پرفروش ترین اسباب بازی های دنیا-2

پنجشنبه ، 13 خرداد 1389 ، 15:52

بیش از 40 سال بود که باربی به عنوان ملکه عروسک ها نقش بازی می کرد. تا زمانی که براتز در سال 2001 به بازار آمد و درکنار عروسک های دیگر با نام های متعدد قرار گرفت. مانند: یاسمین، ساشا، جده، کلو، فانکی، اوجی و ... این عروسک در مدت زمان بسیار کوتاهی با وجود ظاهر نه چندان زیبا و  عجیب و غریب خود، درمیان دختر بچه ها محبوبیت یافت، و درکمتر از یک سال یک میلیارد دلار فروش کرد.

 

 

تا به حال فکر کرده اید کدام نوع اسباب بازی ها پر فروش تر و معروف تر هستند ؟ در این گزارش دو قسمتی که بخش دوم و آخر آن را می خوانید قصد داریم شما را با این اسباب بازی ها بیشتر آشنا کنیم:

برای دیدن گزارش اول روی لینک کلیک کنید :

پرفروش ترین اسباب بازی های دنیا

ششم: عروسک beanie babies


موفقیت و رونق این عروسک به دلایل مختلفی که با عقاید متداول مردم سر و کار داشت با فراز و نشیب های زیادی روبرو بوده است. بسیاری عروسک را تنها کیفی پر از مواد مخصوص با قیافه ای با نمک و اسمی  دوست داشتنی تصور می کنند. تنوع طلبی کودکان در سال  1995 در زمینه عروسک باعث شد تا کسانی که عروسک های قدیمی و جدید را جمع آوری می کردند، درهای انبار خود را بگشایند و در این میان این عروسک های بانمک و البته استاندارد  beanie babies  که  می توانست به قیمتی بیش از 2000 دلار به فروش برسد کم کم از دور خارج شد.و تنها زمانی این وضعیت بهتر شد که شرکت "مک دونالد" در جعبه های شادی (جعبه غذای کودکان) ، تعداد کمی از این عروسک ها را توزیع کرد. این امر گذرا بود و تا سال 2008 به نحوی  Beanie Banies  در این عرصه با همه محبوبیت که داشت برای باقی ماندن تلاش خود را کرد.

 

 

هفتم: کارت های بازی


این نوع از کارت ها به نحوی که به عنوان بازی از آن ها استفاده شود در سال 1920 در هاوایی و در مدارس به عنوان بازی حروف الفبایی رواج پیدا کرد. البته این کارت ها به صورت پازل هایی که قابلیت جمع آوری داشته باشند و بر روی آن ها عکس های  شخصیت های کارتونی و معروف نیز حک شده باشد نیز کاربرد دارد. بازی با کارت ها پیش از آن که کودکان هم  وارد عرصه این بازی شوند،  بیش از 140 میلیون دلار درآمد داشته است. و حالا که این بازی به یک بازی رایج در میان کودکان تبدیل شده است میزان درآمدها از این طریق مطمئنا بیش از این می باشد.

 

 

هشتم : عروسک Cabbage Patch kids


در سال 1982 به بازار معرفی شد و معروفترین عروسک در دهه خود بوده است. در اولین سالی که در ویترین مغازه ها قرار گرفت بیش از 2.5 میلیون دلار فروش داشت که در زمان خود یک رکورد محسوب می شد. اما در سال 1988 محبوبیت آن کاهش یافت و شرکت  Calec( شرکتی که اولین بار این عروسک را تولید و به بازار عرضه کرده بود) با 300 میلیون دلار بدهی مواجه شد. تولید کننده بزرگ اسباب بازی ، شرکت Hasbro ، برند شرکت را خرید و برای زنده کردن مجدد نام این عروسک کمی تغییرات در ظاهر عروسک ایجاد کرد. به طور مثال کمی صورتش را تیره تر یا به اصطلاح آفتاب سوخته تر و موهایش را مجعد کرد، خط تولید چینی آن را راه اندازی کرد،قابلیت سخن گویی بدان داد و تغییراتی از این دست. این ایده ها  تا سال 1996 بسیار نتایج مطلوبی داشت تا شایعه آسیب رساندن عروسک به کودکان همه آن ها را بر باد داد.

 

 

نهم:مکعب رابیک


ارنو رابیک مخترع مجارستانی مکعب جادویی –نامی که خود برای آن برگزید- هرگز تصور نمی کرد، اسباب بازی ای را که در سال 1974 اختراع کرده است به پرفروش ترین اسباب بازی ای تبدیل شود که تا به آن زمان وجود داشته اشت. با نظر شرکت تولید کننده آن، مکعب جادویی به مکعب رابیک تغییر کرد. 300 میلیون از این اسباب بازی فکری تنها توسط یک شرکت در سراسر دنیا به فروش رسیده است. این اسباب بازی همچنان در زمره اسباب بازی های معروف بین المللی است  تا جایی  که از آن به عنوان طلای رنگی اسباب بازی ها یاد شده است.

 

 

دهم:  Pet Rocks


تصور کنید حیوانی خانگی را که نه نیاز به آموزش داشته باشد و نه راه برود و نه نیاز به غذا داشته باشد. این چیزی بود که شخصی به نام گری داهل دقیقا به دنبال آن بود و در سال 1975 از آن رونمایی کرد. این وسیله برای کسانی خوشایند بود که از مسئولیت نگهداری حیوان های خانگی خود خسته شده بودند. داهل چیزی را به بازار عرضه کرد که می توان گفت 1% حاصل تولید اما 99 % آن حاصل تفکر اقتصادی اش بود. سنگ هایی به اشکال متعدد، امامشابه موجودی زنده بسته بندی شده در جعبه های مقوایی راحت برای حمل و نقل تولید شدند. این سنگ ها از جا های مختلف نظیر کالیفرنیا و دیگر سواحل جمع آوری می شدند. این فکر باعث شد در کریسمس همان سال این سنگ ها، هر یک 3.95 دلار به فروش بروند و به همین ترتیب داهل به یک مولتی میلیونر تبدیل شود.

خبرهای منتخب بانکی :

================

► یک تریلیون ین وام برای جلوگیری از ورشکستگی بانک ها
پرفروش ترین اسباب بازی های دنیا-1 ◄

مطالب مرتبط
بنر