اضافه شدن ارز دیجیتال فایل کوین به والکس

دوشنبه ، 1 آذر 1400 ، 14:09


از نظر فعالان حوزه ارزهای دیجیتال، فایل کوین یک پروژه انقلابی در صنعت ذخیره سازی داده‌ها است. این پروژه یکی از پیچیده‌ترین پروژه‌های مبتنی بر بلاکچین است که تا به امروز عرضه شده است. به همین دلیل در صورت موفقیت این پروژه، احتمال جایگزینی فایل کوین با بسیاری از سرویس‌های فضای ابری دور از انتظار نیست.


رمزارز فایل کوین با نام اختصاری FIL، در تاریخ ۱۵ اکتبر ۲۰۲۰ (۲۴ مهر ۹۹) برای نخستین بار در صرافی‌ها معامله شد. صرافی ارز دیجیتال والکس نیز در جشنواره پاییزی، رمزارز فایل کوین را به لیست کوین‌های قابل معامله خود اضافه کرد.

فایل کوین چیست؟

فایل کوین (FIL) یکی از پروژه‌های مبتنی بر شبکه بلاکچین است که فرصت‌های جدیدی را برای فعالان حوزه رمزارزها ایجاد کرده است. مهم‌ترین هدف فایل کوین بهبود حوزه ذخیره سازی اطلاعات از طریق غیرمتمرکز کردن است. بلاکچین فایل کوین قصد دارد تا اطلاعات موجود در فضای اینترنت را که در اختیار یک شرکت خاص قرار دارد بین رایانه‌های مختلف در سراسر دنیا تقسیم کند.

جایگاه فایل کوین در بازار ارز دیجیتال

ارز دیجیتال فایل کوین در رتبه 28 مارکت کپ (ارزش بازار) قرار داد. در مجموع حدود 2 میلیارد ارز دیجیتال FIL در جهان وجود دارد و تعداد واحدهای در گردش فایل کوین ۱۲۳.۴۹ میلیون است.

ویژگی‌های فایل کوین چیست؟

امنیت بالا: با توجه به این که فایل کوین یک شبکه غیرمتمرکز است، اطلاعات در نودَها در سراسر دنیا بصورت رمزنگاری شده ذخیره می‌شوند. بنابراین از امنیت بالایی برخوردار هستند و امکان هک شدن به میزان قابل توجهی کاهش پیدا می‌کند.

عدم ایجاد هرگونه تغییر در داده‌ها:اطلاعات در بلاکچین فایل کوین بصورت رمزنگاری ذخیره می‌شوند. بنابراین هیچ کسی به اطلاعات دسترسی ندارد و امکان ایجاد تغییر در اطلاعات غیر ممکن است.

کاهش هزینه تهیه فضای ذخیره‌سازی: فایل کوین به جای استفاده از دستگاه‌های ذخیره‌سازی جدید، از منابع موجود استفاده می‌کند. بنابراین شرکت‌های بزرگ و موسساتی که به فضای زیادی برای ذخیره اطلاعات نیاز دارند هزینه بسیار کمتری برای ذخیره داده‌های خود متحمل خواهند شد.

نحوه کارکرد بلاکچین فایل کوین

بلاکچین فایل کوین در واقع از ماینرها و کامپیوترهایی تشکیل شده است که نسخه‌ای از اطلاعات کامل بلاکچین، تراکنش‌های بین کاربران و داده‌های مورد نظر کاربران را ذخیره می‌کنند. این ماینرها در ازای این کار خود ارز دیجیتال FIL را به صورت پاداش دریافت می‌کنند.

ماینرها باید به تعهدات خود در زمینه ذخیره اطلاعات پایبند باشند. این پایبندی به وسیله الگوریتم اثبات فضا زمان (Proof-of-Spacetime) تایید می‌شود.

بهترین کیف پول‌های فایل کوین

FilFox کیف پول رسمی فایل کوین است. این کیف پول امکان ذخیره سازی و ارسال و برداشت توکن FIL را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

سایر کیف پول‌هایی که از رمزارز فایل کوین پشتیبانی می‌کنند عبارتند از:

تراست والت (Trust Wallet)

کیف پول ترزو(Trezor)

کیف پول لجر (Ledger)

کیف پول (MathWallet)

کیف پول (MetaMask)

آیا فایل کوین ارزش سرمایه‌گذاری دارد؟

اغلب تحلیل‌گران و فعالان حوزه‌ی ارزهای دیجیتال دید مثبتی به آینده فایل کوین دارند و اعتقاد دارند که این شبکه می‌تواند گزینه‌ی قابل اعتمادی برای سرمایه‌گذاری بلندمدت باشد.

اما باید توجه داشته باشید که فایل کوین هم مانند سایر ارزهای دیجیتال، ممکن است دستخوش اتفاقات غیرمنتظره‌ شود و شاهد کاهش قیمت باشد. در واقع این شما هستید که با توجه ‌به استراتژی‌‌های مالی خود می‌توانید بهترین رمزارز را برای سرمایه‌گذاری انتخاب کنید.

روش خرید فایل کوین در ایران

شما برای خرید فایل کوین می‌توانید با عضویت در صرافی والکس با دیگر کاربران به خرید و فروش این ارز دیجیتال بپردازید. اگر در پلتفرم والکس عضو نیستید، با ثبت نام در والکس شروع کنید، بعد از احراز هویت، وارد بازار فایل کوین شوید و با قیمت لحظه‌ای و هماهنگ با بازارهای جهانی معامله‌ی خود را انجام دهید. برای ثبت نام در والکس کافی است که مراحل زیر را دنبال کنید.

1- در والکس یک حساب کاربری بسازید.

2- مدارک خود را آپلود کنید و منتظر مراحل احراز هویت بمانید.

3- از طریق حساب بانکی، کیف پول ریالی خود را شارژ کنید.

4- به صفحه معاملات بروید و سفارش خرید فایل کوین را ثبت کنید.

همچنین کاربران حرفه ای می‌توانند در والکس، ارزهای خود را همگام با بازارهای جهانی خرید و فروش کنند. در والکس امکان معاملۀ جفت ارز بین فایل کوین و تتر، همچنین فایل کوین به فایل بیت کوین فراهم است. بنابراین شما می‌توانید بدون نگرانی دربارۀ نوسانات نرخ دلار، با استیبل کوین تتر ترید کنید یا فایل کوین را با بیت کوین معامله کنید.


► آیا خاورمیانه مکان مناسبی برای سرمایه گذاری است؟
بهترین سامانه احراز هویت غیر حضوری چه ویژگی‌هایی دارد؟ ◄

مطالب مرتبط
بنر