استخدام در تهران ممنوع حتی شما دوست عزیز

سه شنبه ، 17 خرداد 1390 ، 08:04

 

روز گذشته سایت ها و خبر گزاری ها به نقل از معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور  اعلام کردند که هرگونه استخدام در مراکز دولتی در تهران ممنوع می باشد.(1)

این خبر مطلب تازه ای نیست و سالهاست که هر از چند گاهی از سوی برخی از مسئولان عرصه استخدام و اشتغال کشور مطرح می شود اما دلایل این دستور العمل چیست؟

معاون برنامه ریزی استاندار تهران در پاسخ به این سوال اظهار داشته: سبك سازي جمعيت شهر تهران مهمترین عامل این تصمیم بوده است و به زودی براساس سياست هاي دولت و با كمك مديران استان در سال آينده مشكل بيكاري در استان تهران حل خواهد شد.(2)

این در حالیست که این قانون عملا راه را برای استخدام از طریق راه های غیر رسمی و یا به عبارت ساده تر پارتی بازی هموار کرده است. در شرایطی که فارغ التحصیلان نخبه دانشگاهی و جوانان جویای کار هنگام مراجعه به سازمان های دولتی با جواب منفی روبرو می شوند.

و بسیاری از مدیران کارگزینی ها این قانون را پیراهن عثمان کرده و اعلام می دارند کمکی از دستشان بر نمی آید. این در حالیست که از بسیاری از سازمان ها و نهاد های مطرح دولتی مثل بانک ملی , شرکت نفت به ویژه پارس جنوبی و برخی شرکت های وابسته وزارت راه خبر می رسدافرادی به صورت کاملا غیر قانونی و تنها به سبب خویشاوندی با برخی از مدیران و شرایط ویژه نه تنها استخدام می شوند بلکه شرایط استخدامی ایشان پیمانی بوده و ظرف مدت 2 سال دولت موظف خواهد بود ایشان را به صورت رسمی استخدام نماید.

جالب است بدانید قانونی در برخی بانک های کشور وجود دارد که هر کارمند بانک براساس آن می تواند یکی از فرزندانش را به عنوان جایگزین خود معرفی کند.شاید بتوان این قانون را آپارتاید عصر ما نامید.

سبکسازی و دور کردن مردمی که سالهاست در تهران زندگی می کنند و به جز این شهر جای دیگری برای زندگی ندارند دشوار به نظر می رسد با این وجود اگر قرار است شهر تهران سبک سازی شود همه باید در تحقق این امر سهیم باشند نه این سبک سازی سلیقه ای و تنها برای برخی از مردم اجرایی شود.در غیر این صورت این طرح با کوچ اجباری رضا خانی چه تفاوتی خواهد داشت؟

1.مصاحبه باخبرگزاری مهر

2. مصاحبه با خبرگزاری فارس8 اسفند 89

اخبار منتخب بانکی دات آی آر:

=================

► آقای قالیباف ! این جماعت به اندازه کافی از بیت المال دارند!
استخدام حسابدار در شركت رازين پليمر راه ابريشم ◄

مطالب مرتبط
بنر