همه چیز درباره استخراج ارزهای دیجیتال؛ ماینینگ و ماینرها

يكشنبه ، 4 مهر 1400 ، 21:01


در این مطلب قصد داریم به زبانی ساده، مفاهیمی از ارزهای دیجیتال ( کریپتو کارنسی ها )، استخراج ارزهای دیجیتال ( ماینینگ ) و هر آنچه را که برای کسب درآمد در این حوزه الزامی است را بیان کنیم. در ادامه با ما همراه باشید.

شما می‌توانید با شرکت در دوره‌های آموزش جامع ارزهای دیجیتال در وبسایت آکادمی علی ربیعی به خرید و فروش ارزهای دیجیتال و معامله گری و کسب درآمد در این عرصه مشغول شوید.

هنگامی که شما مشغول عملیات انتقال پول از طریق کارت به کارت هستید و یا دارید پرداخت‌های اینترنتی خود را انجام می‌دهید، در این مواقع و حالت های مشابه شما در حال استفاده کردن از پول‌های دیجیتالی هستید. این نوع پول های دیجیتالی توسط بانک ها کنترل می شود و عملیات مربوطه برای انتقال وجه و یا پول توسط بانک صورت می‌گیرد و بانک ها به خاطر انجام دادن این تراکنش ها، از شما کارمزدی را دریافت خواهند کرد، بخشی از درآمد حاصل از این کارمزدها را صرف ارتقا‌ و بهبود کامپیوترها و نرم افزارهایشان می کنند.

زیرا این عملیات توسط واحد مرکزی یعنی بانک صورت می‌گیرد و به این نوع شبکه، شبکه‌ی متمرکز گفته می‌شود. حال این سوال مطرح می‌شود که شبکه‌ی غیر متمرکز چیست و چگونه کار می‌کند؟ بگذارید قدم به قدم پیش برویم تا به جواب این سوال برسیم.



ارزهای دیجیتال چیست و چه تفاوتی با پول‌های رایج دارند؟
ارزهای دیجیتال همچون بیت کوین و لایت کوین و دوج کوین و... نوعی دارایی دیجیتال محسوب می‌شوند با این تفاوت که نظارت و کنترل و انتقال آن‌ها توسط بانک صورت نمی‌گیرد و تمام این فرایند، توسط خود کاربران انجام می‌شود. یعنی شخص سومی در کار نخواهد بود و عملیات‌ها و تراکنش ها مستقیما و بدون واسطه انجام خواهد شد. به همین دلیل شبکه‌ی ارزهای دیجیتال، یک شبکه‌ي غیر متمرکز است. این شبکه‌ها با استفاده از ماینرها ( می‌تواند یک کامپیوتر و حتی یک گوشی هوشمند باشد ) تراکنش ها و یا انتقلات ارزهای دیجیتالی را پردازش می‌کنند و در صورت تایید شدن تراکنش‌ها، آن‌ ها را در جایی به نام بلاک چین ذخیره سازی می‌کنند.
ماینر (Miner)‌ چیست و دقیقا چه کاری انجام می‌دهد؟
می‌توان گفت ماینر ها به نوعی کار بانک را انجام می‌دهند، یعنی کارمزدی که برای انجام تراکنش ها و انتقال پول صورت می‌گیرد، به ماینرها داده خواهد شد. این کارمزد ها در قالب ارزهای دیجیتال به آن‌ها تعلق خواهد گرفت. این مقدار نیز به میزان توان پردازشی ماینرها بستگی خواهد داشت. به عنوان مثال اگر کامپیوتری که CPU بالایی دارد و رم آن نیز ۱۶ گیگ باشد، توان پردازشی آن از یک کامپیوتر با رم ۴ گیگ بیشتر است، پس کارمزد دریافتی آن‌ها بیشتر خواهد بود. به توان پردازشی کامپیوترهای ماینر، هش ریت (Hash Rate) گفته می‌شود که یک واحد مناسب برای سنجش توان پردازشی کامپیوتر است. هر چقدر که ماینر هش ریت بالا‌تری داشته باشد، محاسبات بیشتری را انجام خواهد داد و به همان میزان به آن‌ها پاداش داده خواهد شد. به فرایند استخراج ارزهای دیجیتال توسط ماینرها، ماینینگ (Mining) گفته می‌شود که به معنی استخراج کردن است.
به هنگام استخراج ارزهای دیجیتال، قسمت‌های مختلفی از یک دستگاه مورد استفاده قرار خواهد گرفت. به عنوان مثال در استخراج بیت کوین، شبکه از CPU و رم شما استفاده خواهد کرد تا تراکنش ها را تایید کند. اما نوع دیگری از آن‌ها هستند که از کارت گرافیک (GPU) دستگاه شما برای پردازش استفاده می‌کنند. درآمد و میزان پاداش ماینرها بسته به نوع و نرخ هش ریت آنان متفاوت است.
پاداش ماینرها کجا ذخیره می‌شود و چگونه می‌توان از آن‌ها استفاده کرد؟
همانند افتتاح حساب در یک بانک که کارت بانکی هم دریافت می‌کنید و از طریق مشخصات کارت و رمز دوم خود، عملیات انتقال وجه را انجام می‌دهید، در ارزهای دیجیتال هم حسابی به نام کیف پول (Wallet) برای این عملیات وجود دارد که وظیفه‌ی آن نگه‌داری و جابجایی دارایی دیجیتالی شما است. کیف پول های دیجیتالی نیز همانند حساب شما، دارای شماره کارت است که دیگران می‌توانند با این شماره که فقط مختص به خودتان است، به کیف پول شما، دارایی دیجیتالی منتقل کنند. با این تفاوت که در کیف پول‌ها «آدرس اختصاصی» شما ترکیبی از حروف و اعداد می‌باشد. برای دسترسی به کیف پول‌تان شما یک «کلید اختصاصی» دارید که با این کلید می‌توانید به کیف پول خود وارد شوید و به آن دسترسی داشته باشید. مانند رمز کارت بانکی است که باید در نگهداری آن کوشا باشید در غیر این صورت، دیگر افراد می‌توانند به کیف پول شما دسترسی پیدا کنند و دارایی دیجیتالی شما را سرقت کنند.



نحوه کار با ماینرها چگونه است؟
اگر شما یک ماینر تهیه کردید، تنها کافی است که آن را به برق متصل کنید و نرم افزار استخراج ارز دیجیتال مورد نظرتان و کیف پول دیجیتالی (Wallet) مناسب را نصب کنید. پس از این مراحل ماینر شما به صورت خودکار شروع به استخراج کردن خواهد کرد و پاداش کارمزدهای دریافتی را به کیف پول شما منتقل خواهد کرد. هر زمانی که تصمیم بگیرید دارایی های دیجیتالی بدست آمده را برداشت کنید، از ساده ترین راه‌ها این است که می‌توانید با مراجعه به صرافی های آنلاین ارز دیجیتال ایرانی که خرید و فروش ارزهای گوناگونی را انجام می‌دهند، در ازای انتقال دارایی دیجیتالی‌تان به آدرس آن‌ها، ریال و یا دلار دریافت کنید.

برای یادگیری مفاهیم و دانش معامله گری ( خرید و فروش ) و ماینینگ ارزهای دیجیتال، می‌توانید با شرکت در دوره‌های آموزش ارزهای دیجیتال در وبسایت آکادمی علی ربیعی‌ به کسب درآمد در این حوزه مشغول شوید.

► خدمات سئوی تضمینی : ۷ دلیل در رد این ادعا
پوشش‌های بیمه شخص ثالث و بیمه بدنه: راهکار جبران خسارت رایج‌ترین تصادفات(پاییز 1400) ◄

مطالب مرتبط
بنر