آیا تتر گزینه خوبی برای سرمایه گذاری است؟

پنجشنبه ، 17 شهریور 1401 ، 09:23





علاوه بر دارایی‌های قدیمی طلا، ملک، خودرو و دلار، چندسالی است که ارزهای دیجیتال نیز به این لیست اضافه شده‌اند و با افزایش محبوبیت جهانی این دارایی‌های دیجیتال، در کشور ما نیز بسیاری سرمایه گذاری در رمزارزها را شروع کرده‌اند.
خرید دلار، یورو و ارزهای مرتبط با کشورهایی که رشد اقتصادی مداوم و خوبی را دارند انتخاب سرمایه گذاری مناسبی است، اما معاملات فیزیکی مشکلاتی از جمله نگهداری، کارمزدها، قیمت‌های متغیر و همچنین دسترسی سخت را به همراه دارد که می‌تواند در بسیاری از مواقع منجر به از دست رفتن سرمایه شود. به همین دلیل بسیاری استیبل کوین‌ها را انتخاب می‌کنند، ارزهای دیجیتالی که نوسان ندارند و ارزش خود را با 1 دلار آمریکا حفظ می‌کنند.
استیبل کوین و تتر (USDT) چیست؟
در حالی که ارزهای دیجیتال با نوسانات قیمتی شدید خود شناخته شده‌اند، اما نوعی رمزارز در بازار وجود دارد که به آنها استیبل کوین (Stablecoin) گفته می‌شود و در تلاش هستند با به حداقل رساندن نوسانات قیمتی، ارزش خود را با دارایی‌های با ارزش مانند دلار و طلا حفظ کنند. موضعی که منجر شده است تا از آنها به صورت گسترده به عنوان ذخیره کننده ارزش و برای معاملات استفاده شود.
در حال حاضر بهترین استیبل کوین بازار، ارز دیجیتال تتر (Tether) نام دارد. تتر در سال 2014 راه اندازی شد و از آن زمان به عنوان یک استیبل کوین معتبر، قیمت تتر همواره ارزش خود را با 1 دلار آمریکا حفظ کرده است و پس از بیت کوین و اتریوم، بیشترین ارزش بازار را در اختیار دارد. امروزه خرید و فروش تتر انتخاب بسیاری برای سرمایه گذاری است و دلایل خوبی برای آن وجود دارد.
چرا خرید تتر نسبت به دلار انتخاب بهتری برای سرمایه گذاری است؟
تتر با اینکه ماهیت متمرکز دارد، اما همچنان از ویژگی‌ها و خدمات ارزهای دیجیتال بهره می‌برد. دسترسی به تتر با توجه به دیجیتالی بودن آن آسان است و برخلاف خرید و فروش سنتی دلار، دیگر نیازی به نگهداری و انجام معاملات به شکل فیزیکی نیست.
همچنین انتقال تتر به هر نقطه از جهان به سرعت قابل انجام است و دیگر محدودیت‌های جغرافیایی و مشکلات تحریمی مانند دلار وجود ندارد. معاملات تتر با سرعت و به شکلی ایمن قابل انجام است و ساده بودن فرآیند خرید، نگهداری و انتقال آن، تتر را به گزینه‌ای مناسب برای سرمایه گذاری تمام افراد تبدیل کرده است.


نکات مهمی که قبل از خرید و فروش تتر باید بدانید
تراکنش‌های تتر به دلیل ماهیت متمرکز آن، قابل رهگیری است و شرکت تتر حتی این امکان را دارد تا وجوه کاربران را قفل کند. موضوعی که با توجه به تحریم‌ها می‌تواند زنگ خطری برای کاربران ایرانی باشد.
اما اگر می‌خواهید سرمایه گذاری تتر را شروع کنید و تتر خریداری و منتقل کنید، نیازی به نگرانی نیست؛ زیرا صرافی سرمایکس این امکان را برای شما مهیا کرده است تا به شکل محافظت شده و ایمن معاملات تتر را انجام دهید و هرگز نگران تحریم‌ها و یا فریز شدن موجودی‌های خود نباشید. علاوه بر شبکه ERC20 اتریوم، تترهای سرمایکس در شبکه BEP20 بایننس نیز در دسترس کاربران هستند که کارمزد معاملات را به حداقل می‌رساند.
همچنین شما این امکان را دارید تا با استفاده از کیف پول ارز دیجیتال ایرانی و غیرقابل تحریم سرمایکس، تترهای خود را در امن ترین سامانه ایرانی با خیالی راحت نگهداری کنید و دیگر با مشکلات و دردسرهای خرید و نگهداری دلار خداحافظی کنید.

► برای اخذ ویزای تحصیلی از کجا باید شروع کنیم؟
آیا تتر گزینه خوبی برای سرمایه گذاری است؟ ◄

مطالب مرتبط
بنر