روند یادگیری و آموزش تحلیل تکنیکال

يكشنبه ، 7 شهریور 1400 ، 07:24

سلام. با مقاله کاربردی آشنایی با روند یادگیری و آموزش تحلیل تکنیکال در خدمت شما عزیزان هستیم. همانطور که از عنوان اصلی این مقاله پیداست در این بلاگ آموزشی قصد داریم کلیه مراحلی که باید به عنوان یک معامله‌گر تازه کار، برای یادگیری و آموزش تحلیل تکنیکال پشت سر بگذارید را معرفی کرده و با بررسی تخصصی نکات هر یک از این مراحل، شما را با مشکلات و اشتباهات متداولی که بسیاری از افراد با آن‌ها مواجه می‌شوند نیز آشنا کنیم. پس در صورتی که شما نیز قصد دارید با یادگیری و آموزش تحلیل تکنیکال در بازارهای مالی مانند بورس ایران، فارکس، ارز دیجیتال و .... به درآمد ماهیانه‌ی ثابت و منظم برسید، پیشنهاد می‌کنیم که این مقاله کاربردی را از دست نداده و تا انتهای آن با ما همراه باشید.

قدم اول آموزش تحلیل تکنیکال، پیدا کردن منبع آموزشی

همانطور که احتمالا همه‌ی شما عزیزان می‌دانید، مهم‌ترین قدم برای ورود به دنیای معامله‌گری و کسب درآمد از بازارهای مالی پیدا کردن یک منبع آموزشی مناسب و جامع برای یادگیری آموزش تحلیل تکنیکال می‌باشد. حال نکته بسیار مهم و حساسی که باید در این مورد به آن توجه داشته باشید این است که در صورتی که شما قدم ابتدایی ورود به دنیای ترید را اشتباه بردارید و گام در مسیری نادرستی بگذارید ممکن است علاوه بر منابع مالی خود، زمان و انگیزه‌ی خود را نیز به سرعت از دست داده و پس از مدت کوتاهی با تمام خاطرات و تجربیات بدی که در بازارهای مالی کسب کرده‌اید، با این سبک از کسب درآمد خداحافظی کنید. برای جلوگیری از بروز مشکلات اینچنینی پیشنهاد می‌کنیم که حتما در مورد انتخاب یک منبع معتبر برای یادگیری و آموزش تحلیل تکنیکال به این چند نکته که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم توجه ویژه‌ای داشته باشید.

1. فریب تبلیغات‌های عجیب و غریب را نخورید! هنگامی که تصمیم به پیدا کردن یک منبع آموزشی معتبر برای یادگیری این شیوه از کسب درآمد می‌گیرید و در فضای مجازی جست و جو می‌کنید، قطعا ممکن است تبلیغات‌ها و پیشنهادات شگفت انگیزی را مشاهده کنید که به شما وعده‌ی سود‌های بسیار بسیار بالا را می‌دهند، مثلا می‌گویند که شما با یک آموزش کوتاه مدت (مثلا 2 ماهه) می‌توانید به صورت هفتگی 200% سود کسب کنید و یا این که می‌گویند شما نیاز به هیچ‌گونه آموزشی ندارید و بدون یادگیری هیچ مطلبی تنها با استفاده از سیگنال‌های ارائه شده توسط یک کانال یا پیج می‌توانید هفته‌ای 100% یا بیشتر سود در بازار‌های مالی به دست آورید! هرگز فراموش نکنید که کلیه پیشنهادات اینچنینی به طور کلی بی اساس و دروغ هستند. مثلا فرض کنید شما 10 میلیون سرمایه داشته باشید که هر هفته 100% رشد کند. در این صورت این میزان پول پس از 10 هفته یا 70 روز یا کمتر از 3 ماه به چیزی بیش از 10 میلیارد تومان می‌رسد که این موضوع کمی غیر منطقی و غیر عقلانی به نظر می‌رسد! بنابراین اگر کمی باهوش عمل کنید متوجه می‌شوید که کلیه‌ی پیشنهادات اینچنینی همه یک نوع دام یا تله هستند که فقط سرمایه شما را به نابودی می‌کشانند.

2. به دنبال منابع با ارزش و به‌روز باشید. هستند افرادی که تنها برای آموزش چند الگوی کندلی مبتدیانه و یا اندیکاتور ساده مبلغ‌های بالایی را از شما درخواست می‌کنند و شما پس از گذراندن این دوره‌های آموزشی چیزی جز ضرر نسیبتان نمی‌شود. سعی کنید همیشه به دنبال به‌روز‌ترین متدها و علم‌ها برای یادگیری و آموزش تحلیل تکنیکال باشید تا بتوانید به کمک این دانشی که کسب می‌کنید به درآمد‌های بالا دست پیدا کنید.

3. پس از انتخاب یک منبع معتبر برای یادگیری و آموزش تحلیل تکنیکال بدون هیچ رودربایستی از مدرس مورد نظرتان تاریخچه‌ی معاملات و وضعیت حساب‌های معامله‌گری وی را درخواست کنید. یک مدرس موفق و حرفه‌ای باید خود در بازارهای مالی به سود رسیده باشد تا بتواند با آموزش صحیح، شما را نیز سود‌ده کند.



قدم دوم آموزش تحلیل تکنیکال، مطالعه و تمرین
پس از این که با تحقیقات فراوان موفق به پیدا کردن یک منبع و یا یک مدرس درست و کاربلد برای یادگیری و آموزش تحلیل تکنیکال شدید باید شروع به مطالعه و تمرین کنید. حتما کتاب، جزوه، فیلم یا هر چیز دیگری که منبع آموزشی شما در اختیارتان قرار می‌دهد را بار‌ها و بار‌ها مطالعه کرده و با نکته برداری و تمرین آموخته‌های جدید خود، سعی کنید تا تمامی مفاهیم تدرسی شده را به درستی درک کنید.
دلیل این تاکید بر تمرین و مرور چند باره‌ی مطالب آموزشی این است که شما در دفعات اول که در حال یادگیری و مطالعه هستید، ممکن است بسیاری از نکات مطرح شده توسط مدرس دوره را درک نکرده و یا متوجه اهمیت آن‌ها نشده باشید و هنگامی که تمرین می‌کنید و مجدد آموزش را دوره می‌کنید متوجه می‌شوید که هنوز هم لابه‌لای مطالب نکات زیادی برای یادگیری وجود داشته که باید به آن‌ها توجه می‌کردید.



قدم سوم یادگیری تحلیل تکنیکال، نوشتن استراتژی و بک‌تست
پس از این که گام مطالعه و تمرین را به عنوان دومین گام یادگیری و آموزش تحلیل تکنیکال پشت سر گذاشتید باید یک استراتژی معاملاتی مکتوب ایجاد کنید و تمامی قوانین معامله شامل: نقاط ورود، نقاط خروج، حد ضرر، مدیریت سرمایه و ... را در آن ذکر کنید تا در هنگام معامله بدانید که باید از چه قوانینی برای ترید پیروی کرده تا به خاطر تصمیمات هیجانی و اشتباه، دچار ضرر نشوید. در مراحل نوشتن استراتژی یکی از مهم‌ترین اقداماتی که باید برای بهینه‌سازی دانش و استراتژی خود انجام دهید این است که از نمودار‌های مورد نظر خود بک‌تست بگیرید. یعنی استراتژی معاملاتی خود را روی گذشته‌ی بازار برای مدت زمان طولانی بررسی کرده و از صحت عملکرد آن مطمئن شوید.
نکته: برخی از معامله‌گران این گام سوم را کمی بی‌اهمیت در نظر می‌گیرند و از آن عبور می‌کنند. در حالی که بعد‌ها متوجه می‌شوند که نادیده‌ گرفتن این موضوع چه اشتباه بزرگی برای آن‌‌ها بوده و داشتن یک استراتژی مکتوب چه قدر می‌توانسته برای آن‌ها مفید باشد. برای این که شما نیز دچار چنین اشتباهی نشوید هرگز نوشتن استراتژی معاملاتی مکتوب و بک‌تست گیری از آن را دست کم نگرفته و آن را فراموش نکنید.
قدم آخر، تحلیل و معامله در بازار واقعی
پس از این که سه گام مهمی که از آن‌ها به عنوان قدم‌های اصلی یادگیری و آموزش تحلیل تکنیکال یاد کردیم را پشت سر گذاشتید می‌توانید با سرمایه‌ی اندک وارد بازارهای مالی شده و ترید روی شاخص‌های حقیقی را آغاز کنید. به خاطر داشته باشید که معاملات حقیقی با بک‌تست گیری یا تمرین تفاوت بسیار زیادی خواهد داشت. چرا که در معاملات واقعی به خاطر این که سرمایه حقیقی شما درگیر می‌شود فشار‌های روانی بیشتری را باید تحمل کنید و به همین خاطر ممکن است تمامی تصمیماتی که می‌گیرید تحت تاثیر این فشارها قرار بگیرند. پس حتما برای شروع کار سعی کنید سرمایه‌ای که وارد بازار می‌کنید آنقدری باشد که از نظر روانی تحمل معاملات ضرر‌ده را نیز داشته باشید. پس از مدتی که به این روند کارکرد عادت کردید و از صحت عملکرد استراتژی معاملاتی خود مطمئن شدید می‌توانید برای کسب سود‌های بزرگ‌تر، سرمایه خود را نیز افزایش دهید.
در این مقاله کاربردی 4 گام اصلی یادگیری و آموزش تحلیل تکنیکال که باید به عنوان یک معامله‌گر تازه‌کار آن‌ها را پشت سر بگذازید را معرفی کرده و هرکدام را به طور جامع بررسی کردیم. امیدواریم که با بررسی و توجه به نکات مطرح شده در این مقاله هرگز دچار مشکلات و ضررهای مالی بزرگ در مسیر یادگیری تحلیل تکنیکال نشوید.


مقاله کاربردی از آکادمی ترید دکتر رضا رضایی
آدرس سایتRezaeireza.com :
تلفن: 02122690552

► فوت‌وفن‌های انتخاب میز اداری مناسب
تامین دومین محموله واکسن کرونا توسط کوبل دارو و تحویل قریب به یک میلیون دوز واکسن به وزارت بهداشت ◄

مطالب مرتبط
بنر