تفاوت گوشت قرقیزستانی و وطنی!

يكشنبه ، 28 شهریور 1389 ، 13:19

 

بحث گرانی وافزایش قیمت کالا ها و خدمات به امری روزمره برای ما ایرانی ها بدل شده. سوار تاکسی که می شوی ,به پارک که می رویم,زمانی که پشت در مدرسه منتظر تعطیل شدن فرزندانمان که هستیم در مهمانی و مجالس در کنار بحث های سیاسی روز در مورد گرانی صحبت می کنیم.

به گزارش خبرنگار بانکی دات آی آر گرانی گوشت قرمز در کشور ما سابقه ای طولانی دارد و تقریبا هر ساله در ماه های خاصی مثل ماه مبارک رمضان قیمت این محصول با جهش قابل توجهی در قیمت مواجه می شود و البته از کاهش آن هم خبری نیست.از این رو افزایش دو برابری قیمت گوشت گرم به دلیل شیوع بیماری های دامی مساله جدیدی نیست . حتی واردات گوشت  از قرقزیستان و ارمنستان هم با آنکه تازگی دارد امر دور از انتظاری نیست.

این روزها وقتی در مراکز خرید محصولات پروتئینی به ویژه گوشت قرمز که مراجعه می کنی با کاهش چشم گیر تعداد  مشتریان مواجه می شوی . این امر بیانگر این حقیقت است که افزایش قیمت نه به نفع مشتری است و نه به نفع خریدار.

 

 

 

اماآنچه باعث تعجب بسیار معدود  خریداران گوشت هنگام مراجعه به قصابی ها شده دریافت مبلغ های هنگفت به بهانه عرضه گوشت وطنی است. در حال حاضر نرخ دولتی گوشت گرم گوساله7800 تومان می باشد.

اما مشاهده شده برخی از قصابی ها و بعضا مرا کز توزیع گوشت به بهانه عرضه گوشت وطنی با قیمت بیش از 8000 تومان به فروش گوشت مبادرت می ورزند.

به نظر می رسد این محصول جزء معدود کالاهایی است که وطنی آن گرانتر از نوع فرنگی آن است.

اگر از این سوال که خریدار از کجا می تواند به گفته فروشنده اطمینان داشته باشد که گوشت متعلق به دام های داخلی است بگذریم .چرا که مسلما راسته بدون استخوان قادر به صحبت کردن نیست که متوجه بشویم فارس است یا مثلا روس .

سوال اساسی آن است که چطور هیچ یک از سازمانهای نظارتی به قیمت گوشت و نحوه عرضه آن نظارت نمی کنند.اگر بپذیریم که  پیشگیری از شیوع بیماری های دامی به دلیل مرزهای گسترده کشور دشوار است . اما لااقل می توان بر نحوه توزیع و فروش گوشت های وارداتی نظارت بیشتری کرد.

خبرهای منتخب بانکی دات آی آر :

*=======================*

خودروسازی آینده ؛ تحت سلطه ی خانم ها + عکس

12 نکته ی جالب در مورد کاخ سفید

چند توصیه به آقایی که پول خوب میگیره چون حقشه !

چند طنز اقتصادی / از اقتصاد صفوی تا اقتصاد چینی

پاسخ به سوالات شما در خصوص ثبت مشخصات حساب سرپرست خانوار

چاق ترین میمون درختی رژیم می گیرد + تصویر

آیا احمدی نژاد به یک جاسوس هدیه داد؟+ تصویر

بوسه هایی برای تحریم / عکسهای جالب

گزارش تصویری/ برترین اختراع‌های تصادفی تاریخ

گزارشی جالب از هنرمند معلول محله دزاشیب + عکس

جذابترین رشته برای دختر,پسرها

روانشناسی/ عاداتي كه "شما" را به كشتن مي‌دهد

نمونه‌اي عجيب از مبايعه‌نامه ملكي

راه های ایجاد تمرکز، مهترین عامل موفقیت در کار و زندگی

 

► کوروش بد ؛ کوروش خوب !
استخدام موسسه قرض الحسنه جوانان خير ◄

مطالب مرتبط
بنر