فعلا شکلات بخورید تا مشکلات اقتصادی برطرف شود !

دوشنبه ، 19 مهر 1389 ، 15:12

شکلات یکی از تغذیه های ارزان است که به راحتی قابل مصرف می باشد و علاوه بر آن می تواند پیام آور محبت و دوستی برای هر کسی باشد. اما در بحران اقتصادی دنیا ، این تغذیه هر چند ارزان اما پرسود برای صاحبان صنعت آن چه می کند؟

 


به گزارش بانکی دات آی آر، علاوه بر آن که شکلات انرژی و کالری بالایی دارد در ایجاد احساس های مثبت و پر انرژی همچون شادی نیز موثر است و شاید به همین دلیل باشد که در دوران رکود و احساس ناکامی از این تغذیه انرژی زا استقبال خوبی به عمل آمده است.


محققین در این زمینه معتقدند، 90 درصد کسانی که به طور مرتب از شکلات استفاده می کنند ، این کار را به جهت تشویق و دادن پاداش به خود صورت می دهند تا از حال قبلی خود رها شده و حس بهتری داشته باشند.


آمار و ارقام نیز از افزایش فروش شکلات در بسیاری از کشور های جهان حکایت دارد. به طور مثال در انگلیس و درست در زمان بحران مسکن در این کشور، فروش شکلات با 9.2 درصد افزایش به 3.6 میلیارد پوند طی دو سال گذشته رسید. تحلیلگران این کشور معتقدند که تا سال 2015 ، روند افزایش فروش شکلات ادامه داشته باشد. پیش بینی سال 2015 نیز به این مطلب بازمی گردد که اقتصاد دانان جهان سال 2015 را سال پایان بحران مالی دنیا معرفی کرده اند.

 

========== اخبار مرتبط ==========

معرفی مقصران بحران اقتصادی جهان+تصویر

دیوار نویسی در اعتراض به بحران اقتصادی + گزارش تصویری

وضعیت تاسف بار فقیران سفید پوست در آفریقای جنوبی + گزارش تصویری

جمع آوری اعانه ی بحران اقتصادی + گزارش تصویری

گزارش تصویری / قاچاق در مرز غربی کشور

بحران اقتصادی به زبان کاریکاتور(2)

=============================


اما در این میان کمبود کوکا به عنوان ماده اولیه شکلات در جهان باعث افزایش قیمت شکلات در قفسه های فروشگاه ها شده است. شرکت کادبری (Cadbury) و نستله (Nestle) اعلام کرده اند که قیمت های خود را به میزان 7 درصد در محصولات پرفروش خود همانند کیت کت ، یورکی ، دیری میلک افزایش می دهند.


در هفته گذشته "تورنتن" اولین شرکتی بوده است که درباره تاثیر افزایش قیمت کوکا به خریداران آن هشدار داده است. بدین ترتیب بحث افزایش قیمت این تغذیه محبوب جهانیان جدی است.


هرچند سخنگوی شرکت شکلات "مینت" معتقد است  که افزایش قیمت شکلات مانع از افزایش استقبال مردم نمی شود. این شرکت که مسئولیت تحقیقات اخیر را در زمینه بازار شکلات در جهان برعهده داشته است می افزاید، با ایجاد و در نظر گرفتن تنوع بیشتر در تولید شکلات می توان با روند رو  به افزایش بازار مصرف شکلات به نحوی مناسبی مواجه شد. تحقیقات این شرکت همچنین نشان می دهد که با توجه به تبلیغات و اطلاع رسانی در مورد فواید شکلات تلخ ، تمایل مصرف کنندگان این نوع شکلات نیز رو به افزایش است.


نسبت مردمی که علاقه  بیشتری به شکلات های شیری نسب به شکلات های تلخ  داشته اند از 52 درصد به 35 درصد طی سال 2008 تا 2009  کاهش پیدا کرده است. بدین ترتیب با تنوع ذائقه مصرف کنندگان نگرانی های تامین این محصول می تواند قابل حل باشد.


بدین ترتیب تاثیر بحران اقتصادی که در بسیاری از صنایع و مشاغل باعث رکود بوده ، شرکت های تولید کننده شکلات را ذینفع خود قرار داده است. نکته ای که همیشه در دنیای اقتصاد خودنمایی می کند که هر حادثه ای عده ای را دچار مشکل و عده ای دیگر را به نان و نوا می رساند.

 

با حضور درتالار گفتگوی بانکی در مباحث و مسائل اقتصادی کشور شرکت کنید

1000 عضو در حال تبادل نظر در این انجمن هستند


خبرهای منتخب بانکی دات آی آر :

*=======================*

گزارش تصویری/ همه آقا زاده های دنیا

حساب کنید چندمین آدم پولدار دنیا هستید

رد صلاحیت مدیر عامل و اعضای هیات مدیره بانک ملی

اگر شغل خود را دوست ندارید این 10 توصیه را بخوانید

این بانک های پر دردسر !

آمارهایی جالب از فعالیت کاربران اینترنتی

کاریکاتور/وقتی استخدام سلیقه ای می شود

100 برند برتر دنیا اعلام شد

قطعی که خسارت های میلیونی به جای گذاشت

معرفی برترین بانکهای ایرانی

آماری تکان دهنده از زنان زندانی در تهران

گردشگری/ هتلی به سبک آدم فضایی ها!+تصویر

گزارش تصویری / خودپردازی که طلا می دهد

سوء استفاده از 1000 دختر جوان به وسیله ی فیس بوک + عکس

این طلا فروشان دردسرساز!

گزارش تصویری/ پردرآمدترین فوتبالیست های جهان

روشهای مقابله با کرم جدید جاسوس اطلاعات

گزارشی خواندنی از مشاغل سابق بازیگران مطرح

آیا کمیته امداد منحل می شود؟

 

► زیباترین اسکناس های جهان + عکس
گزارش تصویری/ نیمکت پولی! ◄

مطالب مرتبط
بنر