5 اشتباه بزرگ در کسب و کار + عکس

شنبه ، 7 خرداد 1390 ، 11:26

هزینه سفر هر مسافر در هواپیمای بیزینس کلاس در وبسایت این شرکت فقط 39 دلار اعلام شده بود، در حالی که به نظر می رسید باید 3900 دلار باشد. دیدن این نرخ در وبسایت همانا و هجوم مسافران همان!

به گزارش بانکی دات آی آر، گاهی پیش می آید که نتیجه تصمیات و سرمایه گذاری ها به جای بهره وری و سود، ضرر و زیان است.

شما را با تصمیمات و سرمایه گذاری هایی آشنا می کنیم که برای همیشه در تاریخ ثبت شدند

1.    آلیتالیا و بلیت های 39 دلاری قبرس

 

شرکت هواپیمایی آلیتالیا در سال 2006 میلادی مرتکب اشتباهی کوچک در وبسایت خود درباره هزینه سفر از تورنتو به قبرس شد. هزینه سفر هر مسافر در هواپیمای بیزینس کلاس در وبسایت این شرکت فقط 39 دلار اعلام شده بود، در حالی که به نظر می رسید باید 3900 دلار باشد.

دیدن این نرخ در وبسایت همانا و هجوم مسافران همان! 2000 بلیت با همین قیمت فروخته شد.

در حالی که آلیتالیا در ابتدا سعی داشت همه بلیت هایی را با این قیمت به مردم فروخته لغو کند، اما آنها در نهایت تصیمی گرفتند اشتباه خود را بپذیرند و از خیر پول هایی که نگرفته اند بگذرند.

اگر تمامی 2000 مسافر واقعا از بلیت خود استفاده کرده باشند، ضرری که از این اشتباه عاید آلیتالیا شد رقمی معادل 7 میلیون 72 هزار دلار بود.


2.    کوکاکولا و شکست مفتضحانه کک جدید

 

 

کک جدید نام غیررسمی فرمولی شیرین بود که شرکت کوکاکولا در سال 1985 به عنوان جایگزین گل سرسبد نوشابه هایش یعنی کوکاکولا معرفی کرد. در واقع، این نام با نام شرکت چندان متفاوت نبود، اما آنچه مسلم بود اینکه نامش با کوکاکولا فرق می کرد،

تا سال 1992 که این محصول به کوکاکولا 2 تغییر نام داد. واکنش مردم به این تغییر نام ویران کننده بود و کک جدید به سرعت به بزرگترین ناکامی برای عمده فروش ها تبدیل شد. دفتر مرکزی شرکت در آتلانتا نامه های فراوانی را دریافت کرد که محتوای آنها جز نا امیدی و عصبانیت نبود.

بیش از 400 هزار تماس و نامه دریافتی حاصل کار جدید کوکاکولا بود.

کک جدید یک فاجعه بود، چون خیل عظیم مصرف کنندگان کوکاکولا به این برند و محصولاتی دلبستگی داشتند که از سال 1903 تغییر نکرده بود.


3.    سقوط شبکه AT & T و از دست رفتن 75 میلیون تماس تلفنی

 

 


در سال 1990، مشکل کوچک مکانیکی که برای یکی از مراکز شرکت AT & T  بوجود آمد، منجر به بی پاسخ ماندن 75 میلیون تماس در آمریکا شد.

شبکه تلفن راه دور AT & T الگوی اطمینان و قدرت محسوب می شد. خدمات تلفن راه دور این شرکت که در آن زمان 70% ترافیک راه دور را از آن خود کرده بود، مسیر بیش از 115 میلیون تلفن در آن روز بود.


4.    فورد و ضرر 350 میلیون دلاری ادسل

 

 

در اواسط دهه 1950، شرکت فورد برای رقابت با شرکت اولدزموبیل جنرال موتورز راه حل تازه ای ارائه کرد: ادسل، نامی که برگرفته از نام پسر هنری فورد، بنیانگذار این شرکت بود.

علی رغم همه تبلیغات، از جمله یک برنامه تلویزیونی ویژه به نام " نمایش ادسل"، این محصول به بزرگترین ناشیگری در تاریخ صنعت خودروسازی تبدیل شد.

سه اشتباه فورد در سبک و اندازه و قیمت باعث شکست تاریخی ادسل شد. سبک این خودرو بسیار به خودرو های دیگر شباهت داشت، اندازه آن بسیار بزرگ بود و قیمتش که قرار بود در ابتدا چیزی بین لینکولن و مرکوری باشد، اما به قیمت مرکوری رسید و همین باعث سردرگمی مشتریان شد.

ضرر حاصل از ادسل برای فورد 350 میلون دلار در دهه 1950 بود.


5.    شبکه تلویزیونی ای بی سی و امتناع از نشان دادن نمایش کازبی

 

 

در سال 1984، بیل کازبی، برای اولین بار به شبکه تلویزیونی ای بی سی پیشنهاد کرد تا کمدی ساخت او را که درباره یک خانواده با کلاس سیاه پوست است بخرد. اما این شبکه دست رد به سینه کازبی زد، چون معتقد بود این طنز گیرایی لازم را ندارد و بینندگان نمی توانند با ایده غیرواقع گرایانه خانواده سیاه پوست ثروتمند، تحصیل کرده، و سلطنتی ارتباط برقرار کنند.

کازبی پس از آن کار خود را به شبکه ان بی سی فروخت. فکر می کنید چه اتفاقی افتاد؟ نمایش کازبی به مدت 4 سال در این تلویزیون حرف اول را می زد و ان بی سی را از رده آخر تلویزیون ها به صدر جدول رساند و به پرسود ترین مجموعه تلویزیونی این شبکه تبدیل شد.

 

► استخدام در شهرک صنعتی عباس آباد
استخدام در مبنا اینبار در رشته های مکانیک،صنایع،گرافیک و ... ◄

مطالب مرتبط
بنر