فوت‌وفن‌های انتخاب میز اداری مناسب

چهارشنبه ، 27 مرداد 1400 ، 15:21

چه بخواهیم چه نخواهیم، میز اداری بخش مهی از واقعیت زندگی کاری ما است. میز اداری جایی است که کامپیوتر، اسناد و لوازم التحریر خود را بر روی آن قرار می‌دهیم و البته تمامی کارهای و وظایف روزانه خود به عنوان یک کارمند را پشت آن انجام می‌دهیم. از آنجایی که مطمئناً میزهای اداری یکی از مهم‌ترین قطعات مبلمان اداری است، یافتن بهترین میز اداری متناسب با شغل و فضای شما کلید کار مؤثر در محیط اداری‌تان است. چه مدیر مجموعه‌ای باشید که قصد تجهیز محیط کاری خود را دارد چه کارمند دور کاری که به فکر خریدن میزی برای روزهای دورکاری خودش است، برای انتخابی مناسب به این راهنما نیاز خواهید داشت. با ما همراه باشید تا هر آنچه برای خرید میز اداری ارزان لازم است بدانید را با شما در میان بگذاریم. داشتن میز اداری مناسب قطعاً می‌تواند به افزایش بهره‌وری، کارایی و راحتی در دفتر شما کمک کند.


قبل از خرید میز اداری جدید، به این سه نکته توجه کنید:

چیدمان فضای اداری شما به چه صورت است؟

به نحوه چیدمان دفتر خود نگاه کنید و حتماً فضایی را که میز اداری شما در آن قرار می‌گیرد را بازبینی کنید. آیا فضای کمی دارید یا فضای کار شما داخل یک اتاقک است؟ آیا دفتر شما دارای طرح پلان باز است که در آن کارمندان شما در کنار همکارانشان کار خواهند کرد؟ آیا به دنبال خرید میز اداری برای دفاتر بسته هستید؟ مهم‌ترین نکته این است که باید سعی کنید مطمئن شوید که میز اداری مورد انتخاب شما برای فضایی که در آن کار می‌کنید کاملاً مناسب است. این امر در مورد دفاتر خانگی نیز صدق می‌کند. آیا می‌توانید قسمتی از اتاق خود را به میز کار اختصاص دهید یا خیر؟

چقدر می‌خواهید برای خرید میز اداری هزینه کنید؟

برای محدود کردن بیشتر انتخاب‌های خود، وقت آن است که بودجه مبلمان اداری خود را بررسی کنید. ایده خوبی است که محدوده قیمتی را که مایل و قادر به صرف آن هستید، مشخص کنید. تعداد زیادی میزهای اداری با کیفیت بالا و در طیف وسیعی از قیمت در بازار موجود است. با تعیین بودجه خود قبل از شروع انتخاب میز اداری، می‌توانید دامنه انتخاب‌های خود را محدود کنید تا بتوانید سریع‌تر گزینه مناسب خود را بیابید.

سبک مبلمان اداری شما چیست؟

پس از فهمیدن فضایی که برای میز کار در نظر گرفته‌اید و بودجه، باید سبک و ترجیح خود را برای اینکه چگونه می‌خواهید دفتر کار شما به نظر برسد را تعیین کنید. آیا دکوراسیون اداری مدرن و یا کلاسیک را ترجیح می‌دهید؟ شما باید در نهایت میزی محکم و حرفه‌ای که با سلیقه شما مطابقت داشته باشد را انتخاب کنید. میز کار شما می‌تواند نشان دهنده حرفه، شخصیت کاری و برند شما باشد. پس میز اداری را انتخاب کنید که با فرهنگ شرکت شما مطابقت داشته باشد و از آن لذت ببرید... به عنوان مثال، اگر می‌خواهید بگویید که کسب و کار شما یک کسب و کار جدید است، به سراغ سبک‌های مدرن بروید. در نهایت گزینه‌ای را انتخاب کنید که شما را خوشحال می‌کند و به شما انگیزه می‌دهد هر روز صبح پشت آن بنشینید و کار کنید.


فوت‌وفن‌های خرید میز اداری

برخلاف خرید صندلی اداری، انتخاب میز اداری کاملاً متفاوت است. میز تحریری که انتخاب می‌کنید باید به راحتی همه وسایل کار شما از جمله رایانه شخصی و لوازم اداری را در خود جای دهد؛ اما بیشتر از این، باید دفتر شما را باکلاس، جادار و راحت جلوه دهد. پس از تصمیم گیری در مورد بودجه و فروشگاه مبلمان اداری، هنگام خرید میز اداری به عامل زیر توجه کنید. تمامی فاکتورهایی که در ادامه می‌بینید می‌تواند شما را از طرف هزینه‌های گزاف تعمیرات و یا خرید مجدد مبلمان اداری معاف کند.

فضای موجود

هنگامی که به دنبال میز اداری مناسب هستید، ضروری است که حتماً محدودیت‌های فضایی خود را بررسی کنید. اطمینان از اندازه‌گیری دقیق، باعث می‌شود که مبلمانی متناسب با فضای خودتان را خریداری کنید. ببینید فضای موجود شما برای قرار دادن میز و صندلی چقدر است؟ اگر فضای محدودی دارید، باید میزهای جمع و جور مانند میز کامپیوتر یا میزهای کارشناسی ساده را انتخاب کنید که فضای کمی را اشغال می‌کند. به خاطر داشته باشید که دفتر شما نباید با انبوهی از مبلمان پر شود زیرا به فضاهای خالی برای عبور و سایر وسایل دکوراسیون نیاز دارید. از طرفی دیگر، اگر دفتر شما به‌اندازه کافی بزرگ است، خرید یک میز جمع و جور باعث خالی شدن اتاق می‌شود.

قابلیت تنظیم

اکثر مردم حداقل 8 ساعت در روز پشت میز اداری خود کار می‌کنند. این نوع شیوه زندگی با بسیاری از بیماری‌ها همراه بوده و موجب مشکلات سلامتی بسیاری می‌شود. امروزه مبلمان اداری شما حتماً باید ازنظر ارتفاع قابل تنظیم باشد. ترجیحاً میزی بخرید که بتوانید آن را به سمت بالا تنظیم کنید تا به یک میز ایستاده تبدیل شود تا بتوانید گاهی ایستاده کار کنید و ستون فقرات خود را در حالت کشیده نگه دارید.

ذخیره‌سازی

مهم نیست میز شما چقدر بزرگ یا کوچک باشد، اما حتماً باید فضای ذخیره‌سازی داشته باشد. حتی اگر یک صندوق کشویی یا فایل ذخیره سازی در اتاق داشته باشید، برخی لوازم اداری باید در دسترس شما باشد. پس میز اداری بخرید که چند کشو روی آن باشد تا بتوانید کاغذ، منگنه، قلم و سایر لوازم حیاتی خود را در آن ذخیره کنید.

کیفیت

اگرچه بازدید از یک فروشگاه بزرگ با تخفیف برای خرید مبلمان اداری می‌تواند وسوسه‌انگیز باشد، اما عدم اطمینان از کیفیت پایین می‌تواند برای شما دردسرساز شود. هر بار که مبلمان اداری جدیدی می‌خرید، از کیفیت خوب آن‌ها اطمینان حاصل کنید چرا که قرار نیست که هر سال به خرید خود ادامه دهید. بودجه شما نباید کمرشکن باشد، اما از طرفی دیگر باید آن‌قدر منطقی باشد که بشود با آن یک میز با کیفیت بخرید. چوب‌های سخت، مانند چوب ماهون، اجناس با کیفیتی را تولید می‌کند که ماندگاری زیادی دارند.

مساحت سطح

اندازه اتاق ممکن است شما را از داشتن یک میز اجرایی جادار محدود کند. با این حال، شما هنوز به یک میز با فضای کاری کافی برای قرار دادن تمام وسایل کار خود نیاز دارید. به کامپیوتر، فایل ها، کازیه، تصاویر خانوادگی و گلدان گل موردعلاقه خود فکر کنید. میز کار شما باید نمایانگر شما، شخصیت شما و چیزی باشد که برای آن بیشتر ارزش قائل هستید.


زیبایی شناسی و عملکرد هر دو

یک میز تزئینی زیبای کلاسیک که به سبک قرن 17 فرانسه ساخته شده است ممکن است به نظر شما زیبا به نظر برسد، اما آیا مطمئنید که کارایی لازم برای شما را نیز خواهد داشت؟ به دنبال مبلمانی باشید که از علاوه بر زیبایی، کاربردی نیز باشند. عملکرد و زیبایی شناسی به یک اندازه مهم هستند و اگر به سراغ تولید کنندگان معتبر مبلمان اداری بروید، مجبور نیستید یکی را فدای دیگری کنید.

این راهنما چه در خانه و چه در محیط اداری مشغول باشید می‌تواند به عنوان راهنمایی برای تصمیم گیری در مورد انتخاب میز مناسب به شما کمک کند تا بتواند خرید خود را به بهترین شکل ممکن انجام دهید.

► حداکثر بار مجاز در پروازهای خارجی
روند یادگیری و آموزش تحلیل تکنیکال ◄

مطالب مرتبط
بنر