گزاش تصویری/ مرده های میلیون دلاری

يكشنبه ، 9 آبان 1389 ، 12:19

 

مجله فوربس فهرست پردرآمدترین شخصیت های مرده فرهنگی و هنری جهان را منتشر کرد. این فهرست بر اساس ارزش آثار به جا مانده شان که هر سال اعلام می شود، تهیه شده است.

به گزارش بانکی دات آی آر به نقل از فرارو بر اساس معیارهای دست اندرکاران این نشریه، شانس هنرمندان عرصه موسیقی در کسب درآمدهای بالا پس از مرگ بیشتر از دیگر هنرمندان است و در رده های بعدی هم اغلب نویسندگان جای دارند؛ البته اگر قانون کپی رایت پس از مرگ مولف نبود شکسپیر و جین آستین هم می توانستند در این فهرست جای گیرند.

در صدر این لیست مایکل جکسون خواننده امریکایی با درآمد 275میلیون دلاری قرار دارد که درآمدی بیش از همه هنرمندان زنده و مرده دنیا است.

پس از او هم الویس پریس لی با 60 میلیون دلار قرار دارد؛ او تا پیش از مرگ مایکل جکسون در صدر این فهرست بود.

 

 

1.مایکل جکسون با رقم نجومی 275 میلیون دلار پردآمد ترین هنرمند مرده و زنده دنیا است؛ گفته می شود این هنرمند در زمان مرگش 50 میلیون دلار بدهی داشت. جکسون در سال 2009 درگذشت.

 

2-«الویس پریسلی» با 60 میلیون دلار درآمد در جایگاه دوم قرار دارد. قرار است امسال سه عکس نویافته از پریسلی در لندن به حراج گذاشه شود؛ رقم پایه برای این عکس ها 50 هزار دلار است. الویس سال 1973 از دنیا رفته است.

 

3- «جی آر آر تالکین» نوییسنده ارباب حلقه ها با درآمد 50 میلیون دلاری در جایگاه سوم قرار دارد. وی در سال 1973 از دنیا رفت.


4- «چارلز شولز» کاریکاتوریست فقید با 33 میلیون دلار درآمد. وی خالق یکی از بزرگترین اسطوره های فرهنگ پاپ امریکایی با عنوان اسنوپی است. شولز در وصیتنامه خود درامد حاصل از اثارش را به کودکان یتیم اختصاص داده است. چارلز در سال 2000 درگذشت.


5- جان لنون عضو سابق بیتلز با درآمد 17 میلیون دلاری در جایگاه پنجم قرار دارد. کاریکاتوری که وی از خود وهمسرش کشیده بود امسال در یک حراجی 56 هزار دلار فروش رفت. وی در سال 1980 درگذشت.



6- استیگ لارسن روزنامه‌نگار و نویسنده فقید سوئدی و خالق سه گانه هزاره که در چند سال گذشته همواره یکی از پر فروش‌ترین کتاب‌ها در سطح جهان بوده‌است. وی در سال ۲۰۰۸ بعد از خالد حسینی نویسنده افغان به عنوان دومین نویسنده پر فروش در سطح دنیا بود. کتاب سه‌گانه هزاره که پس مرگ وی منتشر شد تا مارس ۲۰۱۰ به ۴۰ زبان دنیا ترجمه شده و بیش از ۲۷ میلیون نسخه فروش داشته‌است. وی با 15 میلیون دلار جایگاه ششم را داراست و در سال 2006 درگذشت.

 

7- دکتر «سیویس گایزل» امریکایی معروف ترین نویسنده کتاب کودکان در دنیا با 11 میلیون درآمد. وی در سال 1991 درگذشت.

8- آلبرت انیشتین، فیزیکدان برجسته آلمانی با سالانه 10 میلیون دلار درآمد. وی در سال 1955 درگذشت.

9- «جورج استین برنر» مالک و مدیر لیگ بیس بال نیویورک یانکی که تا زمان مرگش در سال 2010 در این سمت بود. وی هنوز سالانه 8میلیون درآمد دارد.

10- «ریچارد راجرز» آهنگساز موسیقی سبک آمریکایی که در دوران طولانی کارش قطعات بسیاری برای نمایش‌های موزیکال ساخت با 7 میلیون دلار درآمد. وی در سال 1979 از دنیا رفت.

11- «جیمی هندریکس» خواننده، ترانه‌نویس و گیتاریست آمریکایی با 6 میلیون دلار درآمد. را پدر گیتار الکتریک می‌دانند؛ چراکه گیتار الکتریک را که تا پیش از آن تنها به عنوان عنصری حاشیه‌ای و مکمل آواز مشتمل بر تکرار آکورهای تکراری و ساده بود را به عنوان عنصر کلیدی در موسیقی راک درآورد. وی بیشترین تأثیر را روی نوازندگان راک داشته‌است. کارهای عجیب وی با گیتار مثل نواختن با دندان یا زبان از ویژگی‌های منحصر به فرد او بود. مجله رولینگ استون در سال ۲۰۰۳ و در رده‌بندی ۱۰۰ گیتاریست برتر تمامی دوران، جیمی هندریکس را در رتبه ۱ قرار داد. وی در سال 1970 از دنیا رفت.

 

12- «استیو مک کوئین» بازیگر امریکایی ملقب به سلطان خونسردی با 5 میلیون دلار درآمد. وی در فیلم هایی چون پاپیون، نه اینقدر کم، هفت دلاور، بولت، دانه‌های شن ایفای نقش کرده است. وی در سال 1980 در مکزیک درگذشت.

 

با حضور درتالار گفتگوی بانکی در مباحث و مسائل اقتصادی کشور شرکت کنید

1000 عضو در حال تبادل نظر در این انجمن هستند


خبرهای منتخب بانکی دات آی آر :

*=======================*

نحوه محاسبه سرعت واقعی اینترنت

گردشگری/ مراغه, شهری تاریخی دردامان سهند

۱۰ هزار تومانی؛اسکناس شایعه ساز!

من آن زمان 11 سال داشتم آقای جعفریان !

جام زهری که بانک ملت به کام مشتریانش می ریزد

ما واین سراب بانکداری الکترونیک

مدير بانک مرکزي ونزوئلا يک ايراني الاصل است!

راهکارهایی برای برخورد با شوهر بیکار

راهکارهای جالب برای اینکه توریست شهر خود باشید

گردشگری/ آبشار زيباي «لاتون» در گيلان+تصویر

فعلا شکلات بخورید تا مشکلات اقتصادی برطرف شود

شگردهای کلاهبرداری اینترنتی

چرا همیشه صورت مساله را پاک می کنیم؟

مطمئن ترین بانکهای دنیا

گردشگری/آشنایی با غار بره زرد ایلام

نتیجه ی یک تحقیق جالب در خصوص اخلاق کاربران فیس بوک

گزارش تصویری / نیشابور ؛ شهری از دل تاریخ

آب و برق مجانی ؛ وعده ای در آستانه ی تحقق ؟

فیلم فیس بوک در صدر فروش قرار گرفت

فناوری / لپ تاپی جدید شبیه پوشه + عکس

كسري 17 ميليارد دلاري تراز بازرگاني ايران

 

 

► برداشت از حساب های ارزی بانک رفاه مطابق با نوع ارز واریزی
استخدام بانک قوامین ◄

مطالب مرتبط
بنر