شگرد جديد هكرها براي هك گوشي‌هاي هوشمند

سه شنبه ، 28 دی 1389 ، 15:31

سه سال بعد از هك شدن گوشي آيفون براي اولين بار، حال محققان مي گويند روش جديدي را براي نفوذ به گوشي هاي همراه شناسايي كرده اند.

به گزارش بانکی دات آی آر  به نقل از جهان آی تی، اين روش هم در مورد گوشي هاي آيفون و هم در مورد گوشي هاي مجهز به سيستم عامل آندرويد قابل استفاده است و سازندگان گوشي هاي همراه را به طور جدي دچار مشكل مي كند.


محققان دانشگاه لوكزامبورگ كه اين مشكل امنيتي را شناسايي كرده اند با حضور در كنفرانس امنيتي بلك هت در واشنگتن در مورد جزييات آن توضيح داده اند. بر اين اساس مي توان از آسيب پذيري هاي آيفون و آندرويد براي تبديل آنها به يك سيستم جاسوسي استفاده كرد.

 

 


به عنوان مثال مي توان از قابليت پاسخگويي خودكار بر روي اين گوشي ها براي استراق سمع مكالمات كاربران سوءاستفاده كرد و در اين زمينه هيچ محدوديتي وجود ندارد.
به گفته اين محققان هك كردن پردازنده baseband يا باند پايه اين گوشي ها ممكن بوده و در اين صورت مي توان سيگنال هاي راديويي را دلخواه هكر از طريق شبكه سلولي ارسال يا دريافت كرد.


پردازنده هاي دو شركت Qualcomm و Infineon Technologies كه در آيفون و آندرويد كاربرد دارد داراي حفره هاي امنيتي است كه چنين سوءاستفاده هايي را ممكن مي كند و چنين كاري به سادگي در شبكه هاي GSM ممكن است.


شركت هاي اپل و گوگل هنوز در اين زمينه واكنشي از خود نشان نداده اند.

پربازدید ترین اخبار بانکی:

===============

 

► 6روش برخورد با انسانهای ریاست طلب
استخدام در دانشگاه های افسری ارتش ◄

مطالب مرتبط
بنر