هفدهمین بانک خصوصی کشورافتتاح می شود

شنبه ، 23 بهمن 1389 ، 17:56

 

با انتقال سپرده گذاران تعاونی اعتباری مولی‌الموحدین به بانک ایران زمین،هفدهمین بانک خصوصی کشور آغاز به کار می کند.

به گزارش بانکی دات آی آرمحمد آرام بنیار امروز شنبه در یک نشست خبری از فراهم شدن شرایط آغاز پذیره نویسی هفدهمین بانک خصوصی کشور با نام بانک ایران زمین خبر داد و گفت: از فردا به مدت 15 روز پذیره نویسی انجام خواهد شد.

مدیرعامل شرکت تامین سرمایه امین اظهار داشت : بانک ایران زمین از امکانات تعاونی اعتبار مولی الموحدین استفاده خواهد کرد به همین دلیل دسترسی به منابع، طیف گسترده مشتریان، امکانات پیشرفته بانکداری و شعب زیاد ازمواردی است که باعث خواهد شد تا این بانک زودتر از سایر بانک ها، روند پیشرفت را طی کند.

 

آرام بنیار تصریح کرد: با عرضه 5 درصد سهام بانک ایران زمین از طریق فرابورس، این بانک عملا از ابتدا بورسی شده است. البته معاملات سهام این بانک از طریق فرابورس خواهد بود و همه نهادهای سرمایه گذاری نیز می توانند این سهام را از فرابورس خریداری کنند و مشکلی هم از لحاظ قیمت و نقدشوندگی آن وجود ندارد.

همچنین محمدرضا امیرحسنخانی نیز در این نشست و در جمع خبرنگاران به مناسبت پذیره نویسی بانک ایران زمین گفت: این بانک از ابتدای فعالیت خود از 150 شعبه تعاونی اعتبار مولی الموحدین استفاده می کند.

وی با اشاره به اینکه تعاونی اعتبار یاد شده منحل نمی شود افزود: یکی از فعالیت های این تعاونی اعتبار بوده است که به بانک ایران زمین منتقل می شود و درادامه نیز تعاونی درقالب شرکت تعاونی سهامی‌عام پس ازاخذ مجوز وپذیره نویسی در فرابورس ، به کار بازرگانی و خدماتی می پردازد.

امیرحسنخانی با تاکید بر این که بانک ایران زمین با 200 میلیارد تومان سرمایه اولیه، آغاز به کار خواهد کرد، یادآور شد: در اولین فرصت و پس از اخذ مجوز افزایش سرمایه و تصویب مجمع، سرمایه بانک به 400 میلیارد تومان افزایش خواهد یافت ولی برای شروع کار با 200 میلیارد تومان با بانک مرکزی توافق شده است.

نماینده هیئت موسس بانک ایران زمین حجم فعلی سپرده‌های تعاونی اعتبار مولی الموحدین را 15هزار میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: دریک فرآیند 3 ساله بیش از95 درصد سپرده گذاران این موسسه به بانک منتقل خواهند شد وتعداد سپرده گذاران بانک به بیش از 1 میلیون نفر خواهد رسید.

منبع:مهر

پربازدید ترین اخبار بانکی:

===============

 

► تاثیرگذارترین نمایشگاه گردشگری +عکس
بزرگترین صفحه لمسی جهان+ عکس ◄

مطالب مرتبط
بنر