گزارشی از 10 بانک برتر دنیا + عکس

سه شنبه ، 2 شهریور 1389 ، 13:27

برخی بانک ها در حالی ارزش اعتماد داشتن به خود را ثابت کرده اند که برخی دیگر تنها شما را دچار سردرگمی کرده، و هزینه های مضاعف هم برای شما ایجاد می کنند.

 


به گزارش بانکی دات آی آر، 10 بانکی که در زیر از آن ها نام برده شده است بر اساس بررسی ها جزء معتبرترین و قابل اعتماد ترین بانک ها هستند.

 


1.    سیتی بنک (Citibank)


این بانک از قرن هجدهم میلادی در نیویورک تاسیس شد و در حال حاضر با رعایت کردن بسیاری از استاندارد ها بهترین بانک دنیا محسوب می شود. این بانک که در کشور آمریکا می باشد، بسیاری از پیشرفت های خود را مدیون سیستم بانکداری صحیح می داند. همچنان شعب این بانک  در حال گسترش در دنیا به ویژه  در قاره آمریکا است.

 

2.    جی پی مورگان چیس( JP Morgan Chase)


جی پی مورگان چیس از سیتی بنک نیز قدمت بیشتری دارد و دارایی های آن به بیش از 2 تریلیون دلار می رسد.این بانک در میان بسیاری از مردم، از مقامات رسمی دولت ، سرمایه گذران تا مردم عادی محبوبیت دارد.

 

3.    اچ اس بی سی ( HSBC)


20 سال از تاسیس اچ اس بی سی می گذرد و شعب آن در گوشه وکنار انگلستان به چشم می خورد. بر طبق اعلام نشریه فوربس این بانک در میان بزرگترین و موفق ترین شرکت ها و موسسات در طی سال گذشته جای داشته است. این بانک به علت پیشنهادها و راهنمایی های موثری که در زمینه تجارت در آسیا داشته در میان مشتریان آسیایی خود با استقبال بسیاری خوبی مواجه است.

 

4.    بنک آف آمریکا ( Bank of America)


از زمانی که بازار سرمایه گذاری جایگاه خود رادر اقتصاد یافته است، این بانک در میان بزرگترین و برترین بانک ها دنیا قرار داشته است.شعب این بانک هم اکنون در 120 کشور دنیا موجود است. از رقبای بزرگ این بانک "ول فارگو" و "سیتی گروپ" را می توان نام برد.

 

5.    کریدیت آگریکل گروپ ( Credit Agricole Group)


این بانک در فرانسه پایه گذاری شده است به خاطره بانکداری دقیق و ریز بینانه خود شهرت دارد. اروپا این بانک را در میان بهترین و بزرگترین شرکت های مالی در این اتحادیه می شناسد. این بانک در اجرای دقیق و برنامه ریزی شده کارهای خود بسیار حساس بوده و به همین علت مشتریانی دارد که بدان به شدت متعصب و وفادارند.

 

6.    رویال بنک اسکاتلند ( Royal Bank of Scotland)


این بانک با ارائه بهترین خدمات بانکداری در کشور اسکاتلند، 650 شعبه در سراسر این کشور دارد. بر خلاف باور خود مردم این بانک وابستگی به بانک مرکزی اسکاتلند ندارد و موسسه ای است که بسیار پیشتر از آن افتتاح شده است.

 

7.    گروه مالی میتسو بیشی توکیو (Mitsubishi Tokyo Financial Group)


شعبه اصلی این گروه مالی در ژاپن است و دارایی های خود را به میزان 1.8 تریلیون دلار افزایش داده است. به علت رقابت بالایی که با یکی دیگر از بانک های مشهور در این کشور داشته است، به سرعت و در مدت زمان بسیار کمی به پیشرفت قابل توجهی دست یافته اند.

 

8.    گروه مالی میزوهو (Mizuho Financial Group)


گروه مالی میزوهو در توکیو پایه گذاری شده است و دارایی آن به میزان 1.40 تریلیون دلار برآورد شده است. سهام این بانک از ارزش بسیار بالایی برخوردار است ، بدان جا که این بانک به عنوان بزرگترین بانک در کشور ژاپن شناخته شده است و در میان 10 بانک برتر دنیا جای دارد. میزوهو با ارائه خدمات متدوال ، به عنوان مشاور مالی مشتریان خود نیز به خوبی عمل می کند.این موسسه  حدود 70000 کارمند دارد.

 

9.    اچ بی او اس (HBOS)


صاحب امتیاز این موسسه ، گروه مالی و بانکداری لیلوید می باشد که به علت خدمات عالی خود در زمینه بیمه و سایر امکانات میزان بالایی از اعتماد و اطمینان  را برای خود کسب کرده است.در سال 2001 کار خود را آغاز نموده و به تدریج به یکی از بزرگترین موسسات بانکی در انگلستان تبدیل شد.

 

10.    بی ان پی پاریبس ( BNP Paribas)


این موسسه همزمان در لندن و پاریس اداره می شود. طبق گزارش نشریه فوربس این موسسه بانکی در میان ده شرکت برتر دنیا قرار دارد. بی ان پی پاریبس در بسیاری از بانک های دنیا سهام دارد و از این جهت یکی از قوی ترین موسسات بانکی در دنیا محسوب می شود. طی بحران مالی اخیر ،  این شرکت مجبور شد بسیاری از سهام های خود را از بانک ها بیرون بکشد.

 

خبرهای منتخب بانکی دات آی آر :

*=======================*

تصویر جالب/ نحوه ایستادن یک هم وطن در بانک!

گزارش تصویری / مسافران سرگردان اروپایی(3)

تهران, شهر بانک ها!

پدر فقیر برنده قرعه کشی بزرگ شد

عکس / تاثیر آتشفشان ایسلند بر گردشگری در نیویورک!

آمار تکان دهنده از فساد اخلاقی در نهادها مالی امریکا

اولین کارمندان بانک ایرانی چه شکلی بودن؟

نمایشگاه "رویاها به واقعیت تبدیل می شوند" در چین

جشن آب در اوکراین + عکسهای جالب

تصویر/مخابرات:قبض خود را در بانک تجارت پرداخت نکنید!

ریش داشته باشی، در صف بانک نمی‌ایستی!

تصویر/بانکداری الکترونیک به نوین ترین شیوه!

گزارش تصویری/گزارشی دیدنی از بانک های مرکزی جهان

روش تبلیغاتی نایک در هنگام بحران

بدترین فجایع فناوری در طول تاریخ!

کشوری که هیچ بانکی ندارد ...

15 اثر بی نظیر معماری جهان(2)

اولین دانشگاه همبرگر مک دونالد در چین!

چک از کجا آمد؟

گزارش تصویری / پولدارها تعطیلات کجا می روند ؟

ساخت بزرگترین جیپ دنیا در امریکا

با پول چه کارهایی میشه کرد ؟

طراحی خانه متحرک و بسیار کوچک ویژه کارتن خواب ها

نمایشگاهی از دیکتاتورهای تاریخ

 

► آنچه باعث پریدن برق از سر شمالی ها شد!
ستاره‌های سینمایی در عالم سیاست (+عکس) ◄

مطالب مرتبط
بنر