کوروش بد ؛ کوروش خوب !

يكشنبه ، 28 شهریور 1389 ، 14:05
در پی انتقال منشور کوروش به ایران و رونمایی آن توسط رییس جمهور ، دو طیف ضد انقلاب و متحجرین داخلی در برابر این اقدام دولت مواضع سختی گرفتند.

به گزارش بانکی دات آی آر ، در حالی که سایت های ضد انقلاب این حرکت سازمان میراث فرهنگی را نمایشی و عوام فریبانه خواندند ، برخی از سایت های متحجر داخلی این اقدام را تلاشی برای زنده کردن هویت ملی در برابر هویت اسلامی دانستند.

البته کاری با خارج نشین ها نداریم ، چرا که در این 30 سال هیچی اتفاق خوش یمنی در کشور نبوده که بابت آن ناراحت نشوند و موضع نگیرند.حساب آنها در مخالفت با دستاورد های مختلف انقلاب اسلامی مشخص و مبرز است؛ آنان در طول سه دهه گذشته با تمام پیشرفت های  ایران مخالف بوده اند؛ اوج این مخالفت هارا می توان در دست یابی کشورمان به چرخه کامل سوخت هسته ای دید.

 

 

 

اما در این میان ، موضع گیری متحجرانه ی عده ای از افراد داخلی و به ظاهر مذهبی - که در بسیاری موارد دایه مهربان تر از مادر برای انقلاب به حساب می آیند  و در تلاشند تا فهم خود را از اسلام بر دیگران ترجیح دهند و انقلاب اسلامی را که ریشه در تاریخ و فرهنگ این مرز بوم دارد به یک موجود بی هویت بدل سازند- قابل توجه و تامل بود.

گویی این افراد نمی دانند موضع گیری ها و خودبرتربینی هایشان ، در واقع روی دیگر سکه همان حرکت شوم به اصطلاح روشنفکرانی است که تلاش داشتند اسلام را از ایران دور کنند و فرهنگ اسلامی را فرهنگی بیگانه معرفی کنند.


مقالات منتشر شده در ستون یادداشتهای بعضی ازپایگاه های خبری مثلا اصولگرا روی دیگر سکه کتاب "دوقرن سکوت" زرین کوب است.

چرا که این روشنفکران نیز تمام تلاش خود را بکار بستند تا اسلام را از ایران جدا سازند ، هرچند در پاره ای از اوقات موفق هم شدند اما در فضای کلی با پیروزی انقلاب آنان به کنجی رفتند و ما امروزه این صحبت را به شکل دیگری از زبان دو آتشه هایی می شنویم که خود را کاتولیک تر از پاپ می دانند.



پاسخ به این سوال که کوروش که بوده است و چه اقدامی در زمان حیاتش کرده است امروز برای همه ما امری است نزدیک به محال اما این نکته که این مرد در حافظه تاریخی ملت ما چه جایگاهی دارد مهم است. و این دقیقا همان چیزی است که آقایان نمی دانند یا نمی خواهند بدانند.

کوروش  برای ملت ایران انسانی موحد، نوعدوست و مقتدر است و این بخشی از هویت ایرانیان به حساب می آید. قرار دادن تمدن اسلام و ایران در برابر هم همان تلاشی است که روشنفکران کج اندیش مدت هاست در سودای آن هستند و از طرف دیگر امروزه برخی از سایت ها و حامیان متحجر بد فهم همان راهی را پی می گیرند که روشنفکران مدتهاست نتوانسته اند به جایی برسانند.

 

خبرهای منتخب بانکی دات آی آر :

*=======================*

خودروسازی آینده ؛ تحت سلطه ی خانم ها + عکس

12 نکته ی جالب در مورد کاخ سفید

چند توصیه به آقایی که پول خوب میگیره چون حقشه !

چند طنز اقتصادی / از اقتصاد صفوی تا اقتصاد چینی

پاسخ به سوالات شما در خصوص ثبت مشخصات حساب سرپرست خانوار

چاق ترین میمون درختی رژیم می گیرد + تصویر

آیا احمدی نژاد به یک جاسوس هدیه داد؟+ تصویر

بوسه هایی برای تحریم / عکسهای جالب

گزارش تصویری/ برترین اختراع‌های تصادفی تاریخ

گزارشی جالب از هنرمند معلول محله دزاشیب + عکس

جذابترین رشته برای دختر,پسرها

روانشناسی/ عاداتي كه "شما" را به كشتن مي‌دهد

نمونه‌اي عجيب از مبايعه‌نامه ملكي

راه های ایجاد تمرکز، مهترین عامل موفقیت در کار و زندگی

 

 

► کارت های جدید بانکی با امکانات ویژه به بازار می آیند
تفاوت گوشت قرقیزستانی و وطنی! ◄

مطالب مرتبط
بنر