مقایسه و تفاوت تلویزیون فورکی و 8k

چهارشنبه ، 4 خرداد 1401 ، 10:26





تا انتخابتان با دقت بیشتری در بین خرید تلویزیون ال جی 4k تلویزیون فورکی (4K) و تلویزیون 8K صورت گیرد . در بین برندهای مختلف تلویزیون از جمله ال جی (LG) ، سامسونگ (Samsung) ، سونی (Sony) ، شیائومی (Xiaomi) و سایر برندها ما شاهد تولید تلویزیونهایی با بهترین کیفیت فورکی و 8کی هستیم . بنابراین هنگامی که بدانید قصد خرید چه تلویزیونی با چه کیفیتی را دارید، میتوانید به سادگی برروی دیگر امکانات از جمله سایز مناسب نمایشگر و قابلیت های هوشمند و ... تمرکز نمایید . پس اگر میخواهید در مورد ماجرای فورکی و 8کی تلويزيونها ، بیشتر بدانید با ما در این نقد و بررسی تخصصی همراه باشید .



تلویزیون فورکی (4K) چیست ؟
شاید تابحال از خودتان پرسیده اید که تلویزیون فورکی چیست ؟ قبل از خرید تلویزیون سونی 4k و دیگر برندها به این موضوع که رزولوشن فورکی چیست نگاهی بنیدازیم فورکی با رزولوشن 3840 × 2160 پیکسل است و در کل حدود 8.3 میلیون پیکسل را در خود جای داده . به زبان ساده تر ، رزولوشن به شما میگوید که این پیکسل ها با چه حجمی بر روی نمایشگر قرار میگیرند .تا تشکیل تصویر دهند . در نتیجه هر اندازه پیکسل ها بیشتر باشد وضوح تصویر نیز به همان اندازه افزایش می یابد . تلويزيونهای فورکی در مقایسه با تلويزيونهای فول اچ دی با رزولوشن(1920× 1080)از چهار برابر پیکسل بیشتری بهره می برند. بنابراین جای تعجب نیست که در تلویزیونهای فورکی به لطف تراکم پیکسلی بالایی که دارند شاهد وضوح و روشنایی بیشتری باشیم. این تفاوت مخصوصا در تلویزیونهایی که صفحه نمایش بزرگتری دارند ؛ بیشتر به چشم می خورد . بنابراین اگر دوست دارید محتوای برنامه های مورد علاقه تان را با تلویزیون فورکا مشاهده کنید با درج این عبارت در گوگل وارد نتیجه اول شوید : تلویزیون فورکی ال جی بانه دات کام



تلویزیون 8K چیست ؟
آیا دوست دارید شما را با بالاترین رزولوشن تلويزيون آشنا کنیم ؟ تلويزيون 8K یعنی یک صفحه نمایش با رزولوشن 7680 × 4320 پیکسل است که در کل حدود 33 میلیون پیکسل را به خود اختصاص داده است . امروزه تلویزیونهای 8K از بالاترین وضوح تصویر بهره می برند طوریکه میتوان گفت در مقایسه با تلويزيون اولترا اچ دی فورکی 4K UHD از حجم چهار برابری پیکسل برخوردار می باشد. بنابراین در تلویزیونهای 8کی ما شاهد وضوح کیفیت تصویر بسیار واضحتر ، دقیقتر و با جزئیات بسیار بیشتری هستیم. به دلیل حجم بالای پیکسل ها در این تلویزیونها ، تصاویر با جزییات بسیار زیاد نزدیک به واقعیت دیده می شوند . با اطمینان میتوانیم بگوییم که سازندگان تلويزيونهای 8K از جمله سونی سامسونگ و ال جی در حال حاضر ، بهترین وضوح تصویر را به نمایش می گذارند پس اگر میخواهید بهترین تلویزیون 8K را به خانه هایتان بیاورید . با جستجوی کلمه ( خرید تلویزیون سامسونگ بانه دات کام ) در گوگل ، وارد نتیجه اول شوید .



خرید تلویزیون ال جی 4k


جدیدترین تلویزیون های فورکی و 8کی ال جی ، سامسونگ ، سونی و شیائومی
یکی از چالش های خرید تلویزیون ، وضوح تصویر و میزان رزولوشنی است که به آن اختصاص داده شده . هر یک از سازندگان معتبر تلویزیون از جمله ال جی ، سامسونگ ، سونی و شیائومی با تولید تلویزیون های فورکی و 8کی سهم زیادی در برآورده کردن انتظارات کاربرانشان دارند . در این قسمت میخواهیم بهترین و جدیدترین تلويزيونهای K۴ و K۸ را با بهترین ویژگی هایی که برای وضوح تصویر ارائه داده اند را زیر ذره بین قرار دهیم. بهترین تلويزيون های فورکی و تلویزیون سامسونگ 8k با فناوری کیولد QLED در کنار صفحه نمایش کریستالی روانه بازار شده اند . فناوری کیولد با تولید نقاط کوانتومی به انتشار دقیق نور رنگی کمک کرده که باعث بهنیه سازی بیشتر درخشندگی کلی تصویر خواهد شد . علاوه بر این از صفحه نمایش کریستال بهره می برد تا تصاویر با محدوده رنگ بسیار گسترده را با رنگ های بهینه و تمام جرئیات را پیش رویتان مشاهده کنید .

یکی از تلويزيونهای K۸ با نمایشگر بدون حاشیه سامسونگ، مدل Q950 است. از ویژگی های این اسمارت تی وی ، بهره گیری از هوش مصنوعی 8K AI Upscaling است که باعث می شود رزولوشن محتوا با هر کیفیتی را به 8K برساند . خب حالا نوبت به جدیدترین تلویزیون فورکی و 8K ال جی میرسد که از فناوری اولد و نانوسل بر روی نمایشگرهایش بهره می برد . صفحه نمایش نانوسل (NanoCell) به سبب داشتن نانوذرات ویژه ای که دارد به بهینه سازی تصویر کمک میکند. در کل میتوان آن را به عنوان آخرین فناوری که طیف کاملی از رنگها را تولید میکند نامگذاری کرد و در عین حال نیز منجر به ایجاد تصاویر واقعی خواهد شد .



تلویزیون سامسونگ 8k


تلویزیون 4K و 8K سونی و شیائومی
بعد از الجی وسامسونگ بد نیست نگاهی هم به تلویزیونهای 4K و 8K سونی بیاندازیم . سونی یکی از کمپانی های ژاپنی ست که در زمینه تولید انواع تلویزیون های هوشمند و معمولی از اهمیت زیادی برخوردار است . این برند نام آشنا با تمرکز بر روی کیفیت تصویر واقعی ، پردازنده قدرتمند ، استفاده از سیستم عامل محبوب اندروید از جایگاه خاصی برخوردار است و در مقابل نیز توانسته امکانات مفید و خوبی در اختیار مشتریانش بگذارد . سونی در جدیدترین تلویزیونهای 8K از فناوری QD-OLED رونمایی میکند . تا روشن ترین صحنه ها را با طیف رنگی گسترده ای نمایش دهد . یکی از ویژگی های جدید که سونی نیز مانند سامسونگ به آن پرداخته ؛ استفاده از فناوری نقطه کوانتومی برای پخش مناسب تر نور و رنگ است . تا تصاویر روشن و واضحتری را به نمایش بگذارد . یکی از تلویزیون های 8کی سونی که از این فناوری بهره می برد مدل A95K می باشد. که با تمرکز بر پردازش تصویر با اسکن تصویر 120 هرتز واقعی و سرویس های گوگل تی وی از اهمیت زیادی برخوردار است .

خوب حالا بد نیست نگاهی به تلویزیون های فورکی شیائومی داشته باشیم . همانطور که همه ما میدانیم تلویزیونهای شیائومی به تازگی وارد عرصه رقابت شده اند . به همین دلیل هنوز خبری از رونمایی تلويزيونهای 8K نیست . اما در آینده میتوان شاهد ورود نسل جدیدی از تلويزيونهای 8کی از سوی این کمپانی باشیم . شيائومي در بخش نرم افزار و سیستم عامل مانند سونی عمل کرده زیرا از سیستم عامل اندروید تی وی در تلويزیونهایش بهره می برد . و در بخش فناوری های مربوط به صفحه نمایش از سامسونگ و سونی تاثیر گرفته است . چراکه در ساخت تلویزیونهایش از فناوری اولد و کیولد استفاده کرده . این حجم از تنوع در تلویزیونها به نوعی مزیت محسوب می شود . البته نباید از این نکته نیز غافل شد که شیائومی تلویزیونهایش را با قیمت های به صرفه ای در اختیار هوادارانش گذاشته تا امکان خرید را به راحتی فراهم کند و البته شاید این سیاست قیمتگذاری به دلیل جذب مشتریان بیشتر باشد .


سخن پایانی
با توجه به مواردی که در مطالب بالا اشاره شد میتوان اینگونه نتیجه گرفت که تلويزيونهای فورکی با ۸ میلیون پیکسل در مقابل تلویزیونهای 8K از ۳۳ میلیون پیکسل برخوردارند . که در نهایت تصاویر را با جزئیات بیشتر و شفافتر نمایش میدهند طوریکه مطابق با صحنه های واقعی و زنده هستند . البته باید اعتراف کنیم که تلویزیون‌های 8کی همواره گرانتر از مدلهای 4K هستند و البته جای تعجب نیست . بنابراین اگر مایل به خرید تلویزیونهای 8K و فورکا هستید با مراجه به فروشگاه اینترنتی baneeh.com میتوانید از مجموعه تلویزیونهای اصلی موجود با رزولوشن مورد نظرتان ، دیدن کرده و پس از بررسی مشخصات کامل، نسبت به خرید تی وی اقدام نمایید .

► آموزش بازار فارکس با آکادمی مجیدی راد
گفت‌وگوی رييس اداره كل روابط عمومی بانک توسعه تعاون؛ ◄

مطالب مرتبط
بنر