پرفروش ترین اسباب بازی های دنیا-1

چهارشنبه ، 12 خرداد 1389 ، 15:08
بیش از 40 سال بود که باربی به عنوان ملکه عروسک ها نقش بازی می کرد. تا زمانی که براتز در سال 2001 به بازار آمد و درکنار عروسک های دیگر با نام های متعدد قرار گرفت. مانند: یاسمین، ساشا، جده، کلو، فانکی، اوجی و ... این عروسک در مدت زمان بسیار کوتاهی با وجود ظاهر نه چندان زیبا و  عجیب و غریب خود، درمیان دختر بچه ها محبوبیت یافت، و درکمتر از یک سال یک میلیارد دلار فروش کرد.

 

تا به حال فکر کرده اید کدام نوع اسباب بازی ها پر فروش تر و معروف تر هستند ؟ در این گزارش دو قسمتی که بخش نخست آن را می خوانید قصد داریم شما را با این اسباب بازی ها بیشتر آشنا کنیم:


اول: دست بند های رنگی


چه کسی می داند چرا بچه این دست بند های کشی را دوست دارند؟ اصلا چرا چنین چیز ساده ای توجه کودکان را به خود جلب می کند ؟ شاید بستن این دست بند ها، گاهی باعث حواس پرتی آنها در کلاس درس می شود برای همین است که در بسیاری از مدارس استفاده از آن ها را ممنوع شده است.

 

 

دوم: عروسک هایی با نام تجاری (براتز)


به گزارش بانکی دات آی آر ، بیش از 40 سال بود که باربی به عنوان ملکه عروسک ها نقش بازی می کرد. تا زمانی که براتز در سال 2001 به بازار آمد و درکنار عروسک های دیگر با نام های متعدد قرار گرفت. مانند: یاسمین، ساشا، جده، کلو، فانکی، اوجی و ... این عروسک در مدت زمان بسیار کوتاهی با وجود ظاهر نه چندان زیبا و عجیب و غریب خود، درمیان دختر بچه ها محبوبیت یافت، و درکمتر از یک سال یک میلیارد دلار فروش کرد.

 

 

سوم: عروسک فربی


چگونه کودکان می توانستند این عروسک کوچک با نام کوتاه و زیبایش را دوست نداشته باشند. چشمانی زیبا که مژگانش به هم می خورد. ابتدا با شروع تعطیلات وارد بازار شد و مورد استقبال خوبی قرار گرفت.بعد ها با خوش ذوقی جوانی مخترع مجهز به نرم افزاری شد که قادر بود کلمات صاحب خود را تکرار کند. در سال 2005 بعد از آن که 40 میلیون عدد از این عروسک به فروش رسید، نسخه جدید از عروسک ها به بازار عرضه شد که قابلیت تشخیص صدای صاحب خود را داشت و هم چنین می توانست پاسخ گوی صدای او باشد. این قابلیت عروسک به علت نگهداری برخی اطلاعات محرمانه شخصی توسط عروسک با عدم استقبال کمیته امنیت ملی آمریکا روبرو شد. همچنین خطوط هوایی ، فربی را در زمره وسایل الکترونیکی قرار داد که استفاده از آن درحین پرواز ممنوع بود. ولی خب می توان  مطمئن بود که عروسک فربی تروریست نیست.

 

 

چهارم: بازی های کامپیوتری دستی


این دستگاه های کامپیوتری کوچک دستی، که با حداقل به کار بردن تکنولوژی  و با کیفیت پایین LCD در دست کودکان ، از سال 1996 که در ژاپن تولید شده اند تا به حال بیش از 70 میلیون دلار در سراسر دنیا فروش داشته اند. بسیاری از کودکان و جوانان ساعت ها سر در این بازی دارند و حتی بعضی در مدرسه  به جای بازی با همسالان خود با این دستگاه ها مشغول هستند.

 

 

پنجم: عروسک لرزان


عروسک Tickle Me Elmo  در سال 1996 به بازار آمد. با ظاهر معصومانه، که البته چندان هم مظلوم به نظر نمی رسید. در آن زمان توسط شرکت لیکو تویز به بازار عرضه شد. وقتی قلقلک داده می شد، شروع می کرد به لرزیدن، استقبال بسیار بالایی که از آن در بازار شد، باعث شد تا عروسک حتی به قیمتی بالاتر از حد واقعی خود فروخته شود. در آن زمان مطلبی که جالب تر به نظر می رسید این بود که  والدین به خرید این نوع عروسک اصرار بیشتری داشتند.


ادامه دارد ...

قسمت دوم گزارش را از لینک زیر دنبال کنید :

پرفروش ترین اسباب بازی های دنیا-2

► پرفروش ترین اسباب بازی های دنیا-2
استفاده از کمترین امکانات برای تبلیغات + عکس ◄

مطالب مرتبط
بنر