استخدام منشی ؛ از ساعت 19 تا 22 شب !

يكشنبه ، 30 آبان 1389 ، 15:59
استخدام منشی از ساعت 19 تا 22

در این ‌بازار کساد، ‌شرکت‌ و محیط‌های تجاری خصوصی، ‌علاقه وافری به استخدام دختران جوان و خانم‌ها دارند! اگر کسی نداند فکر می‌کند که این شرکت‌ها حامی سرسخت استخدام زنان هستند اما زهی خیال باطل! در ورای این استخدام‌ها، ‌نوعی اندیشه کثیف با نگاهی استثمارگرانه به زن،وجود داردکه ‌عموماً رعایت اخلاق، ‌قانون و چارچوب‌ها را در قبال زنان و دختران نادیده می‌گیرد. ‌در این نگاه که از گفتن دلایلش معذورم .زن فقط یک جنس ناب است.

در بعضی آگهی‌ها فقط با یک شماره تلفن همراه برخورد می‌کنید …. ولي چرا تلفن همراه ؟!

حتی گاهی در بعضی از این آگهی‌‌ها به چشم می‌خورد که نوشته شده به یک خانم منشی از ساعت 22 – 19 نیازمندیم. به واقع کدام شرکت یا مطب پزشکی می‌تواند در این بازه زمانی مراجعه کننده داشته باشد؟

به نظر شما سر زدن چنین رفتارهایی از ما که ادعای فرهنگ چند هزار ساله را داریم صحیح است؟

فكر ميكنيد اين موارد چه دلايلي مي تواند داشته باشد ؟! اغفال دختران جوان به بهانه استخدام منشی

باید تمامی‎ صفحات را نگاهی بیاندازد چیزی که جالب است برخی آگهی‎ها هر روز تکرار می‎شوند؛ یعنی پس از این همه انتشار آگهی نتوانسته اند نیروی کار مناسب خود را پیدا کنند.

اغلب آگهی‎ها مربوط به استخدام منشی یا کارمند دفتری است و آگهی‎ها بیشتر با این مضمون است: «استخدام منشی دیپلمه با حقوق مکفی». پس از تماس با یکی از این آگهی‎ها قرار می‎گذارم تا حضورا به آنجا مراجعه کنم. ساعت 5 بعد از ظهر به همان آدرسی که گفته بودند رفتم. وقتی وارد ساختمان شدم واحد مربوطه را پیدا کردم زنگ واحد را زدم، مردی میانسال در را باز کرد و مرا به اتاق رییس شرکت راهنمایی کرد.

 

 

محیط فیزیکی شرکت یک محیط بسته بود به طوری که به یک منزل مسکونی بیشتر شبیه بود تا یک مکان تجاری.

به من گفته شد که می‎توانم از روز بعد کار خود را در آن شرکت آغاز کنم و حقوقم نیز 150 هزار تومان در ماه است، ولی اگر پس از ساعت 6 نیز به عنوان اضافه کار در شرکت بمانم حقوق بیشتری دریافت خواهم کرد.وقتی در مورد نوع فعالیت شرکت سوال کردم جواب داد که شرکت در زمینه تجارت لوازم بهداشتی و شیرآلات فعال است.

روز بعد ساعت 8 صبح طبق قرار قبلی به شرکت مراجعه کردم پس از ساعتی ريیس شرکت هم وارد شد.در آن چند ساعتی که آن جا بودم اتفاقاتی افتاد که فرار را بر قرار ترجیح داده و به سرعت آن جا را ترک کردم، بسیار سریع متوجه شدم که وظیفه من تنها انجام دادن کار یک منشی نیست.

شاید بارها و بارها حوادثی این چنین را شنیده باشید شرکت‎های خصوصی که بدون هیچ نظارتی فعالیت کرده و در راستای فعالیت‎های خود اقدام به سوء‎استفاده‎های غیر اخلاقی از کارمندان خود می‎کنند.

دختران جوانی نیز به دنبال پیدا کردن شغلی مناسب با وعده‎های حقوق بالا فریب خورده و با ناآگاهی به استخدام این شرکت‎ها درآمده و ناخواسته وارد فعالیت‎های غیر اخلاقی این شرکت‎ها می‎شوند.

نبود سیستم نظارتی بر فعالیت‎های چنین شرکت‎هایی موجب شده است تا این شرکت‎ها همچنان پابرجا باقی بمانند و با وجود شکایات متعدد مردم از این شرکت‎ها اقدام جدی در راستای نظارت بر عملکرد آنها صورت نگیرد.

این شرکت‎ها عموما در محیط‎های بسته و دور از انظار فعالیت می‎کنند و افراد شاغل در آنها از امنیت اخلاقی برخوردار نیستند.

به دلیل این که شرکت‎های فوق تحت نظارت هیچ سازمان یا صنفی فعالیت نمی‎کنند و برای تاسیس آنها نیاز به اخذ مجوز از هیچ ارگان دولتی نیست. تاسیس اینگونه شرکت‎های خصوصی تنها به ثبت یا چاپ اطلاعیه در روزنامه‎های رسمی نیاز دارد و به این شیوه هر فردی بدون در نظر گرفتن صلاحیت وی، می‎تواند برای تاسیس شرکت اقدام کند.

 

 

 

رئیس اداره اماکن عمومی نیروی انتظامی نيز در این زمینه گفت: از جمله مصادیق اماکن عمومی شرکت‎ها و موسساتی هستند که از طریق ثبت شرکت‎ها به ثبت رسیده و فعالیت می‎کنند که عموما فعالیت این شرکت‎ها در حوزه‎های اجتماعی، اقتصادی و بعضا فرهنگی است که البته آثاری از فعالیت‎های سیاسی هم در برخی از این شرکت‎ها دیده می‎شود.

‌این روزها بازار کار و شغل‌یابی کساد است و هر شهروندی برای پیدا کردن کار حتی در حد خدماتی و آبدارچی باید روزها و ماه‌ها دوندگی کند اما در این ‌بازار کساد، ‌شرکت‌ و محیط‌های تجاری خصوصی، ‌علاقه وافری به استخدام دختران جوان و خانم‌ها دارند! اگر کسی نداند فکر می‌کند که این شرکت‌ها حامی سرسخت استخدام زنان هستند اما زهی خیال باطل! در ورای این استخدام‌ها، ‌نوعی اندیشه کثیف با نگاهی استثمارگرانه به زن،وجود داردکه ‌عموماً رعایت اخلاق، ‌قانون و چارچوب‌ها را در قبال زنان و دختران نادیده می‌گیرد. ‌در این نگاه که از گفتن دلایلش معذورم .زن فقط یک جنس ناب است!!!

‌بسیاری از شرکت‌ها و محیط‌های تجاری خصوصی در برهه کنونی با تأثیرپذیری عموماً ناخودآگاه از اندیشه‌های اروپایی- آمریکایی نسبت به طبقه زنان و دختران، ‌پا در وادی خطرناکی گذاشته‌‌اند که گسترش و تداوم آن، ‌کرامت و شخصیت اجتماعی زنان ایرانی را که همواره در طول تاریخ زبانزد خاص و عام بوده، ‌خدشه‌دار می‌کند. ‌نباید از این نکته مهم غافل بود که اتاق فکر جنگ نرم علیه ایران و کشورهای در حال توسعه- به‌ویژه کشورهای شرقی- برای کشاندن یک جامعه به سمت انحطاط، ‌در نخستین شلیک نرم خود، ‌زنان و دختران آن جامعه را هدف قرار می‌دهند.

اعتماد زودهنگام دختران جوان عامل بروز مشکلات بعدی است، زهرا همتی کارشناس مرکزمشاوره سازمان بهزیستی معتقد است: ‌یکی از عوامل اصلی آسیب دیدن دختران در محیط‌های کاری به ویژه شرکت‌های خصوصی اعتماد زودهنگام به همکاران و دوستان است. ‌این کارشناس سازمان بهزیستی در ادامه با بیان این مطلب که خانواده به ویژه پدر و مادر نقش بسزایی در آموزش دختران جوان برای برقراری ارتباط بهتر با دیگران دارند، گفت: ‌شهرهای بزرگی همچون تهران ‌شاهرگ حیاتی رشد آسیب‌های اجتماعی است.

 

خبرهای مرتبط با این خبر را نیز بخوانید - ادامه ی خبر بعد از لینک ها


دختران جوان برای استخدام در شرکت‌های خصوصی هوشیار باشند چشمانی شیطانی در کمین آنهاست. ‌فرهاد تجری نائب رئیس کمیسیون قضایی مجلس  گفت: ‌متأسفانه در چند وقت اخیر آزار و اذیت زنان در برخی ازمراکز و شرکت‌های خصوصی افزایش پیدا کرده که این موضوع لزوم هوشیاری زنان و دختران جوان را دوچندان افزایش می‌دهد.

برخورد با خاطیان و مزاحمان اولین و آخرین راهکار است. ‌این نماینده مجلس با بیان این مطلب گفت: ‌در زمینه این نوع جرائم در کشور قوانین کافی و کاملی وجود دارد اما با توجه به نوع خاص این جرائم قوانین در بیشتر موارد اجرا نمی‌شود. ‌تجری علت اصلی اجرا نشدن کامل این نوع قوانین را حفظ آبروی افراد و عدم مراجعه در بیشتر موارد می‌داند و می‌افزاید: ‌چنانچه مراکز ویژه‌ای برای مراجعه زنان و دختران جوان تأسیس شود، بسیاری از مشکلات ناشی از مزاحمت‌ها و تجاوزات برطرف خواهد شد.

راه‌اندازی کلانتری ویژه بانوان و گسترش آن اقدامی مؤثر از طرف نیروی انتظامی است. ‌نایب رئیس کمیسیون قضایی مجلس با اشاره به این مطلب که ‌یکی از اقدامات مؤثر و مفید نیروی انتظامی راه‌اندازی کلانتری‌های ویژه بانوان بود، ‌گفت: ‌باید این مراکز در سراسر کشور راه‌اندازی شود و برای تکمیل شدن اقدامات باید مراکز مشاوره ویژه زنان به صورت هماهنگ و سراسری در کشور ایجاد شود.

اغفال 11دختر جوان در شرکت خصوصي

اعضاي يک باند تبهکاري که با اغفال و فريب دختران جوان به بهانه استخدام در شرکت خصوصي با آزار و اذيت آنها مبادرت به سرقت 2/5ميليارد توماني کرده بودند، در يک عمليات ويژه از سوي پليس آگاهي تهران دستگير شدند.سرهنگ عباسعلي محمديان، رئيس پليس آگاهي تهران بزرگ با اشاره به اين موضوع و متلاشي شدن يک باند تبهکاري که علاوه بر سرقت، کيف قاپي و اخاذي، دختران جوان را اغفال و پس از آزار و اذيت و تهيه فيلم هاي غيراخلاقي از آنها در رسيدن به اهداف شوم خود سو»استفاده مي کردند،

با تحت کنترل قرار گرفتن متهم معلوم شد اين تبهکار خطرناک که داراي چندين فقره سابقه کيفري است، پس از آزادي از زندان نحوه فعاليت مجرمانه خود را تغيير داده و اين بار در قالب شرکت هاي صوري در نقاط مختلف تهران ازجمله برخي از شهرستان هاي کرج، همدان، اراک و... با درج آگهي در جرايد کثيرالانتشار مبادرت به جذب دختران جوان به بهانه استخدام کرده است.رئيس پليس آگاهي تهران بزرگ گفت: مشخص شد برخي از دختران که به استخدام شرکت هاي صوري درآمده اند، از سوي زني که به عنوان منشي شرکت فعاليت مي کند، اغفال شده و با وعده هاي فريبنده ازجمله ازدواج، سفر به خارج از کشور و... در دام توطئه وي گرفتار شده و پس از ارتباط با مجيد و ديگر مجرماني که با اين فرد در ارتباط هستند، از دختران جوان هتک حرمت شده و از آنها تصاوير غيراخلاقي تهيه شده است. وبااین ترفنددختران جوان را تهديد کرده اند در صورتي که در وصول چک ها و يا خريد طلا و جواهر با آنها همکاري نکنند، اعضاي باند اقدام به تکثير فيلم هاي آنها کرده و آن را به آدرس بستگان و يا محل هايي که پيش از اين و هنگام استخدام در فرم استخدامي خود قيد کرده بودند، ارسال خواهند کرد که اين تهديد موجب همکاري از سوي دختران فريب خورده شده بود.

سحر لشگری

 

با حضور درتالار گفتگوی بانکی در مباحث و مسائل اقتصادی کشور شرکت کنید

1100 عضو تا این لحظه

خبرهای منتخب بانکی دات آی آر :

وضعیت تاسف بار فقیران سفید پوست در آفریقای جنوبی + گزارش تصویری

جنجال آفرینی تیم بانوان هاکی کانادا در المپیک زمستانی + عکس

گزارش تصویری / ابعاد بین المللی اسکناس های مخدوش(2)

جذب 200 هزار مشتری در یک روز توسط یک دختر 16 ساله

دیوار نویسی در اعتراض به بحران اقتصادی + گزارش تصویری

جشن سنتی استقبال از دانشجویان جدید + گزارش تصویری

گزارش تصویری / ابعاد بین المللی اسکناس های مخدوش!

گزارشی از تنها هتل "بدون ستاره" در جهان + عکس

اولین و قدیمی ترین راهنمای سفر + عکسهای جالب

بزرگترین و حیرت انگیزترین کلیسای جهان + عکس

گزارش تصویری/ انواع پول های جهان در یک نگاه

تکدی گری با روش های خاص + گزارش تصویری

اتفاق باورنکردنی برای یک مشتری نیازمندبانک!

گزارش تصویری / قاچاق در مرز غربی کشور

تبلیغ موثر و البته کمی دلخراش در مسکو

گردشگری / این 10 جا را از دست ندهید

6 اشتباه مرگبار شغلی در فیس بوک

بحران اقتصادی به زبان کاریکاتور(2)

► 10 راهکار برای اینکه بهترین خرید را داشته باشیم
استخدام بانک کارآفرین(بازنشستگان) ◄

مطالب مرتبط
بنر