دیلی استار : دوبی ضرر هنگفتی کرده است

شنبه ، 6 آذر 1389 ، 12:23
ديلي استار طي گزارشي از زيان‌هاي دوبي در نتيجه تحريم‌هاي غرب عليه ايران نوشت: اين تحريم‌ها تاثير منفي شديدي بر بخش تجاري دوبي داشته است.

به گزارش بانکی دات آی آر ، كارشناسان اقتصادي و تجاري بر اين باورند تحريم هاي غرب بر ضد ايران تاثير منفي زيادي بر بخش تجاري دوبي داشته است .


دولت امارات پايبندي خود را به قوانين مصوب شوراي امنيت سازمان ملل بر ضد ايران اعلام كرده است و در برابر فشارهاي آمريكا براي فراتر رفتن از اين تحريم ها تسليم شده است. فعاليت سيستم مالي و بانكي ايران و مناسبات تجاري ايران و دوبي در تحريم هاي جديد عليه ايران مورد نظر قرار گرفته است .


بر اساس گزارش ديلي استار دوبي نقش مهمي در صادرات مجدد كالا به ايران دارد و تحريم هاي غرب و آمريكا تاثيرات منفي زيادي بر تجار و بازرگانان دوبي داشته است .
مرتضي معصوم زاده معاون شوراي تجاري ايران و مدير عامل شركت كشتي راني جامبو لاين در اين باره تاكيد كرد تحريم هاي كنوني تاثير منفي شديدي بر بخش تجاري دوبي داشته است و اين تحريم ها به خصوص در بخش بانكي تاثيرات منفي داشته است .


در ماه ژوئن بانك مركزي امارات اموال و دارايي هاي چند شركت و بانك ايراني را توقيف كرد و 40 شركت ايراني را در فهرست سياه قرار داده است . در ماه جاري ميلادي تعداد زيادي از تجار و بازرگانان دوبي در ديدار با رييس دولت دوبي مراتب اعتراض و نگراني خود را نسبت به تحريم هاي اعمال شده بر ضد ايران اعلام كردند .


معصوم زاده افزود پس از اعمال تحريم ها 400 شركت ايراني مجبور به تعطيلي شدند اما هم اكنون 8 هزار شركت ايراني در دوبي فعاليت مي كنند.
اين گزارش در ادامه نوشته است: كاهش حجم مبادلات تجاري ايران با دوبي تاثير منفي زيادي بر اقتصاد دوبي خواهد داشت . ديويد بارت مدير بخش خاور ميانه واحد اطلاعات اقتصادي اكونوميست تاكيد كرد ايران بازار مهمي براي صادرات مجدد دوبي است و از دست رفتن اين بازار تاثير منفي زيادي بر اقتصاد دوبي خواهد داشت .


فارس نوشت : در ماه جولاي ايران دومين بازار بزرگ صادرات مجدد دوبي پس از هند بوده است. در اين مدت بيش از 599 ميليون دلار كالا از دوبي به ايران صادر شده است . تجار و بازرگانان ايراني براي واردات و صادرات انواع كالاها طي سالهاي گذشته اقدام به تاسيس شركت در دوبي نموده اند.

 

 

با حضور درتالار گفتگوی بانکی در مباحث و مسائل اقتصادی کشور شرکت کنید

1100 عضو تا این لحظه

خبرهای منتخب بانکی دات آی آر :

وضعیت تاسف بار فقیران سفید پوست در آفریقای جنوبی + گزارش تصویری

جنجال آفرینی تیم بانوان هاکی کانادا در المپیک زمستانی + عکس

گزارش تصویری / ابعاد بین المللی اسکناس های مخدوش(2)

جذب 200 هزار مشتری در یک روز توسط یک دختر 16 ساله

دیوار نویسی در اعتراض به بحران اقتصادی + گزارش تصویری

جشن سنتی استقبال از دانشجویان جدید + گزارش تصویری

گزارش تصویری / ابعاد بین المللی اسکناس های مخدوش!

گزارشی از تنها هتل "بدون ستاره" در جهان + عکس

اولین و قدیمی ترین راهنمای سفر + عکسهای جالب

بزرگترین و حیرت انگیزترین کلیسای جهان + عکس

گزارش تصویری/ انواع پول های جهان در یک نگاه

تکدی گری با روش های خاص + گزارش تصویری

اتفاق باورنکردنی برای یک مشتری نیازمندبانک!

گزارش تصویری / قاچاق در مرز غربی کشور

تبلیغ موثر و البته کمی دلخراش در مسکو

گردشگری / این 10 جا را از دست ندهید

6 اشتباه مرگبار شغلی در فیس بوک

بحران اقتصادی به زبان کاریکاتور(2)

► نحوه تماس با بانک گردشگری
بانک گردشگری ◄

مطالب مرتبط
بنر