30 توصیه جالب مالی برای 30 روز ماه

شنبه ، 7 خرداد 1390 ، 16:29

در این مقاله قصد داریم توصیه هایی را به شما ارائه دهیم تا بتوانید به سادگی نه تنها در سی روز ماه پول داشته باشید بلکه بتوانید مقداری از این پول را ذخیره نیز کنید.

 


1. از خرید موادی که ضرورت چندانی ندارند ، بپرهیزید .
بعضی مواقع ما وسایل یا احتیاجاتی را برآورده می کنیم که به آنها نیازی نداریم و فقط آنها را خریداری می کنیم که شاید یک روز به کار آیند .


2. اگر اهل گردش هستید . اگر فردی هستید که مدام به بیرون می روید و اهل گردش هستید بهتر است به جای اینکه هزینه ای را بابت تاکسی یا وسایل حمل و نقل پرداخت کنید ، مسیرهایی که کوتاه هستند را پیاده طی کنید تا هم سلامت باشید و هم اینکه پس اندازی کرده باشید .


3. در فروشگاه مواد غذایی
، چشمان خود را به خوراکی های وهم برانگیز ببندید و اجازه ندهید که شما را برای خریدن شان تشویق کنند .


4. هنگامی که پول به دست تان می رسد
، در یک لحظه به فکر خرید می  افتید ؟
این فکر را از خود دور کنید و تنها مقداری از پول را برای این کار اختصاص دهید نه تمام مبلغ پول .


5.
هر ماه مبلغی از مقدار پول را هر چقدر هم کم به خرید یک شی با ارزش اختصاص دهید : مانند خرید یک سکه کم عیار ، و ...


6. اگر در بورس سهام دارید ، برای جلوگیری از ولخرجی های زیاد می توانید هر ماه یک سهم به سهامتان اضافه کنید .


7. مصرف خوراکی را کاهش دهید :
مقدار مواد خوراکی که مصرف می کنید را کاهش دهید : موادی مانند روغن خوراکی ، برنج و ...


8. مقدار مصرف مواد شوینده را کمتر کنید :
برای شستن لباس کمتر از همیشه پودر لباسشویی استفاده کنید .


9. برای عصرانه به رستوران بروید :
اگر با دوستان خود زیاد به رستوران می روید ، سعی کنید در ساعات عصر این کار را انجام دهید . چون مسلما قیمت یک عصرانه ساده مثل قهوه ، چای با کیک بسیار کمتر از وعده ناهار یا شام است .


10. ورود نظافت چی ممنوع :
اگر خانم هستید و در حال خواندن این مقاله به جای اینکه از یک نفر برای ا نجام کارهای منزل کمک بگیرید بهتر است هر روز خودتان یک قسمت از کارها را ا نجام دهید تا نظافت منزل هر روز انجام شود و نیاز به گرفتن کمک برای انجام کارهای منزل نباشید .
در این صورت شما می توانید پولی را که قصد دادن به خانم نظافت چی را داشتید ذخیره کنید .


11 . راه حلی برای به دست آوردن پول هر چند ناچیز:
جای خالی شامپو ، شوینده ، کاغذهای بی مصرف را دور نیاندازید . شما می توانید این مواد را به مکان های خاصی تحویل دهید تا هم چرخه تجزیه و ساخت دوباره این مواد انجام شود و هم اینکه مبلغی را بابت تحویل این مواد دریافت می کنید .
درست است که این مبلغ بسیار ناچیز است و به چشم نمی آید اما شما می توانید با همین مبلغ کم بعضی از نیازهای روزمره تان را بدون کم شدن صندوق مالی تان انجام دهید .


12 . کارهای گذشته را ادامه ندهید :
برای اینکه پولتان ذخیره شود باید کمی از کارهایی که در گذشته انجام می دادید ، چشم پوشی کنید . مانند : لباس هایتان را خودتان اتو کنید و دیگر به خشک شویی ندهید ، کفش هایتان را خودتان واکس بزنید و به کفاشی ندهید و ...


13.با دوستان تان دوره برگزار می کنید ؟
اگر با دوستانتان دوره دارید و هر ماه یکدیگر را ملاقات می کنید به جای اینکه به منزل یکدیگر بروید یا اینکه به رستوران بهتر است به محیط های سالمی مانند پارک بروید هم از هوای آزاد استفاده می کنید و نیز روحیه شما عوض می شود .
این کار دارای چندین فایده می باشد : شما می توانید در هزینه ها صرف جویی کنید ، از محیط تکراری منزل نیز خارج شوید .


14. تولد یکی از نزدیکانتان نزدیک است ؟
چرا همیشه با کادو دادن باید عشق و علاقه خود را اثبات کنید ، با رفتار صحیح ، محبت می توانید بهترین هدیه را بدهید .
سعی کنید هر روز سال برای تان به مانند تولد باشد نه یک روز خاص .
بسیاری از افراد فکر می کنند اگر یک هدیه گران قیمت بدهند باعث می شود که فرد مقابل رفتارهای گذشته شان را فراموش کند . اما باید بدانید هر فردی طالب رفتار خوب و صحیح است نه کادو های گران قیمت  که فقط مختص یک روز هستند .


15. توصیه می کنیم در آخر هر فصل خرید کنید :
زیرا در اخر هر فصل تمام فروشگاه ها اجناس خود را به حراج می گذارند و شما میتوانید همان جنس و کالا را با قیمت نازل تری خریداری کنید .
این کار شما چندین فایده دارد : برای مثال خرید پوشاک :
زمانی که در آخر فصل خرید کنید ، در تمام طول سال و برای هر ماه از سال بهترین و شیک ترین پوشش  را دارید در عین اینکه پول تان را پس انداز کرده اید . اجناس گران نیز نخریده اید .


16. در بعضی موارد پس انداز و آینده نگری اصلا درست نیست :
یکی از این موارد بیمه نامه ماشین است . شما نباید در این مورد خساست به خرج دهید باید ماشین خود را از هر لحاظ بیمه کنید .
یا بیمه ای که برای خودتان در نظر دارید را هر ماه پرداخت کنید زیرا در هنگام بیماری این بیمه نامه ها کمک وافری به شما می کنند.


17. غذایی که شبها مصرف میکنید را مختصر کنید :
غذایی شبها را به جای اینکه از بیرون تهیه کنید و یااینکه به پخت و پز مشغول شوید با یک غذای ساده بگذرانید .
غذای شب باعث چاقی شما می شود و چاقی نیز ام الامراض است و بیماری های دیگر را برمی انگیزد .


18. در مصرف آب ، برق نیز صرفه جویی کنید تا مبلغ  فیش های پرداختی شما  کاهش یابد :
از لامپ های کم مصرف کنید ، زمانی که از خانه بیرون می روید چراغ ها را خاموش کنید . اگر پنجره را باز می کنید دستگاه های تهویه ای مانند کولر را خاموش کنید .


19. برای مهمانی ها چند مدل غذا طبخ می کنید ؟
اگر همکارانتان یا دوستان تان را به منزل دعوت کرده اید به جای اینکه چندین مدل غذا درست کنید ، یا از بیرون غذا سفارش دهید ، بهتر است خودتان غذا را بپزید و اینکه تنها  یک مدل غذا آماده کنید .


20. نوشیدنی های گران و مضر را تحریم کنید :
اگر هر روز عادت به نوشیدن ، نوشیدنی هایی مانند کوکا ، نوشابه و ... دارید را حذف کنید . علاوه بر اینکه این نوشیدنی ها برای شما مضر هستند و  باعث می شوند که به بیماری های دیابت ، چاقی مبتلا شوید و سلامتی شما را به خطر می اندازند ، همین طور باعث می شوند که شما هر روز مقداری از پول خود را برای خرید این مواد خوراکی خرج کنید .


21. اگر ماهانه مقدار زیادی پول به فرزندان تان می دهید ، این مقدار را کاهش دهید :
اجازه ندهید که فرزندتان به بهانه های مختلف از شما پول توجیبی بگیرد ، مبلغی را برای ماهیانه او مشخص کنید و در اول هر ماه آن مبلغ را به او پرداخت کنید نه اینکه هر زمانی که خواست از شما تقاضای پول کند و شما هم بعد از کمی ناراحتی و گله مندی مبلغ را به وی واگذار کنید .


22. سیگار می کشید؟
اگر فردی هستید که در طول روز وهفته چندین پاکت سیگار مصرف می کنید توصیه می کنیم مقدار استعمال سیگار را کاهش دهید ، سیگار در عین اینکه سرطان زاست  باعث می شود که در ماه مبلغ زیادی را به سیگار اختصاص دهید .
اگر مبلغ هایی که در ماه بابت خرید سیگار هزینه می کنید را مورد توجه قرار دهید بسیار تعجب می کنید زیرا این مبلغ زیاد و چشم گیر خواهد بود .


23. آیا عادت به تفریح دارید ؟
چرا به جای اینکه تفریحات بیرون از منزل را انتخاب کنید ، تفریحات داخل منزل را انتخاب نمی کنید .
در صورتی که از منزل خارج شوید باید هزینه بنزین ماشین یا کرایه تاکسی را صرف کنید اما در داخل منزل نیز می توانید تفریحات سالمی داشته باشید و اوقات فراغت تان را پر کنید .
تفریحاتی مانند دیدن فیلم های روز دنیا ، بازی پازل ، مطالعه کردن ، صحبت کردن با همسر یا اعضای خانواده و ...


24 . در ماه چقدر حقوق می گیرید ؟
مقدار حقوق ماهیانه خود را محاسبه کنید . اجازه ندهید خرج های شما برابر حقوق ماهیانه تان باشد . اگر این طور است خرج های بی موردی را ادامه ندهید .


25.  برای هر روز تان مبلغی را کنار بگذارید :
برای هر روزتان مبلغی را کنار بگذارید ، هزینه تاکسی ، مترو و .... ، در پایان روز هر مبلغی که برایتان باقی مانده است را در یک قلک یا صندوقی قرار دهید و تا چند ماه شمارش این سکه ها و اسکناس های کوچک را نداشته باشید  تا کمی بر آنها افزوده شود.


26. آیا زیاد با تلفن صحبت میکنید ؟
اگر از آن دسته از افراد هستید که با تلفن زیاد صحبت می کنند سعی کنید ، کمتر با دوستانتان صحبت کنید و بیشتر ملاقات حضوری داشته باشید یا از طریق اینترنت و ابزارهایی مانند یاهو مسنجر و ... با آنها در ارتباط باشید تا هزینه مکالمات روزمره شما بخصوص هزینه تلفن های خارج از کشور و راه دور پائین بیاید .


27. نحوه استفاده از ماشین لباس شویی و ظرف شوئی :
ظرف هایی که در لباس شوئی هستند را چند روز یک بار شستشو می دهید ؟ سعی کنید لباس ها را هفته ای یک بار شست و شو دهید و در رابطه با استفاده از ظرف شوئی نیز ، در پاسی از شب که مصرف هزینه های برق کمتر است و دیگر ظرفی کثیف نمی شود ، استفاده کنید .


28. مبالغی که خرج می کنید را یادداشت کنید :
اگر شما هر روز مبلغی که خرج می کنید را یادداشت کنید باعث می شود آگاهی بیشتری داشته باشید و بدانید که در چند روز آینده پولتان تمام می شود پس کمی با درایت بیشتری ، پولتان را خرج میکنید .


29. از کارت های اعتباری استفاده کنید :
اگر شما فردی هستید که مدام از مترو و اتوبوس های تندرو استفاده می کنید ، توصیه می کنیم به جای اینکه هر روز بلیط مترو یا مبلغی را بابت استفاده از اتوبوس هزینه کنید از کارت های اعتباری مخصوص استفاده کنید تا در هزینه و زمان صرفه جویی کرده باشید .


30 . در آخر ماه :
در آخر ماه ، مبلغی را که پس انداز کرده اید به یک حساب سپرده انتقال دهید تا پولی در دسترس شما نباشد که به فکر خرج کردنش باشید و هم اینکه مبلغی به عنوان سود به حساب شما در اخر هر ماه اضافه  می شود و بدین ترتیب پول شما رشد بیشتری می کند .

ندا فراهانی

 

اخبار پربازدید بانکی:

=============

► استخدام پخش عقاب در تهران
10 برند برتر لپ تاپ در سراسر دنیا + عکس ◄

مطالب مرتبط
بنر