بهترین شهرهای ایران برای سفر تابستانی کدامند؟

سه شنبه ، 18 مرداد 1401 ، 13:53


باز هم تابستان آمد، آفتاب روی ایوان آمد. تابستان بدون سفر نمی‌شود. حتما می‌پرسید که کجا قرار است برویم؟ می‌خواهیم شهرهایی که حتی در تابستان هم هوای خنکی دارند را به شما معرفی کنیم تا حسابی کیف کنید.


تابستون کوتاهه؛ پس وقت رو تلف نکن

شنیده‌اید که می‌گویند تابستان کوتاه است؟ حالا خیلی فرقی ندارد که با این جمله موافق باشید یا نه؛ ولی قول می‌دهیم با این موافق هستید که تابستان بهترین فصل برای سفر است. اصلا تابستان که بدون سفر نمی‌شود.
کوچکتر که بودیم کل سال تحصیلی را به امید تابستان و سفر می‌گذراندیم. مطمئنیم که الان با یادآوری سفرهای قدیمی یک لبخند بزرگ بر روی لب‌هایتان نقش بسته است. پس بلند شوید و سریع جمع‌وجور کنید که می‌خواهیم به سفر برویم تا خاطرات جدید بسازیم.
فکر کنیم بخواهید یک سوال هم بپرسید. اینکه قرار است در سفر کجا بمانید؟ پینورست‌ به شما کمک می‌کند تا اقامتگاه مناسب خودتان را در مقصد مورد نظرتان پیدا کنید.
خب دیگر وقت این است که برویم‌ سر اصل مطلب.

برنامه دورهمی کردان رو بچین

تا حالا اصطلاح دورهمی کردان را شنیده‌اید؟ می‌‌دانید از کجا آمده؟
کردان یک از ییلاق‌های نزدیک به تهران و کرج است. این ییلاق به‌خاطر آب‌وهوای خوب و طبیعت سرسبز به یکی از اولین انتخاب‌های تهرانی‌ها و کرجی‌ها برای سفرهای آخر هفته و دورهمی‌های دوستانه و خانوادگی تبدیل شده است.
کردان به ویلاهای لوکس و استخردارش‌ که برای مهمانی و حتی مراسم‌هایی مثل نامزدی مناسب‌اند معروف است. ترکیب دورهمی کردان هم از همین جا آمده. پس شما هم معطل نکنید و برای دورهمی کردان در یک آخر هفته تابستانی برنامه‌ریزی کنید.

از جاده 59 برسه به چالوس

چالوس همه جوره یک انتخاب خوب است. هم آب‌‌وهوای خوب دارد، هم طبیعت سرسبز، هم دریا و ساحل زیبا و هم مراکز تفریحی. تازه برای رسیدن به این شهر باید از یکی از جذاب‌ترین جاده‌های ایران، یعنی جاده چالوس با آن همه پیچ‌وخم زیبایش بگذرید.
چالوس نسبت به شهرهای توریستی نزدیکش‌ مثل نمک‌آبرود و متل‌ قو خلوت‌تر و البته به‌صرفه‌تر است. پس اگر هوس بوی شمال و نم بارون کرده‌اید حتما به چالوس سفر کنید.

توی اقیانوس ابر ماسال شنا کن

ماسال یکی از شهرهای گیلان است؛ شهری مرتفع که صبح‌هایش با مه شروع می‌شود. درست است که این شهر دریا و ساحل ندارد ولی عوضش اقیانوسی از ابر دارد.
ماسال همیشه خنک است؛ در این حد که اگر سرمایی باشید باید برای شب‌ها لباس گرم بپوشید.
از شلوغی زندگی روزمره به ارتفاعات ماسال پناه ببرید و چند روزی را در آرامش محض بگذرانید. در طبیعت بکر و بین آبشارها و غار‌ها بگردید و تا می‌توانید از هوای خوب لذت ببرید.

خوش‌مزه‌ترین سیب‌ عمرت رو توی سمیرم بخور

سمیرم یکی از شهرهای جنوبی اصفهان است که از جنوب به رشته‌کوه زاگرس می‌رسد. برای همین هم آب‌وهوای خنکی در تابستان دارد. حتی اسم این شهر هم یعنی‌ مکان سرد؛ سم به‌معنی سرد و رام به‌معنی مکان.
سمیرم به شهر هزار چشمه معروف است و طبیعت سرسبز و دیدنی دارد. در هر گوشه این شهر می‌توانید یک آبشار جذاب پیدا کنید. راستی اگر به سمیرم سفر کردید حتما سیب‌های آن را بچشید که مزه سیب‌هایش زبانزد است.

توی کلاردشت تا می‌تونی استراحت کن



بین این همه شهر مازندران کلاردشت همیشه از قدیم به هوای خنکش‌ معروف بوده است. وارد جاده عباس‌آباد کلاردشت که بشوید از همان پیچ اول نسیم خنک به صورتتان می‌خورد.
در کلاردشت خبری جز دشت‌های سبز و دارودرخت نیست؛ یک شهر آرام که جان می‌دهد برای چند روزی خستگی در کردن و استراحت.

توی باغ بهادران کنار زاینده‌رود روحت رو زنده کن

باغ بهادران یک شهر کوچک خوش‌ آب‌وهوا و سرسبز در نزدیکی اصفهان است. این‌طور بگوییم که اینجا ییلاق اصفهانی‌ها است. شاید برای شما هم وجود چنین شهری در نزدیکی اصفهان عجیب باشد. ولی به‌لطف زاینده‌رود این شهر ترکیبی جذاب از باغ‌های میوه، صدای خوش آب، آواز پرندگان،‌ هوای معتدل و درختان سرسبز است.
خود اصفهانی‌ها به این شهر باغ آذران،‌ باغ باباداران، باغ بادران‌ و باغ وردان هم می‌گویند.

بین کوچه‌پس‌کوچه‌های قلات چرخ بزن

روستای قلات از خوش‌ آب‌وهواترین مناطق ییلاقی اطراف شیرازه؛ روستایی تاریخی با خانه‌های پلکانی در کنار طبیعت چشم‌نواز.
این روستا پر از آبشار و چشمه است و اطرافشان‌ با انواع گیاهان دارویی و معطر پوشیده شده است.
مسیر ورودی به روستا را سنگ‌فرش کرده‌اند. وارد کوچه‌باع‌های روستا شوید و بین خانه‌های قدیمی با معماری پلکانی بگردید. درختان سربه‌فلک کشیده مثل سایه‌بانی کوچه‌ها را پوشانده‌اند و از میانشان جویبار‌ها می‌گذرد.

با غذاهای خوشمزه تبریزی دلی از عزا در بیار

تبریز همیشه به زمستان‌های سرد و برفی‌اش معروف است. ولی خب در تابستان هوای خیلی خوب و لذت‌بخشی دارد. شهر تبریز بین کوه‌ها محاصره شده و می‌شود گفت که طبیعت کوهستانی دارد. در ضمن نمی‌توان به این شهر سفر کرد و جاذبه‌های تاریخی‌اش را ندید.




خلاصه که اگر به تبریز سفر کنید می‌توانید هم طبیعت‌گردی کنید و هم تاریخ‌گردی. تازه عطر و طعم غذاهای تبریزی هم که دیگر نیازی به گفتن ندارد.

توی کندو‌های عسل کندوان اقامت کن!

حالا که از تبریز گفتیم حیف است که کندوان را در این لیست نیاوریم. کندوان در نزدیکی تبریز قرار دارد و به‌خاطر شکل و شمایل جالب خانه‌هایش معروف است. آب‌و‌هوای خنکی هم که دارد؛ پس دیگر منتظر چی هستید؟
خانه‌های این روستا به شکل کندو در دل کوه ساخته شده‌اند. هزارتوی باریک کوچه‌ها در کنار بالکن‌هایی که با گل‌های رنگارنگ پوشانده شده‌اند واقعا دیدنی است.

فیروزکوه تابستون نداره

دروغ نیست اگر بگوییم که فیروزکوه تا حالا تابستانی به خودش ندیده. در این شهر خبری از گرما نیست و هوایش همیشه یا خنک است یا خیلی سرد.
در این شهر می‌توانید حسابی از طبیعت‌گردی لذت ببرید. مثلا رفتن به تنگه‌ واشی را نباید پشت گوش بیندازید.

چرا ویلا استخردار اجاره کنیم؟ و چرا از پینورست‌؟

اگرمی‌خواهید حسابی در سفر خوش بگذرانید و کیف کنید به ما اعتماد کنید و بروید سراغ رزرو ویلا استخردار. اگر دلیلش را بپرسید باید بگوییم که چون آب‌تنی در هوای تابستانی واقعا کیف می‌دهد. سر ظهر که آفتاب می‌تابد بپرید در استخر و از خنکی آب لذت ببرید. بعد هم که بیرون آمدید با یک لیوان نوشیدنی خنک از خودتان پذیرایی کنید.
البته اگر همه همسفرهایتان هم اهل شنا نباشند می‌توانند از حیاط و باغ ویلا استفاده کنند. مخصوصا شب‌ها که هوا حسابی خنک شده و می‌توانید ساعت‌ها در فضای بیرون بنشینید و گل بگویید و گل بشنوید.
حالا چرا پینورست‌؟ پینورست‌ یک وب سایت اینترنتی است که به‌طور حرفه‌ای در زمینه اجاره کوتاه مدت اقامتگاه فعالیت می‌کند. چیزی که پینورست را از بقیه جاها متمایز می‌کند این است که تمامی واحد‌های گلچین شده در سایت بازرسی شده و صحت و درستی امکانات و تصاویر تایید شده. یعنی هر چیزی که در صفحه اقامتگاه می‌خوانید و می‌بینید درست عین واقعیت است. در ضمن خواندن نظرات مهمان‌ها قبلی به شما کمک می‌کند تا با اطمینان بیشتری رزرو خود را نهایی کنید.
همچنین پشتیبانی پینورست‌ به‌صورت شبانه‌روزی و کل روزهای هفته در کنار شماست تا در صورت وجود حتی کوچکتر‌ین مشکل سریع آن را برای شما برطرف کند.

► آربیتراژ چیست؟
فارکس چیست؟ ◄

مطالب مرتبط
بنر