حکایت ووووزلا، این بار در گوگل و یوتوپ

يكشنبه ، 6 تیر 1389 ، 15:06


از زمانی که جام جهانی 2010 مهمان خانه های فوتبال دوستان در سراسر دنیا شده است ، صدای شیپور های معروف به ووووزلا نیز با آن همراه بوده و انتقادهای مثبت و منفی فراوانی را با خود به همراه داشته است. تا آن جایی که در سایتی می خواندم که سازنده آن عذرخواهی کرده است!

 


این صدایی که حالا به گوش بسیاری آشنا است ،چه آن را دوست داشته باشیم و چه از آن متنفر باشیم  ، به یکی از نماد های جام جهانی 2010 تبدیل شده است و حالا قدم به عرصه تکنولوژی گذاشته و با بهره از خلاقیت انسان های زیرک در سایت های گوگل و یوتوپ خودنمایی می کند.


به گزارش بانکی دات آی آر قشر فوتبال دوست و خلاق با اضافه کردن مطالب مربوط به  ووووزلا در  ویدیو های یوتوپ و نقشه های گوگل ، به سبک خود در جشن جام جهانی شرکت داشته اند.
برنامه "Street View "  درگوگل با استفاده از نمایشگرهای خود، این امکان را دارد که هر کسی را که شیپور ووووزلا دردست دارد به چنگ آورد و موقعیت او را در خیابان مورد نظر در آفریقای جنوبی نشان دهد.

 

 

 


البته این حس گرها  تنها در خیابان های آفریقای جنوبی فعال می باشد که در نوع خود کاری جالب است و استقبال خوبی از آن به عمل آمده است.
در مقایسه با گوگل شاید کاری که در یوتوپ انجام می گیرد از جذابیت کمتری برخوردار باشد اما با توجه به مخاطبان گسترده ای که این سایت دارد، ابتکار آن در این زمینه جلب نظر کرده است.


کافی است بر روی گزینه فوتبال در این سایت کلیک کنید، در صفحه ای که  برگزیده های ویدیویی از فوتبال در آن دیده می شود، صدای ووووزلا نیز به گوش می رسد.
البته این اولین باری نیست که گوگل از نماد های جام های جهانی استفاده می کند.در تب و تاب بحث بر سر صدای ووووزلا ها ، گوگل ، لگوی خود را به  " Goooaaal" تغییر داده بود.


به هر حال داستان ووووزلاها در فضاهای مجازی مورد بحث بسیار بوده است و طرح این مطلب که با چاشنی های ابتکار و خلاقیت در آمیخته است ، در سایت های معروفی چون گوگل و یوتوپ دور از انتظار نیست. اما به جرات می توان گفت که طرح این موضوع تنها در این سایت های بنام نبوده و از ساده ترین وبلاگ های شخصی تا پرطرفداران سایت ها به آن پرداخته اند.


اما یک رای گیری کلی در فضا های مجازی نشان دهنده آن است که این صدا که برای بسیاری جدید می نمود با استقبال همگان همراه نبوده و تعداد زیادی از آن ابراز ناراحتی کرده اند.

► بازسازی خاطره 11 سپتامبر
آمادگی بانک رفاه جهت افتتاح حساب سرپرست خانوار ◄

مطالب مرتبط
بنر