لپ تاپ را اینجا نگذارید !

شنبه ، 24 مهر 1389 ، 10:49
همه استفاده کنندگان از لپ تاپ برایشان پیش آمده است که برای مقاطعی لپ تاپ را به بر روی پا و در جایی به بدنشان تکیه دهند. اما آیا از عوارض این موضوع خبر دارند؟
به گزارش بانکی دات آی آر، قرار گرفتن لپ تاپ به مدت طولانی در نزدیکی پوست بدن می تواند باعث سوختگی مقطعی و  آسیب های بعدی در پوست شود که به لحاظ علمی به آن ،  سندروم سرخ شدن پوست ، toasted skin syndrome، گفته می شود.


آیا هرگز گرمای زیاد نوت بوک خود را زمانی که بر روی پا های خود تکیه می دهید احساس کرده اید؟  دکتر آندرس آرنولد و پیتر آی تین از دانشگاه بیمارستان باسل تحقیقات وسیعی در موضوع  تاثیرات گرمای زیاد لپ تاپ بر بدن  انسان صورت داده اند. این محققین سوئیسی می گویند ، این میزان گرما به پوست بدن آسیب جدی می زند. تحقیقات انجام شده در آزمایشگاه نشان می دهد که زمانی که گرمای ساطع شده از لپ تاپ باعث سوختن پوست می شود پس از مدت زمانی  در حالی که پوست سعی در ترمیم آسیب قبلی خود دارد باعث به وجود آمدن مشکل جدیدی می شود که بدان سندروم سرخ شدگی پوست گفته می شود.

طبق گزارش ام اس ان بی سی ، سایت خبری مایکروسافت نت ورک ان بی سی ، این آسیب در مدت زمان طولانی می تواند با پرتو درمانی ( اشعه های مفید آفتاب) برطرف شود. این درمان معمولا برای سوختگی های شدید و در مورد کسانی که با منابع گرمایشی بیش از حد سرو کار دارند پیشنهاد می شود.


غالبا این گرمایش موجب آسیب های جدی نمی شود اما بی احتیاطی و بی توجهی به این مسئله می تواند در موارد خاص بسیار دردناک باشد. به طور نمونه پسری 12 ساله متوجه غیر عادی شدن رنگ پوست ران پای خود می شود. این موضوع از زمانی آغاز می شود که وی طی چند ماه ، هر روز مدتی را به بازی با لپ تاپ خود می پرداخته است و آن را بر روی پا های خود قرار می داده است. زمانی که مشکل جدی تر شد او متوجه تاثیر گرمای دستگاه خود شده بود.


البته باید به این امر اشاره کرد که بی توجهی از سمت تولید کنندگان لپ تاپ صورت نگرفته است و آن ها بار ها در مورد عدم استفاده طولانی مدت این دستگاه های دستی با قرار دادن آن ها بر روی پا هشدار داده اند و یاد آور شده اند که این موضوع می تواند باعث سوختگی پوست شود.


حتی برخی محققین آرژانتینی به این نتیجه هم رسیده اند که این گرمایش آسیب های جدی تر به مردان می زند و آن ها را اکیدا از قرار دادن لپ تاپ بر روی پای خود منع کرده اند.

 

 

► جام زهری که بانک ملت به کام مشتریانش می ریزد
وقتی آمریکا دوبرابر به ما وارد می کند ! ◄

مطالب مرتبط
بنر