اموال به یغما رفته یک بانک و...

چهارشنبه ، 10 آذر 1389 ، 10:18

 

مدیران کشور بلافاصله بعد از هر گونه اقدام غیر قانونی مانند توقیف اموال یا حساب ها، به جای آن که سازمان ملل یا نهادهای بین المللی را مورد خطاب قرار دهند و این گونه رفتارهای دولت های غربی و عملکرد ضعیف خود را توجیه کنند، باید اقدام دولت ها و وزارت خانه های خزانه داری دولت های غربی را با انتقاد شدید و طرح شکایت مواجه سازند نه این که طوری سخن بگویند که گویی اقدام وزارت خزانه داری در دو کشور انگلستان و فرانسه قانونی و مطابق با نظرسازمان ملل است.

به گزارش بانکی دات آی آر به نقل از رجا نیوز، اقدام غیرقانونی دو کشور اروپایی انگلستان و فرانسه در توقیف اموال شعبات لندن و پاریس بانک سپه ایران و بی تفاوتی، سکوت و عدم پیگیری قضایی توقیف اموال و دارائی های بانک سپه به بهانه واهی "ضمایم قعطنامه شماره 1747" شورای امنیت سازمان ملل متحد در ماه مارس سال 2007 که متاسفانه سیستم ارتباطات بین المللی بانک سپه را در خارج از کشور فلج نمود.

 

 

بنابر این گزارش، بانک سپه اولین بانک ایرانی بوده که بقول وزیر خزانه داری انگلستان "فتح الباب" بانک های ایرانی در زمینه توقیف غیرقانونی اموال و دارائی های آنها به شمار می آید و می توان کلیه اموال و دارائی ها و حساب های بانکی و همچنین اعتبارات اسنادی را در حساب های "وزرات خزانه داری انگلستان" مشاهده نمود و در توقیف غیرقانونی اموال کارنامه ننگینی را رقم زد.

در برابر این تهاجم غیرقانونی وزارت خزانه داری انگلستان به بیت المال ایران، مسئولین بانک سپه سکوت اختیار نمودند و بیم آن می رود که این سکوت آنها باعث توهم امکان دست درازی های بیشتر وزارت خزانه داری انگلستان به اموال دیگر بانک های ایرانی شامل بانک صادرات و بانک ملی و بانک ملت شود تا اموال شعبات آنها هم به حساب وزارت خزانه داری انگلستان واریز شود.

مدیرعامل بانک سپه در مصاحبه ای با اشاره به تحريم‌ بانك‌هاي ايراني در دنيا، افزود:‌ سازمان ملل متحد تصميم دارد بانك سپه را با هدف و نيت به زمين بزند؛ زيرا اين بانك تنها بانكي است كه در دنيا توسط سازمان ملل متحد تحريم شده است.

مديرعامل بانك سپه تصريح كرد:‌ به اين دلیل كه بانك يادشده در مقطع خاصي مقابل تمام بانك‌هاي خارجي ايستاد هم‌اكنون سازمان ملل متحد قصد دارد بانك سپه را زمين بزند.

توقیف غیرقانونی اموال ایران وعدم برخورد مناسب با این اقدام فقط طرف های انگلیسی و فرانسوی را اقناع خواهد کرد که به زعم خودشان در زمینه توقیف اموال بانکی ایران فعالیت قانونی انجام داده اند و هیچگونه عقوبتی بابت اعمال غیرقانونی توقیف دارائی های بانکی ایران در آینده گریبان آنها را نخواهد گرفت.

مدیران کشور بلافاصله بعد از هر گونه اقدام غیر قانونی مانند توقیف اموال یا حساب ها، به جای آن که سازمان ملل یا نهادهای بین المللی را مورد خطاب قرار دهند و این گونه رفتارهای دولت های غربی و عملکرد ضعیف خود را توجیه کنند باید اقدام دولت ها و وزارت خانه های خزانه داری دولت های غربی را با انتقاد شدید و طرح شکایت مواجه سازند .

انتظار می رود با برخورد مناسب با چنین اقدامات غیر قانونی ای زمینه ادامه این روند از بین برود.

 

با حضور درتالار گفتگوی بانکی در مباحث و مسائل اقتصادی کشور شرکت کنید

1100 عضو در حال تبادل نظر در این انجمن هستند

 

 

خبرهای منتخب بانکی دات آی آر :

*=======================*

فشار کنکور ، کافی نت ها را تعطیل کرد!

گردشگری/تصاویر بسیار دیدنی از باغ پرندگان اصفهان

گزارشی جالب از یک شهر عربی در قلب امریکا + عکس

کاریکاتورهای جالب در مورد شرکت برتیش پترولیم - 1

فناوری / خودروهای الکترونیکی ولوو + عکس

آقای فوتبالیست ! لطفا فیس بوک خود را بروز نکنید!

فناوری . نرم افزار ضد تقلب ویژه دانشجویان

گزارشی از مرکز بازپروری معتادان اینترنتی در چین

بوسه هایی برای تحریم / گزارش تصویری

تاریخچه ی شرکت انیمیشن پیکسار + گزارش تصویری

گزارش تصویری / کور شدن برای آزادی

هزينه آموزش يك ايراني از ابتدايي تا دكترا

فیس بوک ، مادر را به فرزندانش رساند!

چرا کار فرماها فروشنده زن را ترجیح می دهند؟

پرفروش ترین اسباب بازی های دنیا-2

پرفروش ترین اسباب بازی های دنیا-1

وقتی بازار لوازم آرایشی صدای AP را هم درمی آورد!

استفاده از کمترین امکانات برای تبلیغات + عکس

15 چیزی که شما در مورد استیو جابز نمی دانید

گزارش تصویری / 10 هتل لوکس دنیا

فواره هایی که جاذبه ی گردشگری هستند

بحرانی به پهنای خلیج مکزیک + عکس

► خانواده‌ ميلياردر با ثروت نا مشخص!
گزارش تصویری/ زشت ترین مجسمه های دنیا ◄

مطالب مرتبط
بنر