ضربه ای که گوگل به اقتصاد جهانی می زند!

پنجشنبه ، 6 خرداد 1389 ، 14:28
نتایج یک تحقیق نشان داده است  که کاربران گوگل با گذاشتن وقتی در حدود ۵۴۹ سال برای بازی “پک من “در حدود ۱۲۰ میلیون دلار به اقتصاد جهانی ضربه زده‌اند.

شرکت گوگل به مناسبت ۳۰ سال تولد کاراکتر Pacman به گزارش بانکی دات آی آر ، فارنت نوشت :در ژاپن نسخه مخصوصی از این بازی را  که با لوگوی خود درهم آمیخته بود در ۲۱ ماه می به مدت ۴۸ ساعت در صفحه اصلی خود قرار داد.

شرکت” Rescue Time” که در کار آمارگیری کاربران اینترنتی ،یکی از شرکای گوگل است آمارگیری مربوط به این بازی را نیز انجام داده است که به نتایج جالبی دست یافته است.

این سایت اعلام کرد که در روزهای عادی و معمولی بیشتر کاربران در حدود ۲۲ مورد را در سایت گوگل جستجو می‌کنند که هر جستجو در حدود ۱۱ ثانیه وقت در برمیگیرد و با قراردادن این بازی در صفحه گوگل زمان هر جستجو به ۳۶ ثانیه افزایش پیدا کرد  که این شرکت برای تهیه آمار بر فعالیت ۱۱ هزار نفر از کاربرانی که به سایت گوگل مراجعه کردند نظارت کرده است.

بعد از برسی این آمارها و با توجه به اینکه به طور متوسط روزانه در حدود ۵۰۴ میلیون نفر از صفحه اصلی گوگل بازدید می‌کنند تخمین زده شد که در مدت ۴۸ ساعت ۲۱و ۲۲ ماه می در حدود ۴ میلیون و ۸۰۰ هزار ساعت که معادل ۵۴۰ سال است به زمان استفاده از سایت گوگل افزوده شده است و با در نظر گرفتن متوسط دستمزد که معادل ۲۵ دلار است Rescue Time نتیجه گرفته است که ۱۲۰ میلیون دلار و یا به رقم دقیق تر ۱۲۰،۴۸۳،۸۰۰ دلار به اقتصاد جهانی ضربه وارد شده و از تولید کاسته شده است و شرکت گوگل نیز اعلام کرد که این مبلغ اندازه حقوق تمامی کارکنان گوگل به مدت ۶ هفته است.

این بازی که یک بازی تعاملی بود کاربران می‌توانستند با صفحه کلید و همچنین موس با فشردن کلید انداختن سکه و یا همان “Insert Coin” به بازی بپردازند و جالب‌تر اینکه تمام خصوصیات بازی در ۳۰ سال پیش و حتی همان باگهای گرافیکی نیز حفظ شده بود تا بازی هر چه تمام تر نوستالوژیک و خاطره انگیزتر برای کاربران شود.

► استخدام بانک انصار
ریاضت اقتصادی ؛ آخرین حربه ایتالیا برای فرار از بحران ◄

مطالب مرتبط
بنر