هشت پله تا ملاقات موفقیت

دوشنبه ، 9 خرداد 1390 ، 08:36

همه ما دوست داريم فرد موفقي در زندگي باشيم، اما چه كارهايي ما را مطمئن مي سازد كه موفقيت و كاميابي در زندگي آنقدرها هم كه فكر مي كنيم سخت نيست؟ براي اين كار هيچ رازي وجود ندارد، بلكه فقط بيشتر عقل سليم، افكار مثبت و طرز برخورد و ابتكار عمل به علاوه آگاهي ودرك لازم است. در اين مطلب به چندين نكته براي هدايت شما به سوي موفقيت، اشاره شده است.


1- براي رسيدن به كمال نزاع نكنيد: هرگز سعي نكنيد كه بي عيب و نقص باشيد، زيرا هيچ كس در اين دنيا عالي نيست. براي خود يك استاندارد و هدف را تعيين كنيد و مسئوليتها و يا كارهاي خود را در حد تواناييهايتان به بهترين شكل انجام داده و از آن راضي باشيد. زماني كه اين تلاش را به بهترين نحو انجام داديد، همه چيزهايي كه شما يا هر كس ديگري به دنبال آن بوده ايد را مي توانيد به دست آوريد.


2- خودتان را باور داشته باشيد: خلق راهكارهايي كه شما را بيشتر از خودتان آگاه مي سازد و آنچه شما را قادر به دستيابي به آن مي كند را بالا ببريد. چنانچه به خودباوري برسيد و بتوانيد آن را به دست آوريد، بيشتر به سمت كاميابي در هر آنچه انجام مي دهيد، متمايل خواهيد شد.


3- پشتكار داشته باشيد: پشتكار و اراده چيزهايي هستند كه براي رسيدن به موفقيت ضروري هستند. اگر در اموري كه براي آن تلاش مي كنيد تسليم نشويد، در نتيجه به راحتي مي توانيد جلوي شكست را بگيريد.


4-در زندگي خود تغيير ايجاد كنيد: اگر نسبت به آنچه هم اكنون در زندگي داريد و يا هستيد رضايت كافي نداريد، تنها كسي كه مي تواند موقعيت زندگيتان را تغيير دهد، خود شما هستيد. اين تغييرات ممكن است تغيير چشم انداز در زندگي، تصوير شما از خودتان، برتريها يا فعاليتهاي شما باشد. شما در اين موارد نبايد كسي را به غير از خودتان سرزنش كنيد و اين تنها خود شما هستيد كه قدرت ايجاد تغيير را داريد.


5- هر چه بكاريد همان را درو مي كنيد: هر چقدر براي بدست آوردن اهداف خود در زندگي تلاش كنيد، به همان ميزان به موفقيت مي رسيد. اگر شخصي مفيد، صادق، درستكار و مثبت هستيد، پس به همان ميزان پشتوانه در مسير رسيدن به موفقيت خواهيد داشت كه به خصوص در محل كارتان، به كاميابي دست يابيد.


6- نمي توانيد به تنهايي به كاميابي دست يابيد: همه افراد موفق براي رسيدن به موفقيتهايي كه به دست آورده اند، تا اندازه اي به ديگران تكيه مي كنند. همه انساني مهارتها، استعدادها و تواناييهاي متفاوتي دارند كه وقتي با هم تركيب شوند، به موفقيتي منحصر به فرد تبديل مي شود.


7- روي خودتان تمركز كنيد: همه ما براي تمركز بر خود احتياج به يك روز استراحت داريم تا براي اين كه بتوانيم به آنچه كه دوست داريم به دست آوريم بپردازيم. با اين كار قادر خواهيم شد تا تأثير زيادي در دستيابي به نتايج بهتر در كارها گذاشته شود.


8- اهداف و آرمانها را مشخص كنيد: در نظر گرفتن اهداف و آرمانها براي خودتان، مي تواند شما را در موفقيت براي هر آنچه كه برگزيده ايد، ياري نمايد. اين اهداف مي تواند به صورت روزانه، كوتاه مدت و يا بلند مدت تعيين گردد كه براي آرمانهاي كوتاه مدت يك ماه و براي اهداف بلند مدت حداقل شش ماه زمان درنظر گرفته شود. هميشه اهداف واقع گرايانه داشته باشيد و زمان را براساس رسيدن به آن براي خود تنظيم كنيد. بر اساس اصولي منظم اهداف خود را مورد بررسي قرار دهيد تا مطمئن شويد آنها هميشه قابل دستيابي هستند.

بر آنچه كه مي خواهيد به دست آوريد تمركز كنيد- به جاي فكر كردن به مسائل منفي يا آنچه دوست نداري، بر روي چيزهاي مثبت و آنچه كه دوست داريد آنها را داشته باشيد تمركز كنيد. به جاي اين كه دلسرد شويد و تنها مشتاق آنچه كه در پايان كار رخ مي دهد باشيد، همواره به رويدادهايي كه در آينده اتفاق مي افتند نظر كنيد.
نسيبه رجبي

پربازدیدترین اخبار بانکی:

================

► استخدام مهندس صنایع و شیمی در شرکتی در ورامین(یک،دو و سه سال سابقه کار)
راهکارهایی جالب و موثر برای داشتن یک پسورد قوی و ایمن ◄

مطالب مرتبط
بنر