تتر چیست؟ و نحوه خرید تتر USDT

دوشنبه ، 24 خرداد 1400 ، 09:11

تتر (USDT) چیست؟

تتر یک رمزارز مبتنی بر بلاکچین است که کوین‌های در گردش آن با ارزهای فیات سنتی مانند دلار، یورو یا ین ژاپن معادل می‌شوند. توکن‌های تتر با نماد USDT معامله می‌شوند.


نکات کلیدی

تتر (USDT) یک استیبل‌کوین است، نوعی رمزارز که هدف آن حفظ ارزش سایر دارایی‌های رمزارزی است.

تتر توسط سرمایه‌گذاران رمزارزی که مایلند ضمن حفظ ارزش دارایی خود، از نوسانات شدید سایر رمزارزها مصون بمانند، استفاده می‌شود.

در آوریل 2019 میلادی، دادستان کل نیویورک شرکت Tether را به مخفی کردن ضرر 850 میلیون دلاری خود متهم کرد.

توکن‌های تتر با نماد USDT معامله می‌شوند.


تتر (USDT) چیست؟



تتر متعلق به گونه‌ای از رمزارزها موسوم به استیبل‌کوین است که هدف آنها ثابت نگه داشتن ارزش رمزارزها در مقابل نوسانات گسترده‌ای که در بازار رمزارزهای مشهور مانند بیت‌کوین و اتریوم مشاهده می‌شود، است. این امر موجب می‌شود تا از استیبل‌کوین‌ها به جای استفاده به عنوان یک ابزار سرمایه‌گذاری سوداگرانه، به عنوان ابزاری مبادلاتی و ذخیره ارزش استفاده شود.

تتر در گروه استیبل‌کوین‌های با وثیقه فیات قرار می‌گیرد. این بدان معناست که یک ارز فیات مانند دلار آمریکا، یورو یا ین، از رمزارز در گردش پشتیبانی می‌کند. سایر استیبل‌کوین‌ها شامل استیبل‌کوین‌های با وثیقه رمزارز هستند که از ذخایر رمزارزی و یا رمزارزهای بدون‌وثیقه، به عنوان وثیقه استفاده می‌کنند. استیبل‌کوین‌های بدون‌وثیقه، هیچ وثیقه‌ای ندارند اما به روشی مشابه بانک‌های ذخیره فعالیت داشته و بسته به شرایط اقتصادی، عرضه توکن خود را تنظیم می‌کنند.

تتر به طور ویژه به منظور ایجاد پلی بین ارزهای فیات و رمزارزها و ارائه ثبات، شفافیت و هزینه‌های حداقلی تراکنش‌های کاربران طراحی شده. ارزش تتر با نسبت 1:1 با دلار آمریکا جفت شده است. با این حال، هیچ تضمینی از طرف شرکت Tether برای هرگونه حق بازخرید یا مبادله تتر با پول واقعی ارائه نشده است (یعنی تتر با دلار آمریکا قابل تعویض نیست).

بر اساس تحقیقات CryptoCompare، معاملات بیت‌کوین به تتر، کماکان بیانگر حجم زیاد معامله BTC با فیات یا استیبل‌کوین است. در فوریه 2021 میلادی، 57٪ از کل معاملات بیت‌کوین با USDT انجام شد. تتر همچنان منبع عمده نقدینگی برای بازار رمزارزها محسوب می‌شود.

تتر در ژوئیه 2014 به‌عنوان RealCoin راه‌اندازی شد و در ماه نوامبر توسطTether Ltd ، شرکتی که مسئول نگهداری مقادیر ذخیره شده فیات است، به تتر تغییر نام داد و معاملات آن در فوریه 2015 آغاز گردید.


جدال‌های حقوقی سرسختانه


در نوامبر 2017، ادعا شد که تتر هک شده و 31 میلیون دلار کوین آن به سرقت رفته است. مانع دیگر در ژانویه 2018 بود زیرا مشخص شد که حسابرسی لازم جهت اطمینان از ذخایر ارزی تتر هرگز انجام نشده است. در عوض این سازمان اعلام کرد که در حال قطع همکاری با شرکت حسابرسی خود است که پس از آن احضاریه‌ای توسط نهادهای نظارتی صادر شد. همواره نگرانی‌هایی پیرامون این شرکت در خصوص عدم شفافیت و ذخایر ناکافی ارزی جود داشته است.

در آوریل 2019 میلادی، دادستان کل نیویورک، لتیتیا جیمز (Letitia James)، iFinex Inc شرکت مادر  Tetherو متصدی صرافی رمزارزی Bitfinex را به پنهان‌کاری ضرر 850 میلیون دلاری وجوه مشتریان و شرکای سرمایه‌گذاری خود متهم کرد. در پرونده‌های دادگاه آمده است که این وجوه بدون هیچ قراردادی به یک نهاد پانامایی موسوم به Crypto Capital Corp جهت رسیدگی به درخواست‌های برداشت مشتریان داده شده است. گفته می‌شود Bitfinex حداقل 700 میلیون دلار از ذخایر نقدی تتر را برای مخفی کردن این امر برداشت نموده است.

شرکت‌های درگیر ماجرا در بیانیه ای اعلام کردند، این پرونده‌ها با «سوءنیت نوشته شده و ادعاهای نادرستی را مطرح کرده‌اند. برعکس، ما مطلع شده‌ایم که وجوه در اختیار Crypto Capital از بین نمی‌رود بلکه در حقیقت توقیف و محافظت شده است. ما فعالانه در تلاشیم تا از حقوق خود استفاده و این بودجه را آزاد کنیم. متأسفانه به نظر می‌رسد دفتر دادستان کل نیویورک قصد دارد این تلاش‌ها را به ضرر مشتریان ما تضعیف کند»


تتر برای چه مقاصدی استفاده می‌شود؟

تتر برای سرمایه‌گذاران رمزارزی ابزاری مفید است زیرا به آنها راهی جهت مصونیت از نوسانات شدید سایر رمزارزها ارائه می‌دهد. علاوه بر این، داشن USDT (برخلاف دلار آمریکا) هزینه تراکنش‌ها و تأخیرهایی که اجرای معاملات رمزارزی را مختل می‌کنند، کاهش می‌دهد.


چگونه USDT بخریم؟

تتر را می توان در بازار های معاملاتی نظیر اوکی اکسچنج خریداری کرد. همچنین شما می توانید برای مشاهده قیمت تتر به وب سایت اوکی اکسچنج مراجعه کنید.


نکته مثبت تتر چیست؟

تتر راهی را برای سرمایه‌گذاران فراهم می کند تا از نوسانات شدید سایر رمزارزها مصون بمانند. یک معامله‌گر با انتقال ارزش دارایی خود به USDT، می‌تواند خطر مواجهه با افت ناگهانی قیمت رمزارزها را کاهش دهد. همچنین انتقال BTC به USDT به جای دلار آمریکا بسیار سریع‌تر و ارزان‌تر است.


آیا تتر یک استیبل‌کوین است؟

بله، تتر اولین و شناخته‌شده‌ترین استیبل‌کوین دنیای رمزارزی است. سایر استیبل‌کوین‌ها شامل True USD (TUSD) ، Pazos Standard (PAX) و USD Coin (USD) هستند.


چگونه تتر یک 1 دلار می‌ماند؟

در حالی که تتر پیش از این به زیر 1دلار هم رسیده بود، اما این استیبل‌کوین می‌تواند ارزش خود را حفظ کند، زیرا به یک ارز فیات منطبق وابسته است و 100٪ توسط ذخایر تترپشتیبانی می‌شود.


خرید ارز دیجیتال از اوکی اکسچنج

اگر شما هم قصد خرید تتر دارید، یکی از راه های شما این می باشد که برای خرید تتر به صرافی ارز دیجیتال اوکی اکسچنج مراجعه کنید. همچنین اوکی اکسچنج یکی از وب سایت های خرید رمزارز و ارز های دیجیتال می باشد که با بیش از 5 سال سابقه، در حال خدمت رسانی به کاربران خود می باشد.

شما می توانید برای خرید اتریوم ،بیت کوین و سایر ارز های دیجیتال به وب سایت اوکی اکسچنج مراجعه کنید.

► معرفی چند کتاب استخدامی بانک
مهمترین اولویت‌های دولت آینده برای کسب و کارهای آنلاین چیست؟ ◄

مطالب مرتبط
بنر