یک روش ناجوانمردانه تبلیغات+عکس

شنبه ، 23 مرداد 1389 ، 10:13

 

این روزها حتی سنتی ترین اهالی بازار که اعتبار را مهمترین عامل جذب مشتری می دانستند و برای تبلیغات ارزش چندانی قائل نبودند به اهمیت تبلیغات در جذب مشتریان پی برده اند.

به گزارش بانکی دات آی آر هر موسسه تولیدی و خدماتی اعم از دولتی و خصوصی تلاش می کند از طریق تبلیغات بیشترین میزان مشتریان را جذب کند ودر این مسیر همواره می کوشد دست به ابتکار بزند.

 

البته در این مسیر نیز مثل بسیاری از راه های زندگی هستند کسانی که می کوشند از مسیر میانبر استفاده کنند وسریعتر به نتیجه برسند. یکی از این راهکار ها که مدت هاست در بین برخی از صاحبان حرف در کشور رواج پیدا کرده و بیشتر هنگام تاسیس یک شرکت وثبت رسمی یک برند کاربرد دارد استفاده از نامهای تجاری مشابه مارک های معروف و رایج در بازار است.

مشابهت های مجموعه هایی نظیر هایدا و هایلا ,فوریفر و فوریبر, نیکتا و نیکا, احد و احمد وبسیاری از برند های مشابه دیگر نشانگر همین امر است .

تعدادی از این مجموعه ها تا جایی از این مشابهت های خود ساخته سوء استفاده می کنند که حتی شکل آرم تجاری خودشان وحتی بسته بندی کالاهاشان را به طرز بسیار زیرکانه ای مشابه برند های مشهور تهیه می کنند به نحوی که بسیاری از مردم حتی تا مدت ها پس از خرید کالا حتی متوجه نمی شوند که از برندی استفاده کرده اند که تنها با نام برند مطرح مورد نظر شان مشابه است.

از آنجایی که مجموعه هایی که حرفی برای گفتن دارند همواره آرزوهایی بزرگ دارند و در تلاش اند تا به برندی جهانی تبدیل شوند اغلب می کوشند تا جای ممکن با برند های مشابه تفاوت داشته باشند از این رو  می توان نتیجه گرفت اغلب مجموعه هایی که تلاش می کنند از برند های معروف اعتبار بگیرند از کیفیت مناسبی برخوردار نیستند.

این امر موجب شده برخی از مشابهت های اسمی به موسسات صاحب نام آسیبهای بسیار زیادی وارد کند وبسیاری مشتریان دائمی برخی محصولات با تصور افت کیفیت کالاهای محبوبشان به استفاده از کالاهای مشابه روی بیاورند و مجموعه های خوش نام را با خطر ورشکستگی روبرو کنند.

برخی کشور ها در این مسیر نا مناسب در جهان پیشتاز هستند و در تقلب انقدر پیشرفت کرده اند که به شهرت رسیده اند . برخی از تولید کنندگان چینی برای کسب سود بیشتر به این مسیر پناه برده اند و از مارک های بسیار مشهور غربی مثل آدیداس وپوما گرفته تا برند های معروف ایرانی سوء استفاده کرده اند.

متاسفانه به دلیل اینکه برخی از این شرکت ها موفق شده اند با دور زدن سیستم نظارتی و قانونی کشور( که ثبت شرکت های با نام های مشابه شرکت های رایج کشور را ممنوع دانسته ) به ثبت مجموعه های خود بپردازند از این روی بسیاری از شرکت های داخلی حتی قادر به شکایت از سوء استفاده کنندگان از نام تجاریشان نخواهند بود و این امر به چالشی برای صنعت کشور تبدیل شده است.

 

با حضور درتالار گفتگوی بانکی در مباحث و مسائل اقتصادی کشور شرکت کنید

845 عضو در حال تبادل نظر در این انجمن هستند

خبرهای منتخب بانکی دات آی آر :

*=======================*

شبا چیست؟

گزارش تصویری/اسکناسها پس از پیروزی انقلاب

روانشناسی/شخصيت‌هاي بيكار،گيج‌ترين آدم‌هاي روزگار

طنز/اندر باب مسافرتهای درون شهری

گزارش تصویری/ مقایسه غذاهای یک دلاری در کشورهای جهان

10 شغل خطرناک دنیا + عکس

فناوری / 12 نکته جالب و خواندنی درباره بولوتوث

5 اشتباه بزرگ خانم ها در امور مالی

هزار تومان بده یکی آزاد کن ! + عکس

قطع سخنان مشایی به خاطر 8 میلیون یورو + عکس

طنز/ به چند نفر بیکار باحال نیازمندیم !

گزارش تصویری/ حواشی پنجاهمین مجمع عمومی بانک مرکزی

► 10 شغل برتر جهان در سال 2010
شارژ 200 میلیارد تومانی ایرانسل در جیب دولت ! ◄

مطالب مرتبط
بنر