ائتلاف شرخرها و بانکداران!

يكشنبه ، 17 مرداد 1389 ، 15:30

 

مدیران بانک‌ها برای وصول مطالبات معوق خود شرکت‌های شرخری تاسیس می کنند!

به گزارش بانکی دات آی آر به نقل از ایلنا محمدرضا سبز علیپور رئیس مرکـز جامع صادراتی ایـران در اظهاراتی عجیب مدعی شد، مدیران غالب بانک‌ها و مؤسسات پولی و اعتباری، در ابتکاری جدید و نوظهور توسط شرکت‌های شرخر حقوقی طرف قرارداد خود مزاحم نوامیس بدهکاران شده و آنها را برای تسویه بدهی تحت فشار قرار می‌دهند!

 


محمدرضا سبز علیپور در تشریح این اقدام برخی مدیران بانکی گفت که مدیران غالب مؤسسات پولی و اعتباری به خاطر منافع هر چه بیشتر خود هیچ‌گاه راضی به ارایه تسهیلات با نرخ‌های قانونی و مصوب نيستند و به بهانه‌های مختلف از پرداخت وام و تسهیلات شانه خالی می کنند.

وی با اشاره به این که این موسسات به افراد نیازمند وام هایی با نرخ های بهره سرسام آور و ضمانت هایی نا متعارف می دهند تصریح کرد: «پس از مدتی که سررسید وام‌ها با سودهای هنگفت فرا می‌رسد بازپرداخت آن در این وضعیت بد اقتصادی برای هر کسی میسر نيست و درگیری و اختلاف نظر بین مشتری و مسؤولان بانک‌ها، آغاز می‌شود که در نهایت پیگیری وصول مطالبات معوق مشتریان بدهکار از روش‌های مختلف انجام می‌شود».

وی گفت: «اما از شش سال پیش یعنی از زمانی‌که بحث 48 هزار میلیارد طلب معوق بانک‌ها علنی شد و دولت برای وصول مطالبات معوق از هر روش و مسیر کوتاه و در کمترین زمان ممکن دست مسئولین بانک‌ها و مؤسسات مالی و اعتباری را باز گذاشت، ابتکارات و اتفاقات جالب توجهی رخ داد. برخی از مسئولین بانک‌ها به بهانه صرفه جوئی در هزینه اکثر مدیران و کارکنان اداره وصول مطالبات معوق خود را کاهش داده و در اصل اداره را غیرفعال و منحل کردند».

علیپور در ادامه خبر از تاسیس شرکت هایی از سوی همین مدیران برای وصول مطالبات معوق با روش های عجیب و غریب داد.

وی درباره این شرکت‌ها که ظاهراً مسؤول مطالبات معوق ولیکن در اصل شرکت‌های جدیدی هستند که نقش شرخرها را در قالب شخصیت حقوقی برای بانک‌ها بازی می‌کنند، گفت:«این موسسات با بهره جستن از روش‌های خاص خود اقدامات پیگیرانه را به منظور وصول مطالبات معوق به مرحله اجرا گذاشته و در شگردهای ظاهراً دلسوزانه به مشتریان بدهکار در قبال اخذ چک و سفته جدید به عنوان سود وام معوق شده فرصتی دیگر داده می‌شود ولی با سررسید وام و چک‌های اخذ شده مجدداً همان سیکل را تکرار و چک جدیدی از مشتری بدهکار سیستم بانکی دریافت کرده و فرصتی دوباره به وی داده می‌شود تا در نهایت دریافت هر یک از این چک‌ها همانند تارهای عنکبوت، مشتری را گرفتار و روز به روز به نابودی و ورشکستگی نزدیکتر می‌کند».

رئیس مرکز جامع صادراتی ایران می گوید که این شرکت ها از هیچ روش درست و حتی غیرمعقول و نادرستی حتی ترسانیدن، تحقیر کردن و تهدید كردند به وحشت انداختن خانواده های مشتریان جهت فشار به بدهکار دریغ نمی کنند.

با حضور درتالار گفتگوی بانکی در مباحث و مسائل اقتصادی کشور شرکت کنید

830 عضو در حال تبادل نظر در این انجمن هستند

خبرهای منتخب بانکی دات آی آر :

*=======================*

زندگی بيش از 54000 ميليونر در امارات

گردشگری/ آستارا شهر مورد علاقه توریست ها

حقوق ماهانه رئیس جمهور های دنیا چقدر است ؟+تصویر

کاریکاتورهای جالب در مورد شرکت برتیش پترولیم - 1

گزارش تصویری / افتتاح پارک جادویی هری پاتر

رقم حدودی دستمزد 13 بازیگر مشهور سینمای ایران

گزارشی جالب از جام جهانی و کارمندان ایرانی !

فناوری / بازیگر هالیوودی بالاخره کار با رایانه را فراگرفت

فیلم فیس بوک هم ساخته شد

گزارش تصویری / رونمایی از خودروی ملی عربستان سعودی

75 متر زیرزمین، دفتر پستی در فرانسه

گزارش تصویری/ اسکناس یا کاغذ یادداشت

خریدن سوغات بلای جان توریست شد

► 7 اشتباه که شما را از استخدام شدن دور می کند
استخدام بانک انصار (بازنشستگان) ◄

مطالب مرتبط
بنر