گردشگری / 10 قلعه شگفت انگیز دنیا (1) + عکس

يكشنبه ، 28 شهریور 1389 ، 09:13

 

"این قلعه تا حدی خطرناک هم هست چرا که مد به سرعت وارد این منطقه می شود و تاکنون تعداد زیادی از توریست ها در راه عبور از این خلیج شنی غرق شده اند. برخلاف دیگر قلعه ها در فرانسه که در آغاز با هدف دفاعی یا رفاهی ساخته می شدند ، مونت سینت میشل از ابتدا یک صومعه بود. امروزه این قلعه سالانه بیش از چهار میلیون توریست جذب می کند. تصاویر این بنا در بسیاری از فیلمها، کارتونها و حتی بازیهای رایانه ای آمده است."

به گزارش بانکی دات آی آر ، آثار هنری و معماری فراوانی در دنیا وجود دارند که اکنون پس از سال ها هزاران هزار گردشگر را به خود جذب کرده و منبع درآمدی برای کشورهای خود و محلی برای معرفی فرهنگ آن منطقه شده اند.

در این گزارش قصد داریم شما را با 10 قصر زیبا و شگفت انگیز در سرتاسر دنیا آشنا کنیم:



1. کاخ پلاتا: عظیم ترین بنای تاریخی در تبت



کاخ پلاتا واقع در تپه مارپو ری با ارتفاع 130متر بالاتر از دره لهاسا، عظیم ترین بنای تاریخی در تبت می باشد. در سال 637 سونگ تسن گامپو - امپراطور آن منطقه - تصمیم به بنای این کاخ در این تپه گرفت، این بافت تا قرن هفدهم پابرجا بود تا اینکه در ترکیب ساخت بناهای بزرگتری قرار گرفت که امروز وجود دارند.

ساخت کاخ فعلی (Potrang Karpo یا کاخ سفید)در سال 1645 در دوره فرمانروایی دالای لامای پنجم  شروع شد و در 1648 یعنی پس از سه سال به اتمام رسید. Potrang Marpo یا کاخ سرخ بین سالهای 1690 تا 1694 به مجموعه اضافه شد. ساخت آن به 7000کارگر و 1500 هنرمند و طراح نیاز داشته است. کاخ پلاتا در دوران قیام تبتی ها علیه تهاجم چینی ها در 1950 آسیب های جزئی دید. برخلاف دیگر بناهای مذهبی تبت، این بنا  مورد غارت جنگجویان سرخ چین در دهه های 1960 و 1970 قرار نگرفت. در نتیجه همه معابد و ساخت های هنری آن به خوبی حفظ شده است.




2)  مونت سینت میشل فرنس: قلعه ای واقع در یک جزیره کوچک



مونت سینت میشل فرنس در یک شبه جزیره در  کرانه نورماندی در شمال فرانسه واقع شده که هنگام مد تقریبا به کلی از خشکی جدا می شود. ارتباط آن با ساحل تنها از طریق یک جاده آب گذر است که در دهه 1880 ساخته شده است.

این قلعه تا حدی خطرناک هم هست چرا که مد به سرعت وارد این منطقه می شود و تاکنون تعداد زیادی از توریست ها در راه عبور از این خلیج شنی غرق شده اند. برخلاف دیگر قلعه ها در فرانسه که در آغاز با هدف دفاعی یا رفاهی ساخته می شدند ، مونت سینت میشل از ابتدا یک صومعه بود. امروزه این قلعه سالانه بیش از چهار میلیون توریست جذب می کند. تصاویر این بنا در بسیاری از فیلمها، کارتونها و حتی بازیهای رایانه ای آمده است.






3) قلعه پرجامسکی: ساخته شده در دل غار



هر قلعه در دنیا از لحاظی منحصر به فرد است، هیچ دو قلعه یکی نیستند، اما این قلعه با اینکه به نسبت برخی کوچک است احتمالا تنها قلعه ی بنا شده در دل غار در دنیا و دومین بنای ساخته شده در غار در اسلوونیاست.

معنای اسم آن Predjamski Grad، "قلعه در جلوی غار" است.
این قلعه در یک مرحله ساخته نشده است، اسناد مکتوب به جای مانده متعلق به قرن 13 میلادی است، اما اولین قسمت آن یعنی سمت چپ بنا احتمالا در نیمه اول قرن 12 ساخته شده است. بخش میانی در رنسانس اضافه شده و قسمت راست آن در 1570 بنا شده است. بعدها چیزهایی اضافه شد و تغییراتی در آن صورت گرفت، اما از سال 1990 عملیات نوسازی آن آغاز شده است.



 


4) قلعه نیوشواستاین: قلعه افسانه ای کلاسیک




نیوشواستاین مشهورترین قصر در میان سه قصر سلطنتی ساخته شده برای پادشاه لوئیز دوم باوریا، معروف به کینگ لودویگ دیوانه، در باورین آلپ آلمان ساخته شده است. ساخت آن در سال 1869 شروع و در سال 1886 با مرگ لوئیز ناتمام ماند. این قلعه تجسم مکتب هنری رمانتیک است. با سبکی برگرفته از سده های میانه نیوشواستاین دارای برج و مناره است و به طرز خارق العاده ای در نقطه ای مرتفع بر فراز دره رود پولات واقع شده است.


ساخت این قلعه بر اساس پلان سنجیده ای صورت گرفته است. قلعه مجهز به تمام امکانات رفاهی مدرن آن دوره بوده است. در هر طبقه آب جاری وجود داشته است. دستشویی هایی با سیفون خودکار وجود داشته و تمام ساختمان مجهز به سیستم خنک کننده ی هوای گرم بوده است. توریستهای آمریکایی بیشتر با نیوشواستاین آشنا هستند چرا که قلعه ی "زیبای خفته" در دیزنی لند برگرفته از این قلعه است.

 

5) قلعه ی ماتسوموتو: زیباترین قلعه در ژاپن

 


قلعه ماتسوموتو با نام  محلی ماتسوموتیو، یکی از زیباترین و کامل ترین قلعه های اصیل ژاپن است. همچنین این قلعه مثال بارز " هیراجیرو" ،قلعه ای که روی زمین صاف ساخته شده ،می باشد. برج این قلعه و مناره آن در سالهای 1592 تا 1614 ساخته شده اند طی سالیان همراه با ناآرامی خوب حفظ شده اند. در 1635 هنگامیکه دیگر خطر نظامی وجود نداشت سومین مناره برای نظاره ماه ساخته شد.



ادامه دارد . . .

 

با حضور درتالار گفتگوی بانکی در مباحث و مسائل اقتصادی کشور شرکت کنید

1000 عضو در حال تبادل نظر در این انجمن هستند

خبرهای منتخب بانکی دات آی آر :

*=======================*

زندگی بيش از 54000 ميليونر در امارات

گردشگری/ آستارا شهر مورد علاقه توریست ها

حقوق ماهانه رئیس جمهور های دنیا چقدر است ؟+تصویر

کاریکاتورهای جالب در مورد شرکت برتیش پترولیم - 1

گزارش تصویری / افتتاح پارک جادویی هری پاتر

رقم حدودی دستمزد 13 بازیگر مشهور سینمای ایران

گزارشی جالب از جام جهانی و کارمندان ایرانی !

فناوری / بازیگر هالیوودی بالاخره کار با رایانه را فراگرفت

فیلم فیس بوک هم ساخته شد

گزارش تصویری / رونمایی از خودروی ملی عربستان سعودی

75 متر زیرزمین، دفتر پستی در فرانسه

گزارش تصویری/ اسکناس یا کاغذ یادداشت

خریدن سوغات بلای جان توریست شد

► گردشگری / 10 قلعه شگفت انگیز دنیا (2) + عکس
گردشگری/ دومین دریاچه آب شور دنیا +تصویر ◄

مطالب مرتبط
بنر