4 سال اقامت با ویزای 188 استرالیا

سه شنبه ، 9 فروردين 1401 ، 13:21





دولت استرالیا با هدف جذب سرمایه مالی و انسانی برنامه مهاجرت مفصل و کاملی تدارک دیده و بخشی از برنامه توسعه اقتصادی و اجتماعی خود را بر پایه مهاجران اثربخش و سودآور طراحی کرده است.
در این بین ویزای 188 استرالیا یکی از ویزاهایی است که برای کارآفرینان و سرمایه‌گذاران طراحی شده و سالانه افراد زیادی از ایران و سراسر دنیا برای توسعه کسب‌وکار یا راه‌اندازی بیزینس جدید خود اقدام به دریافت این ویزا می‌کنند. در این مطلب در مورد شرایط ویزای 188 استرالیا و نکات مهم آن را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

چرا کشور استرالیا
کشور استرالیا یکی از توسعه‌یافته‌ترین کشورهای جهان به لحاظ اقتصادی، اجتماعی و محیطی است و آمارهای 2020 نشان می‌دهد این کشور سیزدهمین اقتصاد برتر دنیا به شمار می‌رود. صنایع پویا و بازارهای مالی قدرتمند باعث شده فرصت‌های جذاب سرمایه‌گذاری برای کارآفرینان و سرمایه‌گذاران فراهم شود.
شرایط تحصیلی مناسب، زیرساخت مناسب بیمه و مالیات، بانکداری قدرتمند، نیروی انسانی مناسب و تسهیلات بانکی جذاب باعث شده این کشور برای سرمایه‌گذاری و کارآفرینی مناسب به نظر بیاید.
ویزای 188 استرالیا
ویزای کارآفرینی و سرمایه‌گذاری استرالیا یا همان ویزای 188 استرالیا یکی از ویزاهای سرمایه‌گذاری استرالیا است که با رویکرد کوتاه مدت و موقت برای سرمایه‌گذاران و کارآفرینان صادر می‌شود.




این ویزا به متقاضیان این امکان را می‌دهد راحت و بدون دردسر در سایه قوانین استرالیا فعالیت‌های تجاری خود را انجام داده و سرمایه خود را در بازارهای جهانی به مصرف برساند. مدت اعتبار این ویزا 4 سال و سه ماه است و فرد از این طریق می‌تواند به اقامت استرالیا دست پیدا کند.
در این مقاله به صورت دقیق و منظم به ویزای 188 استرالیا به عنوان یک راه مهاجرت به خارج می‌پردازیم و شرایط امتیازبندی آن را توضیح خواهیم داد.
امتیازبندی مهاجرت به استرالیا
با این که همه روش‌های مهاجرت به استرالیا دارای سیستم امتیازبندی نیست، اما بعضی از ویزاها و روش‌های مهاجرت به خارج دارای سیستم امتیازبندی است. امتیازبندی برای ویزای اسکیل ورکر استرالیا وجود دارد که از ویزاها پرمتقاضی استرالیا به شمار می‌رود.
ویزای 188 استرالیا
ویزای 189 استرالیا
ویزای 190 استرالیا
ویزای 491 استرالیا
ویزای 489 استرالیا
در صورت تمایل برای مهاجرت به خارج، ویزاهای فوق نیاز کسب نمره کافی بر اساس جدول امتیازبندی استرالیا دارند و متقاضی باید متناسب با ویزایی که انتخابی کرده موفق به پاس کردن نمره لازم شود.
انواع ویزای 188 استرالیا
ویزای کارآفرینی استرالیا داری 5 استریم یا لاین مهاجرتی مختلف است. کارآفرینان، سرمایه‌گذاران و صاحبان مشاغل می‌توانند با توجه به شرایط خود با استفاده از یکی از این استریم‌ها به استرالیا مهاجرت کنند.
برای مهاجرت به خارج از طریق ویزای 188 پنج استریم وجود دارد:
استریم نوآوری بیزینس
این ویزا برای افراد داری مهارت بیزینسی با حداکثر 55 سال سن و سه سال سابقه شغلی است. حداقل سرمایه لازم برای این نوع لاین 800 هزار دلار بوده و فرد متقاضی باید 65 امتیاز به دست بیاورد.
از سوی دیگر گردش مالی 500 هزار دلاری، پرداخت 5375 دلار برای فرد اصلی و زبان انگلیسی سطح فانکشنال، داشتن دعوت‌نامه از یک ایالت یا سازمان از الزامات این لاین مهاجرتی به شمار می‌رود.

استریم سرمایه‌گذاری کلان
داشتن حداقل 15 میلیون دلار سرمایه، دعوت‌نامه از کمیسیون تجارت و سرمایه‌گذاری استرالیا از شروط اساسی اخذ این ویزا به شمار می‌رود. هر چند که این در حال حاضر ارائه نمی‌شود.
استریم سرمایه‌گذاری عمده
متقاضیان این لاین مهاجرتی باید 5 میلیون دلار سرمایه وارد خاک استرالیا کند، این طرح نیاز به امتیاز ندارد، محدودیت سنی مطرح نیست. اما حسن انجام کار در سوابق در این لاین اهمیت دارد.
استریم سرمایه‌گذاری معمولی
این ویزا برای تجار و سرمایه‌گذاران موفق زیر 55 سال بوده که میزان سرمایه آنها حداقل 1.5 میلیون دلار است. ویزای استریم سرمایه‌گذاری معمولی توانسته بر اساس سیستم امتیازبندی 65 امتیاز کسب کند. همچنین در این لاین الزام به اخذ دعوت‌نامه از یک ایالت یا سازمان برای سرمایه‌گذار لازم است.
استریم کارآفرینی
هرکدام از این استریم‌ها دارای شرایط خاص و موقعیت‌های متفاوت است و فرد سرمایه‌گذار و کارآفرین با توجه به شرایط خود می‌تواند هرکدام از لاین‌های مهاجرتی را فراهم کند. این ویزا به مدت 4 سال و سه ماه اعتبار دارد و بعد از آن قابلیت تبدیل به اقامت دائم و ویزای 888 را دارد.
سخن نهایی
مهاجرت به خارج از طریق روش‌های سرمایه‌گذاری برای سرمایه‌گذاران و کارآفرینان یکی از مسیرهای اخذ اقامت در کشور استرالیا است.
ویزای 188 استرالیا یکی از ویزاهای مهم سرمایه‌گذاری است که افراد سرمایه‌گذار و کارآفرین می‌توانند برای آن درخواست دهند و از این طریق اقامت دائم کشور استرالیا را به دست بیاورند.
هرکدام از لاین‌های مهاجرتی ویزای 188 شرایط، استانداردها و سرمایه مالی خاصی می‌طلبد و فرد متقاضی علاوه بر مدارک و منابع مالی باید بر اساس سیستم امتیازبندی استرالیا امتیاز لازم را کسب کند.
در این مطلب به صورت کلی شرایط و موارد کلی هر کدام از این لاین‌ها و شرایط ویزای 188 را برای مهاجرت به خارج مرور کردیم. در صورتی برای اخذ این ویزا ابهام و سؤالات زیادی دارید می‌توانید از طریق کامنت با ما به اشتراک بگذارید تا متخصصین و کارشناسان ما به صورت کامل و جامع به سؤالات شما پاسخ دهند و راهنمایی‌های لازم را در اختیار شما قرار دهند.

► شروع به کار دبیرخانه هشتمین دوره جشنواره کشوری «بانک محبوب من»
حمایت رسمی بانک های دولتی و خصوصی از جشنواره کشوری «بانک محبوب من» ◄

مطالب مرتبط
بنر