بهترین شهرهای آمریکا برای زندگی

سه شنبه ، 12 مرداد 1389 ، 13:04

 

دانشکده کسب و کار تپر در کارنگی ملون همه ساله شماری از برجسته ترین دانشجویان کارشناسی ارشد کشور را جذب می کند. اما کارکنان پذیرش گاهی ناچار می شوند برخی از دانشجویان آینده ساز را که امکان انتخاب بهترین دانشگاهها را دارند رد کنند. این دانشجویان واقعا نمی دانند چرا باید به شهر پیتسبورگ در پنسیلوانیا نقل مکان نمایند.





به گزارش بانکی دات آی آر به نقل از پیمانه وندی هرمان، سرپرست خدمات دانشجویان تحصیلات تکمیلی که بومی پیتسبورگ نیز هست می گوید: ”چشم انداز فرهنگی پیتسبورگ واقعا عالی است. رقص باله ما در سطح بالایی قرار دارد و سمفونی مهمی داریم که به اقصی نقاط جهان سفر کرده و برنامه های خود را اجرا می نماید. به علاوه رستورانهای اینجا بسیار متنوعتر از زمانی است که من بچه بودم.”

بنا بر بررسیهای پیشگیرانه انجام شده، در واقع چشم انداز هنری پیتسبورگ، وضعیت اشتغالزایی، امنیت و قابلیت تامین مالی هزینه ها، آن را به بهترین شهر آمریکا برای زندگی تبدیل می کند. این شهر دوران کارگاهی گذشته خود را پشت سر گذارده است.

از کارخانجات فولاد بلااستفاده تحت عنوان مراکز هنری چندرسانه ای استفاده می شود و درحالیکه اقتصاد ملی دچار کشمکشهای متعدد شده است، گوگل پیتسبورگ، یک سایت آزمایشی برای شبکه جدید پهن باند پرسرعت این شرکت، دفاتر خود را توسعه داده است تا نیروهای بیشتری را استخدام کند.

حضور دانشگاه قوی پیتسبورگ (این شهر بیش از دوازده کالج یا محوطه دانشگاهی دارد) به بهبودی قابلیت زندگی در این شهر کمک می کند. در واقع کلید یافتن مکانهایی که آسانترین زندگی را می توان در آنها داشت تعقیب کردن دانشجوها است. بیشترین متروها در فهرست ما (از جمله ان آربر، میک، پراوو، یوتاه و منچستر) شهرهای دانشگاهی هستند.

الکساندر وون هافمن، عضو ارشد مرکز مشارکت مطالعات مسکن در دانشگاه هاروارد می گوید: ”در درازمدت نه تنها به اشتغال مدنظر دست خواهید یافت، بکه جمعیتی تحصیلکرده و جوان خواهید داشت که تمایل دارد مصرف کننده باشد.”
فراسوی ارقامی که فهرست ما را پر می کند، پنج نقطه داده را در 200 حوزه آماری کلان شهری اندازه گرفتیم: بیکاری، جرم، رشد درآمد، هزینه زندگی و فرصتهای فرهنگی و هنری.

برای دریافتن اینکه فرصتهای شغلی کجا در دسترس بوده و کجا درآمدها به طور پایدار رشد می کند، شهرها را هم بر اساس شیب رشد درآمد طی پنج سال گذشته و هم بر اساس نرخ بیکاری کنونی، با استفاده از داده های اداره آمار نیروی انسانی رتبه بندی نمودیم. هر چه روند رشد درآمد قویتر و سطح بیکاری پایینتر باشد، رتبه هر شهر بالاتر خواهد بود.

البته شغل همه چیز نیست: یک شهر در صورتی که درآمد خانواده ها بیشتر شود قابلیت زندگی بیشتری خواهد داشت. با استفاده از داده های هزینه زندگی از Economy.com مربوط به مودی، ما شهرهایی را که هزینه های پایینتری برای کالاهای روزمره داشتند در رتبه های بالاتری قرار دادیم.

برخی جاها ارزان است ولی باز هم مطلوب نیست، بنابراین ما مقیاسی از جرم را با استفاده از گزارشهای اف.بی.آی و همچنین گزارش اسپرلینگ درباره بهترین شهرها، پیرامون تعداد جرایم به ازای هر 100000 ساکن وارد برسی خود کردیم، به طوری که شهرهای دارای کمترین جرایم را در بالاترین رتبه ها قرار دادیم.

به علاوه ما داشتن یک فرهنگ بومی موفق را در قابلیت زندگی هر منطقه، تعیین کننده دانستیم، به این ترتیب شهرهایی را که در زمینه شاخص هنرها و اوقات فراغت نمرات بالایی داشتند در رتبه های بالاتر قرار دادیم. ما رتبه بندیهای خود برای هر کدام از این موارد را معدلگیری کردیم تا به یک تراز نهائی دست یابیم.

کالج بامپ اگدن، یوتاه، که در رتبه 2 را در فهرست ما دارد، شهری است که دانشگاه وبر استیت را در خود دارد. بیکاری در آنجا پایینتر از متوسط است و درآمدها طی پنج سال گذشته با شیب 3.4% افزایش یافته است. پراوو، یوتاه، شهری که 80 مایل از آن فاصله داشته و رتبه 3 فهرست ما را دارد، بزرگترین کالج خصوصی کشور، دانشگاه بریگام یانگ را در خود دارد.

این شهر با 5.2% دارای بالاترین رشد پنج ساله درآمد است. لینکولن، نبراسکا، (رتبه 9) موطن پردیس اصلی دانشگاه نبراسکا، پایینترین نرخ بیکاری، 4.9% را در مین همه شهرهای مورد بررسی دارد. بیکاری در اوماها، نبراسکا (رتبه 5) نیز نرخ پایین 5.9% را دارد که محل یکی از پردیسهای دانشگاه نبراسکا و حدود 10 کالج دیگر است.

شهرهای راستبلت رونسانس که چرخ آن زمانی به واسطه مشاغل مربوط به فولادسازی، راه آهن و نساجی به گردش در می آمد، در دهه 1970 که آن صنایع رونق خود را از دست دادند دچار آسیب گشتند. اما این خطاست که از مکانهایی مانند پیتسبورگ، هریسبورگ و منچستر را که به ترتیب رتبه های یک، پنج و هفت فهرست ما را به خود اختصاص داده اند چشم پوشی کنیم.

منچستر که که زمانی مملو از کارخانجات نساجی بود، با تبدیل کارخانه های خود به مراکز پزشکی، موزه و آپارتمانهای مسکونی که در حال حاضر چرخ اقتصاد محلی را به گردش در می آورد در حال بازسازی خویش است. این شهر از نظر کم بودن میزان جرائم  رتبه دوم را در میان همه شهرهایی که مورد بررسی قرار دادیم دارد. درآمدها ظرف پنج سال 3% افزایش یافته و نرخ بیکاری با 7.7% پایینتر از متوسط ملی است.

تنها در برخی از بهترین شهرهای ما برای زندگی، رشد جمعیت با جنبه های اشتغالی و زندگی ارزان مطابقت دارد. پراوو بین سالهای 2000 و 2006 شاهد افزایش هشت درصدی جمعیت بود و نتایج سرشماری در اوماها طی همین دوره 7.2% افزایش یافت. با این حال در بیشتر شهرهای این فهرست، جمعیت کاهش یافته یا با درصد ناچیزی رشد پیدا کرده است.

► نوبت جراحی پول چای لطفا!
قطع سخنان مشایی به خاطر 8 میلیون یورو + عکس ◄

مطالب مرتبط
بنر