سفر نامه نوروزی یک بانکی

دوشنبه ، 15 فروردين 1390 ، 09:15

 

نوروز و آغاز بهار برای هر فردی پیام آور مطلب خاصی است . به عبارت دیگر بهار به تعداد آدم های روی زمین و نوع نگرش هاشان پیام ها گوناگونی دارد.

به گزارش بانکی دات آی آر متن زیر نگرش یک بانکی را به شروع سال جدید و تصویر متفاوتی که از سفر های نوروزی داشته بیان می کند که خواندن آن خالی از لطف نیست.

روزهای پایانی سال برای من به معنی کار بیشتر,شیفت های طولانی تر و خستگی های بی امان است که هر ساله با افزایش حجم مشتریان اجتناب ناپذیر است. تعطیلات عید هم زمانی خوب است که شعبه ما کشیک نباشد.

خوشبختانه امسال دعاهایم مستجاب شد و شعبه ما جزء شعب منتخب بانک نبود!! (بخوانید کشیک) به این ترتیب فرصتی دست داد تا با اعضای خانواده به سفر برویم.

 

برای سفر شمال کشور را انتخاب کردیم تا هم آب و هوایی عوض کنیم و هم حالی از اقوام و فامیل بپرسیم . به این ترتیب با استفاده از هوش بانکی ام به حساب خودم تصمیم گرفتم با یک تیر دو نشان بزنم هم صله ارحام هم سفر و تفریح.

آنچه در این سفر بیش از هر چیز نظر مرا جلب کرد توسعه دستگاه های خود پرداز بود که  تقریبا در تمام  شهرهای مسیر حرکتمان وجود داشت. به نظرم اگر تمام دستگاه ها بهینه سازی شود و از صحت عملکردشان اطمینان حاصل کنیم طی چند سال آتی نیازی به شعب کشیک ایام نوروز مرتفع خواهد شد.

خدماتی مثل خرید اینترنتی,انتقال وجه کارت به کارت ,خرید از طریق دستگاه های pos, برداشت وجه نقد از طریق خودپرداز ها وحتی پرداخت قبوض از طریق دستگاه های خودپرداز می تواند به میزان قابل توجهی از مراجعه حضوری به بانک ها بکاهد.

البته به دلیل کمبود زیر ساخت های لازم در حال حاضر این روند با دشواری همراه است.اما با سرعتی که در حال حرکت هستیم می توان به آینده امیدوار بود.

به نظر می رسد رشد قارچ گونه بانک ها با وجود مضرات بسیاری که به همراه داشته برای مشتریان بانک ها چندان هم بد نبوده . ایجاد بازار رقابتی بسیاری از بانک ها که سالها با خیال راحت و بی رقیب کار می کردند به تکاپو واداشته و نگران از دست دادن مشتریانشان هستند.

این یکی از دلایلی بود که بر خلاف سالهای گذشته امسال خیلی از بانک ها طرح های نوروزیشان واقعی بود و بسیاری از خود پرداز ها بهینه سازی شد و بانک ها کوشیدن در ایام نوروز هم بهترین خدمات خود را ارائه کنند.

البته هنوز هم با استاندارد های جهانی فاصله بسیار طولانی داریم و دستیابی به جایگاه مناسب تلاش های بیشماری را طلب می کند.

خبرهای منتخب بانکی دات آی آر :

*=======================*

 

 

► استخدام سرپرست و كارشناس ارشد و كارشناس حسابداري
6 میلیارد یورو ؛ حجم مبادلات تجاری ایران و ایتالیا ◄

مطالب مرتبط
بنر