در استرالیا شغل چوپانی چقدر درآمد دارد؟

شنبه ، 20 اسفند 1401 ، 13:54






آیا تا به حال گروه بزرگی از گوسفندان را در حال تغذیه در مراتع سبز در امتداد تپه دیده اید؟ موجوداتی آرام و مطیع به نظر میرسند، اما نگهداری و مدیریت آنها کار بسیار دشواری است. چالشی که کمک یک سگ گله و شخصی که مسئول گله داری گوسفندان است نیاز دارد، یک چوپان. یکی از بزرگترین سوالات مهاجران این است که؛ در استرالیا شغل چوپانی چقدر درآمد دارد؟



تاریخچه دامداری در استرالیا

استرالیا یکی از بزرگترین صادرکنندگان دام زنده و محصولات دامی از جمله پشم در جهان است. دامداری یک شاخصه اصلی کشور استرالیاست و از این رو شغل دامداری و چوپانی از زمانهای بسیار قدیم در این کشور پهناور مورد توجه قرار می گرفته. طی سالهای گذشته بسیاری از مهاجران برای کار در حوزه دامداری و چوپانی به خاک استرالیا گذاشته اند. در این مطلب ما قصد داریم این شغل و مزایایی آن در کشور استرالیا را بررسی کنیم.

استرالیا بهشت دامداران

استرالیا با علفزارهای وسیع، چاه های آب آرتزین، آب و هوای خنک و خشک، روش های مدرن پرورش و امکانات گسترده بازار، پرورش دام را تشویق کرده است. دامپروری در طیف گسترده‌ای از شرایط آب و هوایی از بخش های خشک و نیمه خشک کم بارش تا مناطق با بارش متوسط تا زیاد در نیو ساوت ولز، ویکتوریا، استرالیای جنوبی، تاسمانی، کوئینزلند و جنوب ایالت استرالیای غربی صورت می گیرد. همچنین، جنوب غربی ایالت استرالیای غربی منطقه مهمی برای تولید بره است.





پرورش گوسفند در استرالیا

گوسفندها، حیوانات بومی استرالیا نیستند. این حیوانات در سال ۱۷۸۸ توسط اولین ناوگان برای تهیه غذا برای مستعمره جدید به استرالیا آورده شدند. در سال ۱۷۹۷ اولین نژاد گوسفند مرینو به استرالیا رسید. برخلاف نژادهای قبلی، این گونه اسپانیایی برای محیط استرالیا بسیار مناسب تر بود و تولید کننده پشم بسیار خوبی بود.

در سالهای اولیه قرن بیستم، گوسفند، به ویژه صنعت پشم، یکی از مولدترین صادرات استرالیا بود. به طوری که افزایش ثروت استرالیا را بر اساس کیفیت پشم مرینوس تولید شده در سراسر کشور توصیف می کردند. حدود ۹۲ درصد از تولید گوشت گوسفند و ۵۷ درصد از تولید گوشت بره خود را صادر می کند. ایالات متحده با سهم ۲۲ درصدی، چین با سهم ۱۶ درصدی، امارات متحده عربی با سهم ۹ درصدی و قطر با سهم ۷ درصدی، بازارهای اصلی گوسفند استرالیایی هستند. همچنین استرالیا یکی از بزرگترین صادرکنندگان گوشت بره در جهان است، بره، گوسفندی است که معمولاً کمتر از ۱ سال سن دارد.



چوپانی در استرالیا

اگرچه ممکن است هدایت گوسفندان مطیع در یک مرتع سبز آسان به نظر برسد، اما در واقع کار بسیار سختی است. علاوه بر آب و هوای سخت، چوپانان از ترس شکارچیانی مانند گرگ و شیر کوهی باید دائماً مراقب گله های خود باشند. چوپان ها رفاه و جابجایی دام ها به ویژه گوسفند، بز و سایر حیوانات را در محیط های مختلف مدیریت می کنند. برای کار به عنوان چوپان معمولاً مدرک تحصیلی رسمی لازم نیست. سطح مهارت ISCO تابعی از پیچیدگی و دامنه وظایفی است که باید در یک شغل انجام شود. در مقیاس ۱ تا ۴ اندازه گیری می شود که سطح ۱ پایین ترین و ۴ بالاترین است، با در نظر گرفتن:

ماهیت کار انجام شده در یک شغل در رابطه با وظایف مشخصه
سطح تحصیلات رسمی مورد نیاز برای انجام بهینه وظایف
میزان آموزش غیررسمی حین کار و تجربه قبلی در یک شغل مرتبط که برای انجام بهینه وظایف لازم است.
چوپانی یک شغل سطح مهارت ۲ است.

این مهارت ها برای نقش چوپان ضروری است.

ارائه درمان دارویی گله: با دام ها به صورت پزشکی رفتار کنید، درمان پزشکی مناسب ارائه دهید و در صورت لزوم داروها و واکسیناسیون ها را تجویز کنید.
تغذیه حیوانات را تامین کنید: برای حیوانات غذا و آب تهیه کنید. شامل تهیه غذا و آب برای حیوانات و گزارش هرگونه تغییر در عادات تغذیه یا نوشیدن حیوانات است.
حیوانات را معاینه کنید: حیوانات را در صورت آسیب دیدگی و یا بیماری معاینه کنید. ویژگی های فیزیکی مانند افزایش وزن را بررسی کنید.
حیوانات را جابجا کنید: حیوانات در حال چرا را بین مراتع جابجا کنید تا مطمئن شوید که علف تازه کافی برای خوردن دارند.
از ایمنی گله اطمینان حاصل کنید: از گله در برابر گرگ ها و سایر شکارچیان محافظت کنید. آنها را از خوردن گیاهان مضر دور نگه دارید.
مراقبت از گله: یک چوپان به لمس ملایم و رفتار گرم نیاز دارد تا گوسفندان راحت و پذیرای مراقبت او باشند.
گله را جابجا کنید: حیوانات را با خیال راحت به مکان دیگری منتقل کنید. آنها را به مکان های چرا هدایت کنید، سفر و نیازهای اقامتی آنها را مدیریت کنید.
کار با قیچی را یاد بگیرید: برای چیدن پشم گوسفندان، پشم‌خانه‌ای برپا کنید.
دوشیدن شیر حیوانات: شیر گاوها و سایر حیوانات مزرعه، به صورت دستی یا با استفاده از وسایل مکانیکی بدوشید.
نگهداری از مراتع: اطمینان حاصل کنید که حیوانات در مراتع یا زمین های چرا دارای خوراک کافی هستند. از اقدامات حفاظتی مرتع مانند چرای چرخشی استفاده کنید.
کمک به تولد حیوانات: کمک به تولد حیوانات و مراقبت از دام های تازه متولد شده.
به صورت مستقل کار کنید: انجام وظایف به صورت انفرادی، وظایف را انجام دهید و با مسائل بدون هیچ کمک خارجی مقابله کنید.
این مهارت ها و شایستگی ها گاهی برای نقش چوپان مورد نیاز است. تسلط بر این مهارت ها و شایستگی ها به شما امکان می دهد فرصت های بیشتری برای پیشرفت شغلی داشته باشید.

ایجاد راه حل برای مشکلات: حل مشکلاتی که در برنامه ریزی، اولویت بندی، سازماندهی، هدایت/تسهیل اقدام و ارزیابی عملکرد به وجود می آیند.
نگهداری از تجهیزات مزرعه: برای روغن کاری، تنظیم و تعمیرات جزئی تجهیزات مزرعه از روغن، گریس تفنگ ها و ابزارهای دستی استفاده کنید.
انجام تولید پنیر: فعالیت های شیردوشی و فرآوری در محل و مزرعه را برای تولید پنیر انجام دهید.


درآمد چوپانی در استرالیا

متوسط حقوق ناخالص دامداران در استرالیا ۸۰ هزار دلار یا معادل ساعتی ۳۹ دلار در روز است. علاوه بر این، آنها به طور متوسط ​​۱۳۴۰ دلار در ماه پاداش دریافت می کنند. برآورد حقوق و دستمزد بر اساس داده‌های نظرسنجی حقوق از کارفرمایان و کارمندان ناشناس در استرالیا جمع‌آوری شده. چوپانی تقریبا یک کار پر درآمد در استرالیا است، البته در نظر داشته باشید که تعداد حیوانات زیر نظر یک چوپان استرالیایی خیلی بیشتر از حالت معمول در دیگر کشورهاست. چوپانان استرالیایی اغلب سوار بر اسب یا خودرو و یا حتی در بعضی از گله های بسیار بزرگ با هلی کوپتر گله را زیر نظر دارند. البته که در چند سال اخیر و با پیشرفت تکنولوژی، چوپانان با استفاده از پهباد گله را مدیریت می کنند.






سخن آخر

کشور استرالیا به دلیل شرایط و سیاست های مناسب یکی از بهترین کشور ها برای پروش دام است، از این رو شغل چوپانی یکی از پر کاربرد ترین شغل ها در این کشور است. چوپانی در استرالیا یکی از پر درآمد ترین شغل های قابل کار برای مهاجرین است و نیاز به مدرک تحصیلی خاصی ندارد، به طور میانگین شغل چوپانی ساعتی ۳۹ دلار درآمد دارد.


► خرید ویلا در گیلان
مجمع عادی شرکت خدمات و پشتیبانی توسعه تعاون برگزار شد/رونمایی از لوگوی جدید شرکت ◄

مطالب مرتبط
بنر