اعدام وزیر کره ای به جرم اصلاح غير ماهرانه واحد پولي

شنبه ، 20 فروردين 1390 ، 14:52

 

 

 

درحالی که بحث اصلاح واحد پول ملی وحذف چند صفر از واحد پولی کشور مطرح شده و خبر ها از اجرایی شدن این طرح تا پایان سال جاری خبر می دهد رسانه های کره شمالی اعلام کردند که مين ايل بونگ وزير دارايي سابق اين کشور را به علت اصلاح شتابزده واحد پولي اين کشور در اواخر سال دو هزارو نه ميلادي اعدام شده است.

به گزارش بانکی دات آی آر به نقل از خبرگزاري کيودو از سئول وزير سابق دارايي کره شمالي که بين سالهاي دو هزار تا دو هزار و هشت ميلادي اين سمت را به عهده داشت در پي اصلاح غير ماهرانه واحد پولي کره شمالي در آوريل سال گذشته به جوخه اعدام سپرده شد.



همچنین يک روزنامه کره جنوبي  نوشت :کره شمالي کيم يونگ سام وزير سابق راه آهن اين کشور را ژوئن سال گذشته به اتهام جاسوسي اعدام کرد.کيم که بين سالهاي هزارو نهصد و نود و هشت تا دو هزارو هشت ميلادي وزير راه آهن کره شمالي بود، به علت دست داشتن در انفجار ايستگاه يونگچون در استان پيونگان در آوريل دو هزارو چهار ميلادي که گفته مي شود با هدف کشتن کيم جونگ ايل رهبر کره شمالي صورت گرفته است اعدام شده است.



روزنامه چوسون ايلبو به نقل از منابع کره شمالي گزارش دادکيم يونگ سام به افشاي اطلاعات درباره جدول زماني حرکت قطار کيم جونگ ايل که از چين باز مي گشت متهم شده بود.برنامه سفر کيم جونگ ايل را تنها گاردهاي شخصي وي و وزير راه آهن دارند.

خبرهای منتخب بانکی دات آی آر :

*=======================*

 

► 8 راهکار مقابله با سرقت اطلاعات بانکی شما
استخدام شرکت داداش برادر(مشهد) ◄

مطالب مرتبط
بنر