دزدی تونلی از یک بانک معتبر در آرژانتین + عکس

سه شنبه ، 14 دی 1389 ، 16:14


روز بعد از تعطیلات کریسمس در آرژانتین زمانی که کارمندان بانک ، " بانکو پراوینسیو " در سر کار خود حاضر می شوند، با صندوق های امانات به سرقت رفته بانک مواجه می شوند.

 


به گزارش بانکی دات آی آر، بانک بانکو پراوینسیو در بلگرانو آرژانتین اعلام کرده است که تعداد 130 تا 140 صندوق امانات بانک مورد سرقت واقع شده است. این درحالی بوده که اخبار اولیه حاکی از تعداد کمتری بوده است.


دزدان آرژانتینی با حفر تونلی به سمت بانک نام برده به داخل آن راه پیدا کرده اند و بیش از 130 صندوق بانک را به سرقت برده اند. کارشناسان بر این باورند که طرح دزدی از این بانک بیش از 6 ماه به طول انجامیده است، یعنی درست زمانی که فروشگاه نزدیک به بانک اجاره شده است.

 

نمایی از ساختمان بانک / پیش از سرقت


تونل حفر شده در حدود 30 متر در زمین پایین رفته است و یک متر مربع ابعاد آن محاسبه شده است. وسایل حفاری در مسیر تونل بر جای مانده اند.


مسئول پرونده معتقد است که حداقل این کار توسط سه نفر صورت گرفته است و در نیمه شب 31 دسامبر از ساختمان مجاور وارد و بامداد همان روز بلافاصله خارج شده اند.


تصاویر ضبط شده از دوربین های امنیتی نیز نشان داده ند که 7 صبح دزدان از محل سرقت توسط اتومبیلی دور شده اند.

 

ساعتی پس از سرقت / مردم در اطراف ساختمان جمع شده اند


گزارش های دیگر نیز حاکی از آن است که 134 صندوق از کل 1408 صندوق موجود در بانک که در طبقه زیر زمین واقع شده بوده اند به سرقت رفته اند. بنا براین دزدان وارد محوطه اصلی بانک نشده و بعد از سرقت صندوق های واقع در زیرزمین از بانک خارج شده اند.


شایان ذکر است که بسیاری از مردم آرژانتین بعد از بحران اقتصادی در جهان اموال خود را از حساب ها خارج و به صندوق امانات منتقل کردند.

 

اخبار منتخب بانکی:

============

► استخدام در شرکت پرداخت الکترونیک سامان
با عابر بانک خود از تلفن استفاده کنید + عکس ◄

مطالب مرتبط
بنر