کدام ایرلاین‌ها پرواز ارمنستان دارند؟

يكشنبه ، 30 مرداد 1401 ، 09:18




برای مسافرت به ارمنستان می‌توانید از تور باکو و تور ارمنستان علی بابا استفاده کنید. این تورها با مناسب‌ترین قیمت‌ها و بهترین کیفیت و امکانات عرضه می‌شوند. مسافت پروازی از تهران تا ایروان ارمنستان تقریبا 793 کیلومتر است. اگر از پرواز مستقیم استفاده کنید مدت زمان 1 ساعت و 30 دقیقه سفر شما طول می‌کشد که با توجه به نوع مسیر و توقف‌ها و شرایط دیگر ممکن است کمی تغییر کند. ایرلاین‌های مختلفی در زمینه ارائه خدمات پروازی از تهران به ایروان فعالیت می‌کنند. در ادامه با مهم‌ترین این ایرلاین‌ها و همچنین قیمت بلیط هواپیما آشنا می‌شویم.

قیمت بلیط هواپیما از تهران به ایروان
قیمت بلیط هواپیما از مبدا به هر مقصدی با توجه به عوامل مختلفی مانند نوع ایرلاین، تاریخ و ساعت پرواز، کلاس پروازی و عوامل دیگری تعیین می‌شود. به این منظور می‌توانید از وب سایت شرکت‌های گردشگری که در زمینه تورهای مسافرتی فعالیت می‌کنند، دیدن کنید. قیمت تور ارمنستان ارزان‌تر از سفر شخصی تمام می‌شود.

علاوه بر آن با دسترسی به شرکت‌ها و ایرلاین‌های مختلف می‌توانید قیمت بلیط را در روزها و ساعت‌های مختلف به دست آورید. قیمت بلیط به صورت مستقیم و غیر مستقیم نیز متفاوت بوده و با نرخ‌های متفاوتی عرضه می‌شود. معمولا ارزان‌ترین نوع بلیط را می‌توانید در روزهای سه شنبه و چهارشنبه و در ماه مارچ خریداری کنید.

ایرلاین‌های پرواز مستقیم از تهران به ارمنستان
برخی از شرکت‌های هواپیمایی پرواز مستقیم از ایران به ایروان را ارائه می‌دهند. ایران ایر تور و ارمینا پرواز دو شرکت هواپیمایی هستند که با خرید بلیط از آن‌ها می‌توانید به صورت مستقیم از تهران به ارمنستان بروید. برای خرید بلیط می‌توانید به سایت شرکت‌های گفته شده و یا شرکت‌های گردشگری مانند علی بابا مراجعه کرده و پس از تعیین زمان سفر، تعداد مسافر، کلاس پروازی و ... بلطی‌های موردنظر را خریداری کنید.


کدام ایرلاین‌ها پرواز ارمنستان دارند؟

ایرلاین‌های پرواز غیر مستقیم تهران به ارمنستان
فلای دوبی، قطرایرویز، لوفتانزا و ایرفلوت ازجمله شرکت‌هایی هستند که به کمک آن‌ها می‌توانید به صورت غیر مستقیم به ارمنستان سفر کنید. هواپیمایی قطر ایرویز ابتدا از فرودگاه بین المللی امام خمینی به فرودگاه بین المللی حمد دوحه رفته و از آنجا به فرودگاه بین المللی زوارتنوتس ایروان پرواز می‌کند.

مسیر پروازی هواپیمایی ایرفلوت نیز از فرودگاه بین المللی امام خمینی به فرودگاه بین المللی شرمتیوو مسکو، سپس به فرودگاه بین المللی پالکوووی سنت پترزبورگ و پس از آن به فرودگاه بین المللی زوارتنوتس ایروان است. هواپیمایی فلای دوبی نیز ابتدا به فرودگاه بین المللی دبی و سپس به فرودگاه بین المللی زوارتنوتس ایروان می‌رود.

بلیط هواپیما چارتر
بلیط‌های چارتری از ارزان‌ترین بلیط‌ها برای سفر به ارمنستان هستند. این بلیط‌ها معمولا با قیمت پایین‌تری در اختیار مسافران قرار می‌گیرند. در این حالت شرکت گردشگری، آژانس هواپیمایی یا برگزار کننده تور مسافرتی تمام صندلی‌های هواپیما یا بخشی از آن‌ها را اجاره می‌کند. در این حال فرد برای خرید بلیط به جای مراجعه مستقیم به شرکت هواپیمایی باید از طریق شرکت چارتر کننده اقدام کند.

این نوع پروازها معمولا در زمان‌هایی که تعداد مسافران زیاد است، مانند تعطیلات عید و ... برگزار می‌شوند. البته توجه داشته باشید که قیمت پرواز چارتر نیز ثابت نبوده و با نوسانات مختلفی همراه است، اما در هر صورت از بلیط‌های دیگر ارزان‌تر است.

بلیط‌های لحظه آخری
گاهی اوقات شرکت‌های چارتر کننده نمی‌توانند تمام بلیط‌های رزرو شده را در مدت شمخص به فروش برسانند. به همین دلیل در یک یا دو روز باقیمانده تا سفر اقدام به ارائه تخفیف‌های بسیار بالا و فروش لحظه آخری بلیط‌ها می‌کنند. این شرایط بهترین زمان برای خرید بلیط با قیمت بسیار ارزان است.

این مطلب را هم بخوانید: بررسی دلایل محبوبیت سفر به آلمان

کدام ایرلاین‌ها پرواز ارمنستان دارند؟

شما می‌توانید از طریق وب سایت این شرکت‌ها از بلیط‌های لحظه آخری مطلع شده و در صورت نیاز با قیمت بسیار مناسب خریداری کنید.

بلیط‌های سیستمی پرواز به ایروان
افرادی که برای برنامه خاصی قصد سفر به ارمنستان داشته باشند، معمولا از چند ماه قبل برای رزرو بلیط اقدام می‌کنند. این افراد به دلایل مختلف نمی‌توانند ریسک کنند و منتظر بلیط‌های لحظه آخری بمانند. این نوع بلیط‌هاف بلیط‌های سیستمی نام دارند.

بلیط‌های سیستمی زمان مشخص و ثابت دارند و در زمان برنامه ریزی شده انجام می‌شوند. پروازهایی که از خطوط هوایی مهم انجام می‌شوند، در این دسته قرار می‌گیرند. این بلیط‌ها نسبت به چارتر قیمت بالاتری دارند اما قیمت آن‌ها ثابت است و دچار نوسانات قیمت نمی‌شوند.

مبدا پرواز ایرلاین‌ها از ایران به ارمنستان
پروازهای مختلف به مقصد ارمنستان از شهرهای مختلف ایران ازجمله، تهران، اصفهان، شیراز، مشهد و تبریز انجام می‌شود. این پروازها در روزهای مختلف هفته انجام می‌شود. با توجه به مسافت‌های مختلف این شهرها تا فرودگاه ایروان زمان پرواز آن‌ها متفاوت است. البته توقف‌های، مسیر هوایی انتخاب شده و وضعیت جو نیز بر این زمان تأثیر می‌گذارد.

سخن آخر
پرواز از ایران به ارمنستان با کمک ایرلاین‌های مختلف و در کلاس‌های پروازی مختلفی انجام می‌شود. شما می‌توانید با توجه به زمان و روز سفر خود به سایت‌های ارائه دهنده بلیط مراجعه کرده و مناسب‌ترین بلیط را با قیمت مناسب تهیه کنید. اگر برای سفر عجله ندارید می‌توانید از بلیط‌های لحظه آخری خریداری کرده و هزینه خود را کاهش دهید.

► مدیرانی که گل به خودی می‌زنند
چگونه از داخل ایران از سایت علی بابا خرید کنیم؟ ◄

مطالب مرتبط
بنر