۵۴ درصدکارکنان بانک در گروه ديپلم، سيكل و ابتدايى

شنبه ، 8 آبان 1389 ، 10:52

 

كارمندان استخدام شده در بانك هاى خصوصى كمتر از بانك هاى دولتى است زيرا آنها نسبت به بانك هاى دولتى از شعب كمترى برخوردارند.
به گزارش بانکی دات آی آر به نقل از ايلنا، آخرين آمار منتشر شده در اين زمينه نشان مى دهد تا پايان سال ۸۸ حدود ۱۷۷ هزار و ۳۹۵ نفر در شبكه بانكى (۱۷ بانك به همراه موسسه مالى توسعه) مشغول فعاليت هستند. حدود ۸ درصد اين افراد در بانك هاى خصوصى و ۹۲ درصد آنها در بانك هاى دولتى به كار گرفته شده اند. البته انتظار مى رود اين آمار با ورود بانك هاى خصوصى مانند دى، تات و انصار به شبكه بانكى افزايش يافته باشد. با اين حال آخرين آمار منتشر شده تا پايان ۸۸بيانگر ارقام مزبور است.


جاى خالى دارندگان دكترا در بانك ها

از كل كاركنان شبكه بانكى ۵۴ درصد آنها در گروه ديپلم، سيكل و ابتدايى و كمتر از آن قرار مى گيرند و تنها ۴۶درصد آنها تحصيلات دانشگاهى دارند. البته در گروه اول تعداد افراد سيكل، ابتدايى و كمتر از آن قابل توجه نيست و ۴۸‎/۵ درصد افراد داراى تحصيلات با مدرك ديپلم هستند.
در گروه دوم يعنى كارمندان با تحصيلات دانشگاهى و عالى، بيشترين كارمندان داراى مدرك كارشناسى يا ليسانس هستند. تعداد افراد تحصيل كرده با مدرك كارشناسى ۳۳‎/۸ درصد است.

 


پس از اين بيشترين تعداد كارمندان با مدرك فوق ديپلم به ميزان ۹‎/۵ درصد در شبكه بانكى استخدام شده اند. افرادى نيز در شبكه بانكى حضور دارند كه مدرك آنها كارشناسى ارشد( فوق ليسانس) يا دكترا است. اين افراد به طور حتم در رده هاى ميانى مديران و به بالا حضور دارند. حدود ۲‎/۳ درصد كارمندان داراى مدرك كارشناسى ارشد و يك دهم درصد داراى مدرك دكترا هستند. بنابراين بيشترين گروه شاغلان در بانك ها با مدرك ديپلم به استخدام بانك ها در آمده اند و كمترين گروه مربوط به افرادى با مدرك دكترا است. جاى خالى گروه اخير به شدت در بانك ها احساس مى شود.


ليسانس ها در بانك هاى خصوصى
اگر آمار مربوط به تحصيلات كارمندان در بانك ها را به تفكيك خصوصى و دولتى بررسى كنيم نتيجه تا حدودى متفاوت است. در بانك هاى دولتى كارمندان بيشتر با مدرك ديپلم استخدام شده اند در حالى كه در بانك هاى خصوصى بيشتر افراد استخدام شده داراى مدرك ليسانس هستند.
در بانك هاى خصوصى ۶۶ درصد افراد داراى ليسانس و ۲۰‎/۶ درصد داراى مدرك ديپلم هستند در حالى كه در بانك هاى دولتى عكس اين است يعنى ۵۱ درصد افراد با مدرك ديپلم و ۳۱ درصد افراد با مدرك ليسانس استخدام شده اند.

 

خبرهای مرتبط با این خبر را نیز بخوانید - ادامه ی خبر بعد از لینک ها

اهمیت بازاریابی اینترنتی برای بانک ها

وقتی بانک مسکن به فکر راحتی ما باشد!!

جام زهری که بانک ملت به کام مشتریانش می ریزد

100درصد سهام بانک رفاه متعلق به تامین اجتماعی است


علاوه بر اين، بانك هاى خصوصى به ندرت اقدام به استخدام افراد با سطح تحصيلات سيكل، ابتدايى و كمتر از آن اقدام كرده اند در حالى كه ۶ درصد افراد با چنين ميزان تحصيلاتى در بانك هاى دولتى مشغول به فعاليت هستند كاركنان داراى مدرك فوق ليسانس و دكترا در بانك هاى خصوصى به ترتيب ۷درصد و دو دهم درصد هستند.
اين آمار اگرچه كفه ترازو را به نفع بانك هاى خصوصى در جذب نيروهاى تحصيل كرده سنگين تر مى كند اما نمى توان ادعا كرد بانك هاى دولتى از استخدام و به كارگيرى نيروهاى انسانى با مدارج عالى دانشگاهى گريزان هستند. قدمت بانك هاى دولتى مانند بانك ملى به بيش از ۸۰ سال بالغ مى شود.


ساير بانك ها نيز همين طور. براى نمونه بانك سپه در سال ،۱۳۰۴ بانك صادارت در ۱۳۳۱ و بانك هاى ملت و تجارت در سال ۱۳۵۸تاسيس شده اند. اين بانك ها در هر دوره تلاش كرده اند بر اساس تحصيلات رايج در آن دوره به جذب نيرو اقدام كنند.
به نظر مى رسد با گذر زمان افراد با مدارك تحصيلى پايين به دليل بازنشستگى از نظام بانكى پالايش شوند و جاى خود را به تازه نفس هاى تحصيل كرده دهند.


بانك ملى همچنان پيشتاز
فارغ از تحصيلات كاركنان بانكى مى توان به تعداد كارمندان فعال در تك تك بانك ها پرداخت. بيشترين افراد به تعداد ۴۲ هزار و ۷۳۷ نفر به استخدام بانك ملى درآمده اند. اين افراد ۲۴درصد كاركنان كل شبكه بانكى را تشكيل مى دهند.


پس از اين بانك، بانك هاى صادرات و ملت قرار دارند كه هر كدام به ترتيب ۱۷ و ۱۴درصد كل كاركنان شبكه بانكى را در اختيار دارند. كمترين كاركنان نيز در موسسه مالى توسعه به ميزان ۲۵۴ نفر مشغول به كارند. اگر بخواهيم در اين زمينه از بانكى نام ببريم آن بانك، صنعت و معدن با ۹۲۸ نفر كارمند خواهد بود كه كمترين كارمندان نظام بانكى را داراست.


ميزان كارمندان استخدام شده در بانك هاى خصوصى كمتر از بانك هاى دولتى است زيرا آنها نسبت به بانك هاى دولتى از شعب كمترى برخوردارند. كمترين كارمندان در بانك سرمايه به تعداد ۱۱۷۱ نفر و بيشترين آنها در بانك پارسيان به ميزان ۳۷۴۶ نفر مشغول به كارند.

با حضور درتالار گفتگوی بانکی در مباحث و مسائل اقتصادی کشور شرکت کنید

1000 عضو در حال تبادل نظر در این انجمن هستند


خبرهای منتخب بانکی دات آی آر :

*=======================*

نحوه محاسبه سرعت واقعی اینترنت

گردشگری/ مراغه, شهری تاریخی دردامان سهند

۱۰ هزار تومانی؛اسکناس شایعه ساز!

من آن زمان 11 سال داشتم آقای جعفریان !

جام زهری که بانک ملت به کام مشتریانش می ریزد

ما واین سراب بانکداری الکترونیک

مدير بانک مرکزي ونزوئلا يک ايراني الاصل است!

راهکارهایی برای برخورد با شوهر بیکار

راهکارهای جالب برای اینکه توریست شهر خود باشید

گردشگری/ آبشار زيباي «لاتون» در گيلان+تصویر

فعلا شکلات بخورید تا مشکلات اقتصادی برطرف شود

شگردهای کلاهبرداری اینترنتی

چرا همیشه صورت مساله را پاک می کنیم؟

مطمئن ترین بانکهای دنیا

گردشگری/آشنایی با غار بره زرد ایلام

نتیجه ی یک تحقیق جالب در خصوص اخلاق کاربران فیس بوک

گزارش تصویری / نیشابور ؛ شهری از دل تاریخ

آب و برق مجانی ؛ وعده ای در آستانه ی تحقق ؟

فیلم فیس بوک در صدر فروش قرار گرفت

فناوری / لپ تاپی جدید شبیه پوشه + عکس

كسري 17 ميليارد دلاري تراز بازرگاني ايران

► از بی مهری ها ابایی ندارم
عوام انگلیس ، گوگل را محکوم کردند ! ◄

مطالب مرتبط
بنر