جزئیاتی از گرانقیمت ترین قایق تفریحی دنیا

چهارشنبه ، 19 خرداد 1389 ، 15:38

یک مرد بلژیکی به تازگی یک  قایق بسیار بزرگ طراحی کرده است که مراحل آزمایشی خود را پشت سر گذاشته است و در صورت ساخت، بزرگترین قایق تفریحی در  مقایسه با قایق های همسان خود خواهد بود.

 

 

به گزارش بانکی دات آی آر ، طول این قایق 200 متر( معادل دو برابر طول یک زمین  فوتبال ) است ، که این میزان در حدود 30 متر بیشتر از " اکیلیپس" که بزرگترین قایق تفریحی بوده است، می باشد. صاحب این " اکلیپس" یک میلیارد روسی به نام رومان آبرومویچ است که آن را سال گذشته به آب انداخت.

 

قیمت این قایق بزرگ و زیبا بین 500 تا 900 میلیون دلار تخمین زده شده است.
این قایق که قادر است 6500 مایل دریایی را طی کند و کلیه استانداردهای یک سفر طولانی را دارد، مجهز به کلیه امکانات تفریحی شامل  رستوران، سالن سینمایی با امکانات کامل و غیره بوده و تنها 30.5  متر طول استخر و محوطه ورزشی آن است.

در واقع به نظر می رسد که خرید این قایق همانند خرید یک آپارتمان مجهز باشد البته آپارتمانی شناور بر روی آب های دریایی .اتاق های آن امکان پذیرایی از 45 مهمان را دارد و دارای 10 اتاق اختصاصی و ویژه است. همچنین جای استراحت و خواب برای 70 نفر از کارکنان و خدمه کشتی نیز در نظر گرفته شده است.

 

حداکثر سرعت ممکن این قایق 28 گره دریایی و سرعت معمول آن 20 گره دریایی است که به نسبت اندازه آن شگفت انگیز است.

 

به هر حال با توجه به شرایط اقتصاد جهانی به نظر نمی رسد که این پروژه به زودی عملی شود .پیش بینی می شود حداقل 4 سال اتمام پروژه و ساخت آن در صورت سفارش به طول بیانجامد. اطلاعات شرکت بیانگر آن است که جو اقتصادی برای چنین برنامه ای مناسب نیست ، اما در صورت بهبود اوضاع  ورود مدل های جدید تری از این نوع قایق ها شاید نظر کسانی که به دنبال آن می باشد را جلب نماید.

► بوسه هایی برای تحریم / گزارش تصویری
فیفا در فکر جام های جهانی آینده ◄

مطالب مرتبط
بنر