تذکر به تات و بی توجهی به محتوای تبلیغات سایر بانکها

چهارشنبه ، 6 بهمن 1389 ، 13:31

 

امروز در خبر ها آمده بود که  بانك مركزي در نامه‌اي خطاب به مديرعامل بانك تات خواستار اصلاح فوري تيزرهاي تبليغاتي اين بانك مطابق استانداردهاي بانك مركزي شد.

به گزارش بانکی دات آی آر نکته قابل تامل در نامه بانک مرکزی اصلاحاتی است که مقرر شده در این آگهی انجام شود. بر طبق این دستور نامه بانک تات باید:

1- مشخص کند كه مطابق با مفاد بسته سياستي –نظارتي شبكه بانكي كشور در سال 1389 بازخريدي اين گونه اوراق توسط بانك ممنوع بوده و بانك هيچ‌گونه تعهدي بر بازخريدي اوراق مزبور نخواهد داشت.


2- جمله «بازخريدي قبل از سررسيد با نرخ 17/5 درصد بدون جريمه به صورت روز شمار» حذف گردد.

با وجودی که توجه بانک مرکزی به محتوای آگهی تبلیغاتی بانک تات جای تقدیر دارد یک سوال اساسی مطرح می شود و آن اینست که چرا بانک مرکزی به محتوای بعضا توهین آمیز تبلیغات سایر بانک ها هیچ گونه توجهی ندارد و به راحتی از کنار این گونه تبلیغات می گذرد؟

طی سالهای اخیر بارها مشاهده شده برخی بانک ها اعم از دولتی و خصوصی ضمن توهین به شعور مخاطبان خویش برای ترغیب ایشان به افتتاح حساب های قرض الحسنه ضمن بی توجهی به سنت پسندیده قرض الحسنه انگیزه مردم را تنها جایزه معرفی کرده و در این راه زیاده روی کرده اند.

چشمان گرد شده از حجم جوایز, افرادی که ذوق جوایز دچار غش و ضعف شده و کارشان به بیمارستان کشیده و به طور کلی و در یک کلام کشته و مرده های جوایز قرض الحسنه که بدون تعقل و مثل موجودات مسخ شده برای افتتاح حساب صف کشیده اند.

به نظر می رسد در آمد زایی تبلیغات بانک ها برای صدا وسیما اهمیت ویژه ای دارد و از این روی هیچ گونه توجهی به محتوای تبلیغاتی که منتشر می کند ندارد ویا شاید هم مسئولیتی در این خصوص احساس نمی کند.

پیر مردی که از ذوق جایزه ماهیانه 200 هزار تومان به مدت پنج سال از شادی در پوست خود نمی گنجد و یا جایزه کمک هزینه خرید مسکن به ارزش 25 میلیون تومان ارزش غش وضعف دارد!!

آیا ارائه چنین تصویری توهین به شعور مخاطب و دارندگان حساب در این بانک ها نیست؟ بانک مرکزی در مقابل حقوق مشتریان بانک ها هیچ گونه مسئولیتی ندارد ؟

 

 

پربازدیدترین اخبار بانکی:

===============

► 5 راهکار موثر برای افزایش بازده در محل کار
10 تولد جالب وعجیب در دنیا ◄

مطالب مرتبط
بنر