ها استراتژی‌ای بود که پرلمان برای بقیه زندگی نیز آن را دنبال کرد. وی یک شرکت را خریده بخش‌های زائد و زیان‌آور آن را برای کاهش قروض و ايجاد سود حذف کرده و شرکت را به سودآوری می‌رساند. وی سپس یا شرکت را مجددا فروخته یا آن را نگه می‌دارد.

رونالد پرلمان در سال 1978 و دوازده سال پس از زمانی که رسما به صنایع بلمونت پیوست، نایب‌ريیس این شرکت بود، اما همچنان به دنبال قدرت و تاثیرگذاری بیشتر در شرکت بود. ریموند به رونالد می‌گفت که قصد ندارد در آینده نزدیک از ریاست شرکت کناره‌گیری کند. رونالد به همین دلیل از مقام خود استعفا داده و به نیویورک نقل مکان کرد. این پدر و پسر تا شش سال بعد به ندرت با هم صحبت می‌کردند.

رونالد پرلمان در اولین سرمایه‌گذاری خود به عنوان یک سرمایه‌گذار مستقل که دیگر تحت تاثیر پدرش نبود، جواهری کوهن-هات فیلد را خرید. او متوجه ارزش این جواهری که به خاطر مدیریت نادرست نادیده مانده بود، شده بود. وی با دریافت وامی به مبلغ 1.9 میلیون دلار از همسر اول خود این شرکت را خرید و کنترل آن را به دست گرفت. او ظرف یک سال تمام فروشگاه‌های این شرکت را فروخت و آن را به یک شرکت کوچک، اما پرمنفعت عمده‌فروشی جواهرات تبدیل کرد.

او از این کار 15 میلیون دلار کسب کرد. وی دو سال بعد سهام یک شرکت بزرگ شکلات‌سازی را خرید. وی سپس بخش‌هایی از این شرکت را فروخته و شرکت را سودآور کرده است. وی توانست تا سال 1983 کل این شرکت را بخرد.

پرلمان در سال 1985 شرکت تکنیکالر را که رنگ‌های روشنی برای فیلم‌های ‌هالیوود فراهم می‌کرد را خرید و مجددا با فروش بخش‌هایی از آن پول زیادی به دست آورد و از این طریق تا 5 سال بعد سودآوری شرکت را از 3.4 میلیون دلار به 100 میلیون دلار افزایش داد.

پرلمان در سال 1985 توانست در رقابتی شدید بر سر خرید سهام شرکت رولان که یک شرکت تولید‌کننده مواد بهداشتی آرایشی بود، پیروز شود. وی به سرعت بخشی از این شرکت را فروخت تا وام‌هایی را که برای خرید سهام شرکت گرفته بود، پرداخت کند. وی همچنین خطوط تولید ماکس فاکتور و محصولات بهداشتی شرکت ایو سنت لورن را خرید و در فرمول و طراحی و بسته‌بندی برخی از محصولات رولان نیز تغییر ایجاد کرد.

بالاخره این شرکت پس از 5 سال توانست به جایگاه شماره یک محصولات آرایشی رنگی بازگردد. داستان رولان در مورد خرید شرکت‌های دیگر توسط پرلمان نیز تکرار شد که ثروت هنگفتی را برای او به ارمغان آورد.

پرلمان تاکنون 4 بار با افراد مشهور و سرشناسی ازدواج کرده و هر چهار بار نیز طلاق گرفته است و در حال حاضر شش فرزند دارد.

► کوتاه از دنیای اقتصاد و فناوری
درآمد سرانه هر ايراني: 12ميليون و 500 هزار تومان ◄

مطالب مرتبط
بنر