چرا همیشه صورت مساله را پاک می کنیم؟

يكشنبه ، 18 مهر 1389 ، 09:53

 

روز گذشته دبیر کمیسیون هماهنگی روابط عمومی بانک ها در اظهاراتی از مشتریان بانک ها خواست تااز افشاي اطلاعات مربوط به حساب‌هاي بانكي خود در سايت‌هايي كه ارتباطي با شبكه بانكي كشور ندارند، خودداري كنند.

به گزارش بانکی دات آی آر وی تلویحا از مردم خواست تا از طریق سایت های غیر بانکی خرید اینترنتی نداشته باشند. این درحالی است که یکی از اهداف اساسی برنامه پنجم و همچنین چشم انداز 20 ساله کشور تحقق دولت الکترونیک و افزایش استفاده مردم از مبادلات و خرید های الکترونیک است.

محمدرضا غفوري به خبرگزاری فارس گفت: تنها مرجع مورد وثوق براي ارائه خدمات بانكي اينترنتي به سايت‌هاي رسمي بانك‌هاي كشور هستند كه دسترسي به نشاني دقيق آنها از طريق وب‌سايت بانك مركزي جمهوري اسلامي ايران و وزارت امور اقتصادي و دارايي و نيز مراكز پاسخگويي تلفني بانك‌ها و بروشورها و پوسترهاي تبليغاتي و اطلاع‌رساني بانك‌ها به راحتي امكان‌پذير است.

 

این در حالیست که درحال حاضر حتی در عقب مانده ترین کشورهای خاورمیانه هم کسب و کار اینترنتی و مبادله همزمان وجه از طریق سیستم بانکی توصیه می شود در شرایطی که حتی مسن ترین زنان ومردان اروپایی خرید های روزانه خود را از طریق شرکت های خصوصی و از طریق اینترنت انجام می دهند به نظر می رسد توصیه مردم به عدم خرید از سایت های اینترنتی نوعی بازگشت به عقب باشد.

اینچنین پیشنهاداتی درحقیقت اعتراف به ضعف سیستم بانکی در تامین امنیت پرداختهای الکترونیک و وجود حفره های امنیتی در این سیستم هاست.

 

========== اخبار مرتبط ==========

قطعی که خسارت های میلیونی به جای گذاشت

تصویر/بانکداری الکترونیک به نوین ترین شیوه!

کارت های اعتباری باستانی+تصویر

=============================

در حال حاضر بسیاری بانک ها حاضر نیستند کمترین هزینه ای در جهت  آموزش بانکداری الکترونیک و نحوه استفاده از آن به مردم بکنند و این عدم مسئولیت پذیری از سوی ایشان باعث شده بسیاری از مردم حتی از اهمیت مراقبت از رمز کارت خود آگاهی نداشته باشند با این اوصاف  توصیه مردم به دوری از مبادلات اینترنتی آسان ترین راهکار است.

به این ترتیب مجموعه های خصوصی که انتظار می رود با توجه به اهداف دولت دهم مبنی بر افزایش اشتغال از یک سو و گسترش مبادلات الکترونیک از سوی دیگر مورد حمایت دولت باشند مجبورند برای آگاه سازی مردم از کسب وکار اینترنتی راسا دست به کار شوند و در جهت آگاه سازی افکار عمومی گام بردارند.

ادامه این روند مردم را از بانکداری الکترونیک گریزان خواهد کرد و حتی دریافت کارمزد از مراجعین بانکها برای وادار کردن مردم به پرداخت الکترونیک قبوض هم کارساز نخواهد بود در چنین شرایطی  آینده کسب و کار اینترنتی  هم با مشکل مواجه خواهد شد.

با حضور درتالار گفتگوی بانکی در مباحث و مسائل اقتصادی کشور شرکت کنید

1000 عضو در حال تبادل نظر در این انجمن هستند


خبرهای منتخب بانکی دات آی آر :

*=======================*

گزارش تصویری/ همه آقا زاده های دنیا

حساب کنید چندمین آدم پولدار دنیا هستید

رد صلاحیت مدیر عامل و اعضای هیات مدیره بانک ملی

اگر شغل خود را دوست ندارید این 10 توصیه را بخوانید

این بانک های پر دردسر !

آمارهایی جالب از فعالیت کاربران اینترنتی

کاریکاتور/وقتی استخدام سلیقه ای می شود

100 برند برتر دنیا اعلام شد

قطعی که خسارت های میلیونی به جای گذاشت

معرفی برترین بانکهای ایرانی

آماری تکان دهنده از زنان زندانی در تهران

گردشگری/ هتلی به سبک آدم فضایی ها!+تصویر

گزارش تصویری / خودپردازی که طلا می دهد

سوء استفاده از 1000 دختر جوان به وسیله ی فیس بوک + عکس

این طلا فروشان دردسرساز!

گزارش تصویری/ پردرآمدترین فوتبالیست های جهان

روشهای مقابله با کرم جدید جاسوس اطلاعات

گزارشی خواندنی از مشاغل سابق بازیگران مطرح

آیا کمیته امداد منحل می شود؟

 

► بانکی دات آی آر رکورد زد
استخدام درخبرگزاری فارس ◄

مطالب مرتبط
بنر