هزینه رفت و برگشت به ترکیه

سه شنبه ، 5 مرداد 1400 ، 14:48


ترکیه اسمی است که با شنیدنش فکرتان فقط به سفر و گردش می‌افتد. این اسم دیگر برای هیچ کس غریبه نیست؛ بسیاری از مردم از آن خاطره دارند و برایشان یک سفر خارجی جذاب و هیجان‌انگیز معنی می‌دهد. سرزمین تاریخی عثمانی‌ها، سواحل درخشان مدیترانه، محله‌های رنگارنگ و... همگی از جاذبه‌های گردشگری ترکیه هستند.

بعضی از مردم دوست دارند به ترکیه سفر کنند؛ ولی نمی‌خواهند هزینه تمام‌شده برای آن زیاد شود. برای این کار باید نکاتی را رعایت کنند تا بتوانند سفری بهتر و ارزان‌تر داشته باشند.تور ارزان ترکیهشاید اولین انتخاب شما باشد؛ ولی بعد از آن باید یک سری کارهایی انجام دهید تا بتوانید هزینه‌های سفر خود را به حداقل برسانید. برای اینکه سفری ارزان به ترکیه داشته باشید، با ما همراه بمانید.

قیمت تور ترکیه

مهم‌ترین عامل خرید تور قیمت مناسب آن است. عوامل زیادی در قیمت نهایی تور تاثیرگذار هستند که از آن‌ها می‌توان به کیفیت هتل و تعداد ستاره‌های هتل، فصل سفر از نظر های‌سیزن و لوسیزن، روز سفر از نظر شلوغی روزهای هفته، زمان و کیفیت پرواز، خدمات تور، بلیط رفت یا رفت‌وبرگشت، تور لحظه آخری و ترانسفر اشاره کرد. با شرایط فعلی کشور قیمت‌های تور دائما درحال تغییر است.

تور ارزان و لحظه آخری

خرید تور لحظه آخری ترکیه یکی از راه‌های کاهش هزینه سفر است. این تورها برای کسانی که تنها سفر می‌کنند، بسیار مناسب و جذاب بوده؛ ولی قبل از خرید این تور حتما امکانات تور را بررسی کنید.

دلیل ارزانی تور لحظه آخری فقط تکمیل ظرفیت این تور است. البته این تورها لحظه‌ای هستند؛ باید به‌طور منظم در سایت‌های فروش آنلاین بلیط باشید و چمدانتان آماده باشد تا بتوانید سفری با تور لحظه آخری را تجربه کنید.

هتل

یکی از عواملی که خیلی تاثیر زیادی در قیمت نهایی دارد، انتخاب هتل است. بعضی از هتل‌های ترکیه پنج ستاره و بین‌المللی هستند که برای خدمات ویژه خود هزینه‌هایی از مسافران می‌گیرند. اگر قصد دارید سفر اقتصادی به ترکیه داشته باشید، می‌توانید در هتل‌های سه ستاره اقامت کنید؛ زیرا هتل‌های سه ستاره هم کیفیت و هم امکانات قابل قبولی به مسافران خود ارائه می‌دهند. سوئیت‌های ترکیه هم گزینه خوبی برای محل اقامت است. این سوئیت‌ها در محله‌های رنگارنگ ترکیه قرار دارد و می‌توانید فرهنگ و مردم ترکیه را بهتر بشناسید.



بلیط

تهیه بلیط رفت‌وبرگشت به‌صورت جداگانه یکی از راه‌های کاهش هزینه است. کیفیت پرواز هم تاثیر زیادی در قیمت پایانی دارد؛ اینکه با پرواز فرست کلاس به ترکیه بروید یا پرواز معمولی خیلی با هم فرق می‌کنند. اگر اهمیت زیادی به این نوع مسائل نمی‌دهید، پروازهای معمولی بهترین گزینه برای سفر به ترکیه با هزینه کم است. رزرو تور ترکیه در آژانس‌ها قیمت متفاوتی دارد، یکی از راه‌های کاهش هزینه خرید از سایت‌های معتبر فروش بلیط و تور است.

حمل‌ونقل در ترکیه

کرایه‌ها در ترکیه تقریبا زیاد است؛ بهترین گزینه برای جابه‌جای مترو به‌نظر می‌رسد. این که هتل‌های ترکیه را بیشتر بشناسید، یک مزیت است؛ زیرا می‌توانید هتلی را رزرو کنید که به جاذبه‌های گردشگری و مراکز خرید نزدیک باشد.

با این کار می‌توانید تقریبا هزینه حمل‌ونقل را از سفر خود حذف کنید. با گرفتن هتل در مرکز شهر تقریبا اگر اهل پیاده‌روی باشید، می‌توانید بیشتر جاذبه‌های گردشگری و مراکز خرید مهم شهر را با چند دقیقه پیاده‌روی طی کنید.

جاذبه‌های گردشگری

با شناخت بیشتر جاذبه‌های گردشگری می‌توانید بفهمید کدام جاذبه گردشگری ورودی دارد و باید هزینه‌ای پرداخت کنید و بفهمید کدام اثر تاریخی و مهم به‌صورت رایگان است. در اصل باید برای سفر خود برنامه‌ریزی کنید و هزینه‌هایی را برای سفر درنظر بگیرید.

سواحل و پارک‌های آبی که نزدیک دریا قرار دارند، معمولا رایگان هستند. بیشتر مساجد زیبای این شهر مثل مسجد آب رایگان بودند و می‌توانید بدون پرداخت هزینه هنر معماری عثمانی را بهتر درک کنید.


بازار گردی و خرید

خرید حتما بخش مهم از سفر است. نزدیکی به مراکز خرید جذاب و ارزان یکی از راه‌هایی به‌حساب می‌آید که می‌توانید در سفر خود زیاد هزینه نکنید. این که بدانید مراکز خرید ترکیه در چه فصل‌هایی تخفیف‌های ویژه‌ای ارائه می‌دهند، می‌تواند این بخش از سفر شما را لذت‌بخش‌تر و هیجان‌انگیزتر کند. به‌طورمعمول در فصل تابستان و اوایل فصل زمستان با نزدیکی به کریسمس، هتل‌ها و مراکز خرید تخفیف‌ها و جشنواره‌های جذابی برگزار می‌کنند تا بتوانند مسافران بیشتری را جذب کنند.

فصل‌های سیزن و لوسیزن

قیمت تورهای ترکیه در فصل‌های خوش آب‌وهوای ترکیه کمی افزایش پیدا می‌کند و فروش بیشتری دارد. اگر از سرما فراری نیستید، بهترین فصل برای سفر به ترکیه، اوایل فصل زمستان است؛ با این کار، درواقع یک تیر و چند نشان را زده‌اید. اول این‌که می‌توانید ترکیه را با چهره‌ای متفاوت و برفی ببینید. دوم این فصل بهترین زمان خرید در مراکز خرید معتبر و برند است و می‌توانید خرید اقتصادی و پرباری داشته باشید. سوم هزینه تور در این فصل کاهش پیدا می‌کند و می‌توانید سفری ارزان به ترکیه را تجربه کنید.


► احراز هویت غیرحضوری، نیازی جدی در شبکه بانکی کشور
ورود اولین محموله واکسن کرونا به کشور توسط بخش خصوصی ◄

مطالب مرتبط
بنر