راه اندازی اینترنت بانک جدید بانک سامان تا پیش از تیرماه

دوشنبه ، 5 ارديبهشت 1390 ، 08:33

 

ولی ضرابیه مدیر عامل بانک سامان در نخستین نشست خبری سال جدید خود از راه اندازی سیستم جدید اینترنت بانک سامان تا پیش از تیر ماه سال جاری خبرداد.

به گزارش خبرنگار بانکی دات آی آر ضرابیه که برای تشریح برنامه های پنج ساله بانک در جمع خبرنگاران حاضر شده بود گفت: "بر این اساس از طریق اینترنت به مشتریان بانک مشاوره مالی خواهیم داد." و بدین ترتیب مردم را با شیوه جدیدی از خدمات اینترنتی آشنا خواهیم کرد.

ولی افزود: بخشی از برنامه 5 ساله آینده کشور بر روی بانکداری الکترونیک متمرکز شده است،  این امر به کاهش هزینه های بانک و در نتیجه کاهش نرخها در ارائه سرویس به مشتریان بانک منجر می شود.بانک سامان هم که در این راستا همیشه پیشگام بوده خدمات جدیدی را در سال جاری عرضه خواهد کرد.

ضرابیه ضمن اشاره به پیشگام بودن بانک های خصوصی در شکل دهی شیوه نوین فضای اداری بانک ها گفت: در حال حاضر بسیاری از بانک های دولتی هم شکل چیدمان فضای بانک را تغییر داده اند بانک سامان در سال جاری شعب جدیدی را افتتاح خواهد کرد که بسیار متفاوت بوده و در عرصه خدمت رسانی به مشتریان تغییرات شگرفی را ایجاد خواهد کرد.

 

رشد 300 درصدی گشايش اعتبارات اسنادی بانک سامان

ضرابیه همچنین از رشد 300 درصدی گشایش اعتبارات اسنادی بانک طی سال گذشته خبر داد و افزود:گشايش اعتبارات بانک سامان در بين شش بانک خصوصی برتر کشور از 13.6 درصد در سال 88 به24.6 درصد در سال 89 رسيده است.

وی افزود:این امر از طریق تقویت مدیریت این بخش و تلاش های گسترده ای که در این زمینه صورت گرفت محقق شد به این ترتیب بانک سامان قادر خواهد بود در پروژه های عظیم ملی مشارکت نماید.

ساختار سهام بانک سامان

وي همچنين به ماده پنج قانون سياست‌هاي كلي اصل 44 اشاره كرد و گفت: براساس اين ماده سهام افراد حقوقي و افراد حقيقي در بانك بايد پنج درصد و شركت‌هاي حقوقي سهامي عام و نهادهاي عمومي غيردولتي تا 10 درصد باشد. بانك سامان اين موارد را به طور كامل رعايت كرده و فقط يك مورد حقوقي در اين زمينه باقي مانده است.

ضرابيه گفت: صندوق بازنشستگي مس و فولاد كه مجموعا حدود 17 درصد سهام بانك را در اختيار دارند، معتقدند كه جزو نهادهاي عمومي غيردولتي هستند اما فعلا بانك مركزي اين موضوع را نپذيرفته است. بر اين اساس با مكاتبات انجام‌ شده اين موضوع به زودي حل مي‌شود.

مديرعامل بانك سامان به برنامه‌ريزي براي نقل و انتقال سهام در بورس و فرابورس اشاره كرد و گفت:‌ طي شش ماه آينده اين تطبيق انجام خواهد شد.

1000 میلیارد ریال اوراق صکوک بانک سامان در بورس منتشر می‌شود

مدیرعامل بانک سامان از انتشار اوراق صکوک در کمتر از یک ماه آینده در بورس به میزان 1000 میلیارد ریال برای تامین مالی و رایزنی با مشتریان بزرگ خبرداد و گفت: مصوبه افزایش سرمایه 4 هزار میلیارد ریالی تا پایان بهار عملیاتی می شود.

وی دارایی های بانک در پایان سال گذشته را بیش از یکصد هزار میلیارد ریال و سپرده های مردم را 60 هزار میلیارد ریال اعلام و بیان کرد: رشد سپرده ها نسبت به ابتدای سال با رشد 35 درصدی و نسبت به سه سال قبل بیش از 11 درصد افزایش داشته است.

شعب خارجی بانک سامان

ضرابیه ضمن اشاره به گسترش فعالیت های ارزی بانک سامان گفت: بر اساس مقررات موجود تاسیس هرگونه شعبه ای در اتحادیه اروپا مقدور نمی باشد اما قوانین سازمان ملل امکان این را فراهم آورده تا در سایر نقاط فعالیت کنیم و بانک سامان هم درجهت گسترش کارگزاری های خود از این امر کمال استفاده را برده است.

ولی افزود: این بانک درحال حاضر روابط حسنه ای را با خاور دور و شرق آسیا دارد و با کشور های چین و کره جنوبی مبادلات قابل توجهی داریم و این امر سبب شده در بین بانک های خصوصی پیشگام باشیم.

مطالبات معوق بانک سامان

مدیرعامل بانک سامان با تاکید بر این نکته که هر بانکی مطالبات معوق دارد و این بانک هم از بقیه مستثنی نیست، اضافه کرد: این بانک یکی از قدیمی ترین بانک های خصوصی است که مثل بقیه مطالباتی دارد ولی خوشبختانه ظرف دو سال گذشته برنامه ریزی دقیقی در این زمینه داشته است.

به گفته ضرابیه، با مذاکراتی که با بدهکاران صورت گرفته نسبت مطالبات بانک سامان زیر 15 درصد حفظ شده است در حالی که این رقم در صنعت بانکداری کشور بیش از 15 درصد است.
وی ادامه داد: برنامه امسال بانک سامان این است که نسبت مطالبات به تسهیلات خود را در سال جاری به زیر 10 درصد برساند.

خبرهای منتخب بانکی دات آی آر :

*=======================*

 

 

► کلیدهای موفقیت / جلسه سی و هفتم/ یازدهمین کلید طلایی ؛ زندگی هدفمند (10)
استخدام شرکت تولید کننده ی مواد شیمیایی ساختمان ◄

مطالب مرتبط
بنر