7 اشتباه که شما را از استخدام شدن دور می کند

يكشنبه ، 17 مرداد 1389 ، 15:21


زمانی که شما این مطلب را می خوانید بسیاری از رزومه ها هستند که با بی توجهی به همین چند نکته ظریف اما مهم ، از دید کسانی که قصد استخدام داشته اند کنار رفته است.

 


به گزارش بانکی دات آی آر، بررسی ها حاکی از آن است  که اگر در هنگام استخدام ،کمی دقت شود، اندک  موقعیت های کاری به دست خود فرد از بین نخواهد رفت. دانستن این شرایط با در نظر گرفتن موقعیت های کم شغلی در حال حاضر نه تنها مهم بلکه ضروری به نظر می رسد.


7 اشتباهی که اغلب در ارسال رزومه ها متدوال است و تاثیر منفی خود را می گزارد از این قرار است:


1.    رزومه برای کاری پر کنید که اصلا واجد شرایط آن نمی باشید


حقیقت این است که اشخاص مسئول در استخدام افراد از اتلاف وقت متنفرند و از این که زمان خود را صرف رزومه های  بی ربط با کار خود کنند گریزان بوده و آن ها را با یک نگاه کوتاه به کنار می گذارند. در این میان مهم نیست که شما چه توانایی و به چه میزان مهارت دارید. مهم آن است که در شغل مورد نظر واجد شرایط نمی باشید.
یکی از دست اندرکاران استخدام در شرکتی معتبر می گوید:" دسته بندی رزومه هایی که واجد شرایط نیستند بسیار طاقت فرساست و از این میان پیدا کردن اشخاصی که لایق این کار می باشند بسیار سخت است. گاهی در این شرایط ، به جایی می رسیم که همه را به کناری گذاشته و به سراغ موسسات و سایت های کاریابی برویم که از لحاظ وقت و صرف هزینه بسیار بهترند. اما مطمئنا برای شرکت ها و سازمان ها رو آوردن به آن ها مطلوب نهایی نمی باشد."

 

2.    به کار بردن توضیحات اضافه


در واقع متصدیان امر استخدام در هر جایی، نیازی به این که بدانند شما چگونه توانایی خود را کسب کرده اید، چرا به دنبال شغل هستید، نیازمندید، محتاج کارید و بسیاری از این دست توضیحات ندارند. آن ها تنها صریحا از شما می خواهند که نوع شغل در خواستی خود و توانایی هایی که در رابطه با همان شغل را دارید قید کرده و به توضیحات اضافه شما توجه ای نخواهند کرد و حتی این اضافه گویی ممکن است کار دستتان دهد و حوصله بررسی کننده را سر برده و رزومه شما را کنار زند.


3.    پیروی از شرایط کلی در رزومه


برای آن که بتوانید از دریای رزومه های پر شده ، رزومه ی خود را بیرون بکشید نباید از یک رویه کلی پیروی کنید. این مسئله به لحنی که در  رزومه شما به کار می رود باز می گردد  و بدون آن که به شخصیت شما اشاره ای شود بخشی از آن را نمایان می کند. لحن نوشتاری شما نه آن قدر خشک باید باشد که تصور شود یک روبات آن را ارسال کرده و نه دوستانه که از عرف و ادب ارسال روزمه خارج  می باشد. استبداد در کلام یکی دیگر از جنبه هایی است که در توضیح شرایط خود می تواند نمایان شود.همین نکته ظریف است که می تواند شما را از بسیاری متمایز کند. هر چند کمتر بدان توجه می شود.


4.    استخدام کننده را وادار به حدس زدن کردن


جالب این است که برخی شرایطی را توضیح  می دهند و بعد صریحا اشاره نمی کنند که به دنبال چه هستند. در واقع کاری می کنند که طرف بررسی کننده حدس بزند که این فرد برای چه کاری مناسب است. این کار از عهده حوصله اشخاصی که به این کار مشغولند خارج است و اغلب رزومه شما را بی اعتبار می کند.


5.    عدم اشاره به اینکه تجربه شما می تواند در چه  زمینه ای مفید واقع شود


اگرچه نباید هرگز نامی از کارهایی که در آن تجربه نداریم  ببریم ، اما اشاره به کارهایی که زمینه فعالیت در مشاغل دیگر را فراهم می کنند لازم است. در واقع بعضی کارها و تجربه های کاری زمینه ساز فعالیت شخص در شغل دیگری هم خواهد بود. این مسئله کاملا واضح و خلاصه باید اشاره شود.


6.    عدم استفاده از پاکت برای رزومه و ارائه خلاصه توضیح


این یکی از بزرگترین اشتباهات می باشد. حتی اگر رزومه برای آشنایان هم ارسال شود باید وجه ممیزی برای آن باشد. پاکت رزومه مانند یک مشخصه و همانند یک آدرس برای رزومه شما عمل می کند و نبود آن ، رزومه شما را در میان انبوه سایر رزومه ها پنهان کرده و رغبت به مطالعه آن را کم می کند. بالواقع توضیح کوتاه و مشخص و صریح بر روی پاکت علاوه بر آسان تر کردن تشخیص و دسته بندی رزومه شما باعث نظم در کار می شود که مطمئنا به نفع شما هم می باشد.


7.    عدم دقت در جزییات


برای بسیاری از مدیران  وظیفه شناسی یک کارمند مهم است نه فقط ظاهر شکلی آن. بعضی نکاتی که برای هر ارگان مد نظر است مورد بی توجهی قرار دادن آن مطمئنا موجب از دست رفتن موقعیت مناسب خواهد بود. در هر شغل جزییاتی وجود دارد که لازمه آن شغل محسوب می شود و شخصی که از آن بی اطلاع باشد مطمئنا صلاحیت تصدی آن را نخواهد داشت.

 

با حضور درتالار گفتگوی بانکی در مباحث و مسائل اقتصادی کشور شرکت کنید

835 عضو در حال تبادل نظر در این انجمن هستند

حاشیه های نمایشگاه شانگهای

فناوری / دوچرخه های بدون رکاب به بازار می آیند

تصویر/ بلندترین بانک جهان

نمایشگاه اکسپو یا نمایشگاه شانگهای ؟ مسئله این است !

10 اشتباه بزرگ در هنگام تاسیس شرکت تجاری-2

گزارش تصویری / افتتاح نمایشگاه شانگهای 2010

تصویر/ روش جدید خرید وفروش وام

تصاویری دیدنی از دنیای اطراف ما

استراحت در هنگام کار + عکس

10 شغل پردرآمد برای خانمها

گزارش تصویری/تفاوتهای ایستادن صف بانک در ایران و اروپا

خلاقیت یک عاشق مرسدس بنز!

جدیدترین مدیر چندشغله ی کشور شناسایی شد

 

 

► طنز/اندر باب مسافرتهای درون شهری
ائتلاف شرخرها و بانکداران! ◄

مطالب مرتبط
بنر