کارت های بانکی جدید با امکانات ویژه + عکس

دوشنبه ، 28 تیر 1389 ، 11:19

میلیون ها نفر از استفاده کنندگان کارت های بانکی در دنیا همیشه در معرض کلاهبرداری هایی که از این طریق صورت می گرفته قرار داشته اند. اما ورود کارت های جدید پایانی برای این اضطراب و نگرانی خواهد بود.

 


به گزارش بانکی دات آی آر ، کارت های جدید با اینکه در همان اندازه سابق خود خواهند بود، کی بورد و صفحه نمایش کوچکی را بر روی خود جای داده اند. این کی بورد و صفحه نمایش به کاربر این امکان را می دهند که به طور مداوم رمز منحصر به  فرد خود را انتخاب کرده و در اختیار داشته باشد.

 

همچنین کارت ها به نحوی طراحی شده اند که امنیت بسیار بالایی را برای استفاده کننده از آن ایجاد می کنند. این امنیت به این گونه  خواهد بود که  هنگام خرید از فروشگاه های معتبر  توسط این کارت ها حروف دیجیتالی و رمز جدید در اختیار فرد قرار می گیرد. زمانی که مشتری این شماره رمز و پین را وارد کارت خود می کند، کارت آن را شناسایی کرده و مادامی که فرد رمز شخصی خود را وارد نکند خرید از آن نهایی نمی شود.

 

 

پیش از این سیستمی برای چک کردن واقعی بودن کارت و این که آیا به صاحب واقعی آن تعلق دارد، وجود نداشت مخصوصا زمانی که  دزدی از طریق شبکه یا تلفن صورت می گرفت. در نتیجه دزدان تنها با دزدیدن شماره کارت و تطبیق دادن آن با نشانه هایی از رمز عبور ، سالانه بیش از 266 میلیون دلار از کارت های قربانیان دزدی کرده اند.

 

ویزا کارت های جدید، با 12کلید بر روی صفحه کلید خود به همراه صفحه نمایش و البته یک باطری کوچک برای شارژ آن ها قدرت امنیتی این کارت ها را افزایش می دهد. اعتبار این کارت ها سه ساله می باشد.

 

شرکت تولید کننده  و برنامه ریز این کارت از امنیت بالای آن و عدم امکان هر گونه کلاه برداری اطمینان دارد.


البته این سیستم در گردش رمز پیش از این برای استفاده های اینترنتی به کار برده می شده است. یعنی برای دسترسی به حساب خود از طریق اینترنت ، در کارت هایی مانند ویزا کارت، هرگز با یک رمز عبور ثابت دسترسی امکان پذیر نبوده است.

 

قابل ذکر است که تعدادی از بانک های ایران نیز هم اکنون از امکانات  رمز در گردش برای امنیت دسترسی به حساب ها استفاده می کنند.


وجود این سیستم بر روی کارت های بانکی ، حتی امور بانکی تلفنی را نیز راحت تر می کند و در عوض پاسخگویی به چندین سوال برای احراز هویت ، تعیین شماره رمز منحصر به فرد با شرایط امنیتی آن کافی خواهد بود.

 

استفاده از این کارت ها تنها در سیستم Emue  امکان پذیر است که در کشورهایی مانند انگلیس ، ایتالیا، ترکیه ، آلمان ، سوئیس و .. فعال می باشد.
استفاده کنندگان از ویزا کارت می توانند امیدوار باشند که پس از انقضا کارت فعلی شان ، کارت های جدید در اختیارشان قرار می گیرد.

 

با حضور درتالار گفتگوی بانکی در مباحث و مسائل اقتصادی کشور شرکت کنید

760 عضو در حال تبادل نظر در این انجمن هستند

خبرهای منتخب بانکی دات آی آر :

*=======================*

زندگی بيش از 54000 ميليونر در امارات

گردشگری/ آستارا شهر مورد علاقه توریست ها

حقوق ماهانه رئیس جمهور های دنیا چقدر است ؟+تصویر

کاریکاتورهای جالب در مورد شرکت برتیش پترولیم - 1

گزارش تصویری / افتتاح پارک جادویی هری پاتر

رقم حدودی دستمزد 13 بازیگر مشهور سینمای ایران

گزارشی جالب از جام جهانی و کارمندان ایرانی !

فناوری / بازیگر هالیوودی بالاخره کار با رایانه را فراگرفت

فیلم فیس بوک هم ساخته شد

گزارش تصویری / رونمایی از خودروی ملی عربستان سعودی

75 متر زیرزمین، دفتر پستی در فرانسه

گزارش تصویری/ اسکناس یا کاغذ یادداشت

خریدن سوغات بلای جان توریست شد

 

 

► امکان کمک به موسسه خیریه محک و ستاد دیه کشوراز طریق بانک رفاه
بدهى هاى خارجى ايران ۲۰۰ ميليون دلار افزايش مى يابد ◄

مطالب مرتبط
بنر