8 راهکار مقابله با سرقت اطلاعات بانکی شما

شنبه ، 20 فروردين 1390 ، 16:10

 

این روزها بانکداری الکترونیک در کشور با اقبال عمومی مواجه شده و روز به روز بر تعداد افرادی که از طریق اینترنت خرید می کنند افزوده می شود . اما استفاده نادرست از اینترنت می تواند سبب از دست رفتن اطلاعات محرمانه و در نتیجه سرمایه شما شود برای پیش گیری از سرقت اینترنتی رعایت نکات زیر ضروری به نظر می رسد:

 

 

1-    در هنگام خرید از مغازه ها رمز بانکی خود را شخصاً وارد دستگاه کارت خوان نمایید و از گفتن آن به فروشنده و دیگران خودداری نمایید.


2-    کارت بانکی خود را به شخص دیگری ندهید و اگر دادید بعد از دریافت رمز کارت و رمز دوم را تعویض نمایید.


3-    از نوشتن رمزهای کارت بانکی در کنار کارت بانکی خود خودداری کنید.


4-    کارت بانکی خود را کاملاً شخصی بدانید و از ارائه اطلاعات آن حتی به افراد نزدیک خودداری نمایید. بسیار پیش آمده که افرادی که مرتکب دزدی اینترنتی شده اند، از کارت های بانکی افراد خانواده خود و یا آشنایان و همکاران استفاده نموده اند. پس بهتر است هر کسی خودش مراقب اموال خویش باشد تا از اتفاقات ناخواسته جلوگیری شود.


5-    خرید های اینترنتی خود را از سایت های معتبر انجام دهید و قبل از خرید از سایت هویت و اعتبار سایت را بررسی نمایید. این کار را می توانید با جستجو در اینترنت انجام دهید و یا از دوستان و آشنایان خود بپرسید.


6-    در هنگام خرید اینترنتی و زمان وارد نمودن اطلاعات بانکی حتماً به آدرس سایت بانک دقت شود. زیرا افراد سودجو با راه اندازی سایت های فیشینگ و شبیه سازی آن به سایت بانک ها اقدام به دزدیدن اطلاعات بانکی افراد می کنند. بسیاری از جرایم اینترنتی با همین روش انجام می شود. بنابراین غیر از این سایت ها نباید اطلاعات بانکی خود را وارد سایت دیگری نمایید.
آدرس پرداخت اینترنتی بانک سامان: sb24.com
آدرس پرداخت اینترنتی بانک پارسیان: pec24.com
آدرس پرداخت اینترنتی بانک پاسارگاد: BankPasargad.com
آدرس پرداخت اینترنتی بانک ملت: bankmellat.ir
آدرس پرداخت اینترنتی بانک سینا: esinabank.com
آدرس پرداخت اینترنتی بانک ملی: bankmelli-iran.com

7-    اگر به هر نحوی مطلع شدید که تمام یا بخشی از اطلاعات کارت بانکی شما درز کرده است باید سریعاً اقدام به تغییر این اطلاعات نمایید.


8-    به هیچ وجه پرداخت های اینترنتی و استفاده از اینترنت بانک  را در کافی نت ها و کامپیوترهای عمومی انجام ندهید. حتی مشاهده شده که در مرکز کامپیوتر دانشگاهها نیز، اطلاعات کارت های بانکی سرقت شده و مورد سوء استفاده قرار گرفته است. در صورت اجبار به این کار، بلافاصله رمز دوم کارت خود را تغییر دهند.

منتخب آخبار بانکی دات آی آر:
=================

► حاجی نباتی ویک راه حل ساده برای پول در آوردن
اعدام وزیر کره ای به جرم اصلاح غير ماهرانه واحد پولي ◄

مطالب مرتبط
بنر